Xenia skrev:"Enligt HE kan blodfläckarna se ut som om de vore färska."
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
HE kan omöjligen mena att avstryk från flera månader gamla intorkade och sedan återfuktade blodfläckar ser ut på samma sätt som färska blodfläckar, för det bara gör de inte.
Det HE sa är följande.
Först dementar hon kluster:
Citat:
Precis som jag sa att om man skulle ha två plagg med torrt blod, ett plagg med torrt blod och man skulle försöka lägga emot ett annat plagg så skulle jag kunna tänka mig att det kan överföras vissa kluster men inte att det får den här blodlika besudlingen och med klusterna som förs över där skulle man kunna få fram DNA.
Sen säger hon givetvis att vått/fuktigt blod kan överföras (kan som sagt vem som helst räkna ut..)
men att det inte förväntas se ut på det sättet (man har naturligtvis överbetonat ordet kanske i tråden..) - ordet kanske kan även användas i andra sammanhang (mer bestämd form då man talar med nån..med tanke på betoning av ord alltså)
Citat:
IR: Så om blod löses upp på nåt sätt utav regn eller nåt annat så kan det överföras?
NFC: Det som är, att om det är gammalt blod som löses upp, det kanske inte är förväntat att erhålla, att det ska se ut på det sättet., men visst löses det upp så kan det föras över.