2016-01-03, 13:24
Medlem
Wandras avatar
Claire Wikholms morsa var ju sinnessjuk så det är väl inte helt fel att anta att hon heller inte har alla hästar hemma.

Morgan Alling verkar ha hybris efter alla framgångar. Hans barndom var hemsk och jag fattar inte hur han kan vara "stolt" över sin morsa som utsatte honom för all skit.
Citera
2016-01-03, 13:51
Medlem
Okej. Hela samvaron ska ske på Morgans premisser. Man ska reagera som han anser på ett riktigt sätt, annars får man inte vara med. Läskig härskarteknik enligt min åsikt.
Den som är mest engagerad och har inlevelse i hans berättande får skit.
De andra som inte visar något engagemang eller några känslor är de som sköter sig bäst enligt Morgan. Annars är det så att tysta människor faktiskt är de som tänker mest skit om en.
Claire vände på stekar för att stötta Morgan också. Men även det får hon skit för.
Usch, härskarteknik hos Morgan, OM man ska umgås, ska man umgås på HANS premisser, annars duger man inte. Så känner jag.
Stackars Claire. Den som ville mest gott i sällskapet, men bara får massa skit och till på köpet mobbas hon.
Jag känner faktiskt igen mig. Jag kan också vara så där utåtriktad och rak, och det jag möts av är en massa tystnad och mobbing, tillbaka. Det är hemskt.

Han tar sig själv på alldeles stort allvar Morgan, för att vara trevlig. Ingen får vara annorlunda eller speciell. Det är inte tillåtet i hans sällskap.
Senast redigerad av laprikapaprika 2016-01-03 kl. 13:54.
Citera
2016-01-03, 15:03
Medlem
Esposito1887s avatar
"Säg något dåligt om dig själv".

Sverige, landet där man över en lunch i ett program som handlar om en själv inte bara kan berätta om sina mest framgångsrika år utan att behöva trycka in något negativt i storyn.
Citera
2016-01-03, 15:59
Medlem
pestloppans avatar
Upptäckte idag när jag googlade på programmets historia att det tydligen var uppehåll ett år efter första säsongen. Första säsongen spelades in 2005 och andra säsongen 2007. Jag trodde det var tionde året i rad som serien sänds, men tydligen inte. Någon som har koll på detta? Eller står det fel på wikipedia-sidan?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stj%C3%A4rnorna_p%C3%A5_slottet
Citera
2016-01-03, 16:13
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Upptäckte idag när jag googlade på programmets historia att det tydligen var uppehåll ett år efter första säsongen. Första säsongen spelades in 2005 och andra säsongen 2007. Jag trodde det var tionde året i rad som serien sänds, men tydligen inte. Någon som har koll på detta? Eller står det fel på wikipedia-sidan?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stj%C3%A4rnorna_p%C3%A5_slottet
Ja det står fel där. 2006 var Sven-Bertil Taube, Mona Malm, Börje Ahlstedt, Maud Adams och Peter Harrysson med.
http://www.expressen.se/noje/har-ar-arets-deltagare-i-stjarnorna-pa-slottet/
Citera
2016-01-03, 16:15
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja det står fel där. 2006 var Sven-Bertil Taube, Mona Malm, Börje Ahlstedt, Maud Adams och Peter Harrysson med.
2006 var också första gången det sändes så det är också fel på Wikipedia om att det var 2005.
Citera
2016-01-03, 16:46
Medlem
pestloppans avatar
Citat:

Det står på wiki-sidan att första omgången spelades in 2005, och sändes i januari 2006. Den andra säsongen spelades in 2007 och började sändas i december samma år. Då är det en "tom säsong" där emellan. Men det kanske var så? Jag missade första säsongen helt och "förväntade" mig inte därför en ny omgång vintern därpå.
Citera
2016-01-03, 17:13
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Fast det tror jag inte att han gör. Ser mer ut som om han återger nån anekdot ur sitt "rika liv"...
Inte skulle jag väl vilja lusa av henne, när jag kunde göra annat.

Och bortsett från detta tycker jag det verkar vara ganska klen kemi mellan deltagarna, överlag i år.
Kanske läge att avsluta spektaklet. Innan man tvingas slänga in självaste Sean Banan och några andra pseudo-kändisar till nästa omgång.
Så kan det vara. Jag hade föredragit att göra annat med henne jag med. Hon är jävligt snygg för sin ålder.
Citera
2016-01-03, 17:31
Medlem
Citat:

Sven-Bertil Taube, mannen med världens största faderskomplex och kvastskaftet längst inkört i röven
Såg reklamen för årets "Så mycket bättre"-CD och konstaterade att någon mer passé kändis än han finns nog inte i livet än.
Citera
2016-01-03, 18:45
Medlem
Jag tänker att om man har haft en sådan uppväxt som Alling så är man väl värd en revansch och framgång. Jag tycker att det var mycket fräckt att påstå att han är självgod och att det är " spännande" och "lite romantiskt" att få styk och leva som hemlös. Jag tycker att Wikholm borde skämmas ögonen ur sig. Morgan jobbar hårt mot mobbning i skolorna och det ska han ha all heder för.
Många av de barn som blir misshandlade och mobbade, bortvalda och missbrukade av vuxenvärlden har svårigheter hela sina vuxna liv. Visst är det då bra att det finns människor som kan vrida det onda till något gott?
Citera
2016-01-03, 19:28
Medlem
Tycker Alling e lite fel i stjärnorna på slottet, vafan har jag missat av honom?

Tycker att det ska vara äldre kända människor, men jaja, har bara inte sett knappt nåt av honom bara.

Kan liksom inte placera honom.

Men, hold your horses, det är bara min syn
Citera
2016-01-03, 20:07
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pallafb
Jag kan delvis hålla med dig om att Morgan utnyttjat sin taskiga uppväxt för att få lite uppmärksamhet i medierna, typ det enda jag vet om Morgan är grejer relaterade till hans barndom. Det vore ju en sak om Claire la upp kritiken på sättet du gjorde, då hade jag inte reagerat lika starkt. Istället sitter Claire och avbryter Morgan så fort han försöker säga något. Låt killen prata till punkt åtminstone, är det för mycket begärt?
Att du enbart känner till hans barndom säger ju ungefär noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in