2016-01-04, 23:17
Medlem
sommarlovs avatar
Efter att ha försökt köpa en iPad på Blocket / Tradera en tid känner jag mig ganska illa till mods.

Jag undrar helt enkelt varför försäljarna inte skriver modellbeteckningen på sin iPhone, iPad eller Macbook.
Och varför inte Blocket / Tradera i det närmaste tvingar säljarna att korrekt utforma annonserna?

Det är faktiskt omöjligt att söka och jämföra.

En typiskt annons innehåller orden, fungerar perfekt, allt ok, sparsamt använd.
Alltså inte ett ord om hårddiskens storlek, internminne, wifi, 3G eller 4G.

Om DU funderar på att sälja, inkludera detta: http://www.getfynd.com/blog/2015/5/30/how-to-identify-the-model-number-of-your-iphone-and-ipad/
Citera
2016-01-04, 23:33
Medlem
Enig. Schibstedt borde kolla på tyska förebilder och åtminstone inspireras av t.ex. www.mobile.de Vi är germaner i det här landet och kan hantera "svåra protokoll" för att få till rätt information i en köp-&säljsituation.
Citera
2016-01-05, 00:21
Medlem
många som köper apple är efterblivna helt enkelt, dom kollar inte minne, processor osv dom kollar bara på märket och köper.

sen när dom ska sälja produkten har dom ingen aning om vad den har för prestanda, bara att det är en APPLE vilket är hela grejjen för dom.

vadå prestanda? det är en apple tänker dom
Senast redigerad av agggorius 2016-01-05 kl. 00:24.
Citera
2016-01-05, 00:27
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
många som köper apple är efterblivna helt enkelt, dom kollar inte minne, processor osv dom kollar bara på märket och köper.

sen när dom ska sälja produkten har dom ingen aning om vad den har för prestanda, bara att det är en APPLE vilket är hela grejjen för dom.

Så upplever jag det hela ja!
Citera
2016-01-05, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Så upplever jag det hela ja!
Sådant beteende kan stävjas genom att få säljare att tänka ett varv till om man måste fylla i basala protokoll för att få publicera sin annons.
Citera
2016-01-05, 02:41
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-ex-poo
Sådant beteende kan stävjas genom att få säljare att tänka ett varv till om man måste fylla i basala protokoll för att få publicera sin annons.
Som det är nu är allt företagen gör är att "förmedla försäljningar".
De måste tjäna enorma pengar på oss suckers.

Alla som har har ett problem vet att de inte hjälper oss ett dugg, varken säljare eller köpare!
Citera
2016-01-05, 09:23
Medlem
Det går väl bra att fråga den som säljer varan, eller?
Citera
2016-01-05, 10:34
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det går väl bra att fråga den som säljer varan, eller?
Haha, ska jag mail/ringa 126 personer!?
Citera
2016-01-05, 14:21
Medlem
swebarbs avatar
upp till säljarna att skriva om man vill få något sålt ? blocket skiter väl i det dom får ju sina pengar ändå men visst det finns ju så många olika modeller idag folk är så tappade iphone från apple säger ju inte mycket vad det är..
Citera
2016-01-05, 15:33
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
upp till säljarna att skriva om man vill få något sålt ? blocket skiter väl i det dom får ju sina pengar ändå men visst det finns ju så många olika modeller idag folk är så tappade iphone från apple säger ju inte mycket vad det är..
På ebay kan du inte sälja på det sättet.
ebay äger Tradera.

Helt obegripligt varför de inte inför bättre system, och mer kund/säljskydd som finns på ebay.
Det är helt omöjligt att få hjälp av Tradera vid tvist!

Att Blocket ens finns kvar beror väl på att folk är vana vid det!
Deras priser på annonser är helt orimliga, beroende på vad du säljer kan du tvingas betala upp till 30 gånger mer än på ebay!!
Citera
2016-01-06, 08:04
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Efter att ha försökt köpa en iPad på Blocket / Tradera en tid känner jag mig ganska illa till mods.

Jag undrar helt enkelt varför försäljarna inte skriver modellbeteckningen på sin iPhone, iPad eller Macbook.
Och varför inte Blocket / Tradera i det närmaste tvingar säljarna att korrekt utforma annonserna?

Det är faktiskt omöjligt att söka och jämföra.

En typiskt annons innehåller orden, fungerar perfekt, allt ok, sparsamt använd.
Alltså inte ett ord om hårddiskens storlek, internminne, wifi, 3G eller 4G.

Om DU funderar på att sälja, inkludera detta: http://www.getfynd.com/blog/2015/5/30/how-to-identify-the-model-number-of-your-iphone-and-ipad/
Orsaken till att Blocket/Tradera inte bryr sig är givetvis att folk som vill sälja ändå använder sig av deras tjänst, och folk som vill köpa ändå letar prylar via dessa sidor. Det finns helt enkelt inga incitament för Blocket/Tradera att ta den extrakostnaden som det skulle medföra att se till att ha bättre annonser.
Citera
2016-01-06, 09:44
Medlem
Blocket och tradera är ju en ren förmedlingstjänst. Varför ska dom bry sig? Kontakta säljaren, eller så skiter du i att använda Blocket helt enkelt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in