2016-01-04, 22:45
Medlem
Typemynames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beshlik
Vad är det som gör att ni är emot weekend offender? deras piketröjor är ju riktigt fina. De har en del schysta jackor. Långt ifrån SI men vafan. Alla tycker olika.

De släpper skit som sådant: http://www.weekendoffender.com/shop/sale/graphic-tees/terrace-casuals-postbox-red.html
Citera
2016-01-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Är så sjukt nöjd med min Tank Shield. Har någon av er andra fått hem sin? Galet skön känsla som tidigare beskrivits i recensionen. Flickornas utformning är ett extra plus.

Är dock lite sugen på något ännu varmare. Jobbigt när man precis köpt en.
Var i SI flagship butik i Hamburg precis och klämde på den. Galet snygg men som du säger så var den lite väl tunn kanske. Tur det är en mild vinter!
Citera
2016-01-05, 02:38
Medlem
Istok91s avatar
Denna gillar jag från Weekend Offender.

http://www.weekendoffender.com/shop/clothing/classics/penitentiary-classic-navy.html
Citera
2016-01-05, 03:18
Medlem
Fite4Todays avatar
Hur är Paul & Shark pike's i storleken? Fred Perry pike slim fit i L passar mig sjukt bra dock vill jag dyka in i P&S pike's
Citera
2016-01-05, 04:54
Medlem
spegelnivattnets avatar
Gammal användare.. bla bla .. outningsrisk.. bla bla..

Nu, stickade tröjor. Vilka märken och modeller rekomenderad?

Jag klär mig i regel i en stickad tröja, ibland med skjorta under, jeans och cognacsfärgade broguesmöstrade tunna kängor och ett par chelseaboots i samma färg till vintern, de senaste åren har det varit vita paul smith i läder till sommaren.

jackorna jag äger (och nyttjar) är 2 st fjällräven, ofodrade, en vanlig greenland och en lite längre "trekking" jacka, 1st SI vårjacka med militärstuk i helsvart, 1 st oljerock från barbour, 1 st höst/vår rock från aquascutum, 1 st svart bommulsrock för vintern och 1 st parkas för vår/vinter/höst för t ex dagar i skogen medfsmilj el liknande. (urtagbart foder. Likadant i oljerocken.)

jag har även lite "helgkläder" ett par sweats från SI, fred perry, peak samt några trackjackets från adidas. Och några par Adidas tränings och "mys"byxor.

eftersom jsg bor i en mindre stad så är de märken som går att få tag på i en fysisk affär, är: henri lloyd, barbour, ralph lauren, fred perry, hacket, lyle andd scott och liknande.

jag gillar lyle and scotts tröjor, de är prisvärda och sitter bra, det är synd på det iögonfallande märket..
men de är väl mest sådana och lindeberg jaghar, sen har jag några SI och ett par henri lloyd.

jag hade tänkt att köpa en belstaff trailmaster, men sen har de juh gjort om den verkar det som, så det kanske får bli en roadmaster eller streetmaster ist då, i brist på.

Men nu till min fråga, säg att jag har 25k kr och ska köpa en belstaffjacka, helst en jacka till, en riktig vinterjacka.
Jag gillar CP company jackan med pälskrage, från senaste kollektionen. Men jag tkr den är alldeles för dyr..

Men, hjälp mig nu, vilka tröjor bör jag ta en titt på? Även klassiker som SI och CP etc.. tips på jackor, pikéer, skor. Ja allt

Jag BEHÖVER egentligen ingenting, förutom underkläder, och då köper jag boxer från björn borg och undertröjor från levis, ev några linnen från resteröds..

nu har ni 25 papp att "låtsashandla" för. vi fåt väl se om nån kan ge några tips, även allmänna tips ang klädet mottages tacksamt. Då jag bor i en liten stad så är det svårt att hitta nån inspiration.

Så tack på görhsnd, expertos!
Citera
2016-01-05, 12:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fite4Today
Hur är Paul & Shark pike's i storleken? Fred Perry pike slim fit i L passar mig sjukt bra dock vill jag dyka in i P&S pike's
Dom är stora såvida det inte är shark-fit kollektionen
Citera
2016-01-05, 13:03
Medlem
SYSTEMexes avatar
http://www.aquascutum.com/men/clothing/new-arrivals.html

Stört snygga kläder till bra priser

Bra SI utbud på Casualclothing.dk

Köp några bra enkla skjortor typ vit oxford
Citera
2016-01-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Kanon
Var i SI flagship butik i Hamburg precis och klämde på den. Galet snygg men som du säger så var den lite väl tunn kanske. Tur det är en mild vinter!

Blir det minus 15 grader hade jag behövt en tjockare tröja under för att inte känna mig kall. Nu räcker det med en tunn stickad bomullströja så är det ok. Innerjackan fixar värmen bra, yttermaterialet är, som du vet, helt galet. Släpper igenom noll, absolut noll. Och det rinner bara av, samtidigt som detk änns och ja, ser galet snyggt ut.

Jag var lite orolig innan att den skulle kännas... tråkig. Men så insåg jag att priset helt enkelt ligger där det ligger av en anledning.

Men jag saknar min water rep. down jacket. Jävla bajs kemtvätt.

Nu är jag nog sugen på en fodrad David-TC. Men ack ack ack. Köpa ytterligare en jacka för 10+k ligger tyvärr utanför budgeten just nu, finns annat jag hellre köper / behöver.

Synd att det inte finns någon marknad för att sälja / byta sådana här saker.
Senast redigerad av Adjektivet 2016-01-05 kl. 15:52.
Citera
2016-01-05, 17:22
Medlem
Kan förstå er till viss del med weekend offender men jag tycker också dom gör en hel del snygga plagg
Citera
2016-01-05, 19:01
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
När drar Casualclothing.dks rea igång?

Såg detta nu. Men det kan inte vara hela deras, eller?

http://www.casualclothing.dk/shop/sale-37c1.html
Citera
2016-01-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beshlik
Vad är det som gör att ni är emot weekend offender? deras piketröjor är ju riktigt fina. De har en del schysta jackor. Långt ifrån SI men vafan. Alla tycker olika.
För att de parasiterar på hela kulturen. Skapat under 00-talet med en namn som skriker "as tuff huligan", pissig kvalité, dåliga detaljer och ibland rentav stulen design.

Handlar inte om att tycka olika, Weekend offender är lika äkta som Morris är ett anrikt modehus med rötter på den franska rivieran.
Citera
2016-01-05, 22:49
Medlem
beshliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dondolare
För att de parasiterar på hela kulturen. Skapat under 00-talet med en namn som skriker "as tuff huligan", pissig kvalité, dåliga detaljer och ibland rentav stulen design.

Handlar inte om att tycka olika, Weekend offender är lika äkta som Morris är ett anrikt modehus med rötter på den franska rivieran.

Deras pike tröjor och skjortor är både snygga, sköna och håller bra kvalitet tycker jag iallafall sen är ju inte hela deras sortiment bra men pikee, skjortor tycker jag de håller hög klass på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in