2016-01-03, 14:25
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
2) Men kvinnor gör det i princip hela livet.

Nej, det gör de inte och nej det är inte några vetenskapliga bevis du har lagt fram för din tes att kvinnor skulle vara totalt ointresserade av sex för sexets skull.
Citera
2016-01-03, 14:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Nej, det gör de inte och nej det är inte några vetenskapliga bevis du har lagt fram för din tes att kvinnor skulle vara totalt ointresserade av sex för sexets skull.

1) Så var finns alla singel-kvinnor som är ute efter sex för sexets skull?

2) Läs det här,

Citat:
that after just four years the proportion of 30-year-olds wanting regular sex falls below 50%.

Citat:
the figure fell to below 50% within four years and to around 20% after 20 years.

Citat:
50% of women find sex either depressing, embarrassing or a hassle:

Citat:
Current studies suggest that about at least 30% of young and middle age women go through extended periods of feeling dim sexual desire- or of feeling no wish for sex whatsoever.

Citat:
A cross-sectional study of 31,000 U.S. females 18 and older published in 2008 in Obstetrics and Gynecology magazine, about 43 percent of women reported sexual problems.

Citat:
More women, particularly young women, having trouble climaxing.• More arousal and lubrication problems, especially in younger and much older women.• An increasing desire gap between men and women, with more women going off sex.• Even young women experiencing loss of desire, with one in four losing interest even less than two years into a relationship.• A big drop in sexual frequency, with more and more couples *celibate.

hur är det här inte vetenskapliga bevis för att kvinnor inte gillar sex?
Citera
2016-01-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Jag kommer få mängder av idioter mot mig i samband med denna trådstart men det skiter jag i. Jag vill gå på djupet och ta reda på varför det är så här.

Jag hävdar bestämt att tjejer nästintill inte är intresserade av sex, är de intresserade av en kille så är det primärt för andra skäl än för sexet. Det kan vara att hon får saker av killen eller nåt annat och i utbyte ger hon sex. Jag säger ger för att killen aldrig får sex i den mängd som han egentligen skulle vilja ha. Jag har provat att fråga tjejer rakt ut om de vill ha sex eller följa med mig hem och mysa, inte ett enda jakande svar har jag fått. Varken på internet eller i verkligheten.

Nu tittar vi på bögarna. Där kan killar fråga rakt ut till den andra killen (trots att han är okänd för den som frågar) om han vill ha sex eller följa med hem och mysa. Svaret blir antingen ja eller nej. Ser vi statistiken för antal partners som homosexuella killar har så är det i snitt hundratal vi pratar om. Under en livstid kan det röra sig om 500 till en bit över 1000 partner. Det råder inga tvivel om att flaskhalsen är tjejerna som visar på ett starkt ointresse för sex.

Med bögarna som underlag så innebär det att om tjejer inte var en sådan flaskhals skulle varje heterokille snitta lika många partner som bögarna. Säg nu inte att tjejerna skulle betraktas som horor om de följde med hem, för det skulle ingen frisk kille säga, i alla fall inte öppet.

Jag räknar inte med några ärliga svar utan ser hellre på hur världen faktiskt ser ut och hur könen skiljer sig åt. Homosexuella killar badar i sex medan heterosexuella killar blockeras pga tjejers ointresse. Detta är sjukt uppenbart och ändå sitter feminister och fula misslyckade tjejer och förnekar detta. Är man intresserad av något så ser man till att utöva det så ofta man får chansen. Har jag fel?

Vad är alternativen för oss som gillar sex? Köpesex är ju förbjudet och tjejer är ointresserade. Vad kan man göra för att ha snabb och enkel tillgång till sex?
Snabb tillgång innebär tillgång till sex inom 30 min, för att exemplifiera.
Varför är tjejer ointresserade av sex? Tycker man att sex är obekvämt?
Varför säger tjejen att killen är "creepy" (klassiska fjortisordet hos svenska tjejer) när han frågar om sex, men aldrig när bögar frågar varandra om sex? Bögarna är lika okända för varandra och har ändå sex med varandra men när det kommer till tjejer så försvarar de deras ointresse för sex med att de inte känner killen.

Hur har ni det i Sudan då? Är tjejer lika ointresserade då? Slog dig aldrig tanken att svenskar tjejer inte vill ha sex med just dig? Poäng, skulle jag påstå, eftersom hela fb domineras av killar som berättar att svenska tjejer har alldeles för mycket sex, och dessutom med fel karlar.
Citera
2016-01-03, 16:45
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
1) Så var finns alla singel-kvinnor som är ute efter sex för sexets skull?

2) hur är det här inte vetenskapliga bevis för att kvinnor inte gillar sex?

1) Är du alltid såhär trög i huvudet eller har du bara en dålig dag?

2) Du tar studier som kommer fram till att 50% av kvinnor, i perioder, tappar hela eller delar av sexlusten som bevis för att inga kvinnor har sex för att de gillar sex? Att kvinnor i förhållanden tappar suget skulle exempelvis kunna bero på att deras partner slutar att anstränga sig. Kvinnor är inte som män som går igång på vad som helst, men att kvinnor =! män betyder inte att kvinnor inte gillar sex.

Och hela det här "jag är visst kvinna!" är så jävla löjligt. Varför har du skapat flertalet trådar om din "fru" (ärmen på favorittröjan?) om så vore fallet? Fan vad nivån ska vara låg hela tiden.
Citera
2016-01-03, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Hur har ni det i Sudan då? Är tjejer lika ointresserade då? Slog dig aldrig tanken att svenskar tjejer inte vill ha sex med just dig? Poäng, skulle jag påstå, eftersom hela fb domineras av killar som berättar att svenska tjejer har alldeles för mycket sex, och dessutom med fel karlar.
Vi har det alldeles förträffligt. Jag sitter och avnjuter passionsfrukt stort som ett människohuvud.

För att inte få någon maktkåt moderator på halsen så håller vi oss till ämnet. Kvinnor utgör kort och gott flaskhals i relationer, de behöver ett incitament för att vilja ha sex.

Den kvinnans konto som jag bröt mig in i skriver klart och tydligt att hon inte bara vill ha sex. Det där är hemligstämplad förstahandsinformation och sättet hon skriver det tyder på att hon är missnöjd över att det inte blir mer än sex. Vad ska detta mer bestå av? De umgås och har det bra men signalerar mer eller mindre att hon inte vill ha sex särskilt mycket.
Citera
2016-01-03, 17:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:

2) Du tar studier som kommer fram till att 50% av kvinnor, i perioder, tappar hela eller delar av sexlusten som bevis för att inga kvinnor har sex för att de gillar sex? Att kvinnor i förhållanden tappar suget skulle exempelvis kunna bero på att deras partner slutar att anstränga sig. Kvinnor är inte som män som går igång på vad som helst, men att kvinnor =! män betyder inte att kvinnor inte gillar sex.

1) Ja för att ni måste läsa mellan raderna att en kvinna säger "jag tappar sexlusten i perioder" betyder "jag vägrar att ha sex i resten av mitt liv". Also 50% betyder 100% ni måste dubbla siffrorna för att få de riktiga siffrorna.

2) Då skulle de lämna mannen och skaffa en ny man som kan ge dem sex eller köpa sex.

3) Hur vet du vad kvinnor går igång på?

4) Men varför skulle kvinnor gilla sex? Som jag har skrivit tidigare uppever kvinnor sex med män på ungefär samma sätt som män upplever sex med män alltså hemskt och äckligt. Dessutom är vanligt sex inte skönt för kvinnor till exempel 70% får inte orgasm av vaginal penetration.

5) Om man är kvinna är det sunt förnuft att kvinnor inte gillar sex det är common knowledge bland kvinnor. Jag kan bara komma på 4 kvinnor som jag har träffat i mitt liv som har gillat sex och velat ha det. Resten har tyckt att det är hemskt

Citat:
Och hela det här "jag är visst kvinna!" är så jävla löjligt. Varför har du skapat flertalet trådar om din "fru" (ärmen på favorittröjan?) om så vore fallet? Fan vad nivån ska vara låg hela tiden.

1) Jag använder min mans konto för att posta. Det var inte jag som startade de trådarna.

2) Jag har ingen favorit-tröja.
Citera
2016-01-03, 17:23
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Är du alltid såhär trög i huvudet eller har du bara en dålig dag?

Det är just detsamma som jag tagit upp och det enda jag får som motargument är "sluta white knighta", "du är incel" och "jag tror du ljuger".

"Jag är kvinna så jag vet hur kvinnor tänker" ÄR verkligen inget hållbart argument. Lika lite som "jag är svensk så jag vet hur alla svenskar tänker om allting". Det kan jag ju omöjligt veta. Men det är uppenbart att vissa hänger här enbart för att provocera och skapa tjafs. Man kan fråga sig varför.
Citera
2016-01-03, 17:30
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det är just detsamma som jag tagit upp och det enda jag får som motargument är "sluta white knighta", "du är incel" och "jag tror du ljuger".

"Jag är kvinna så jag vet hur kvinnor tänker" ÄR verkligen inget hållbart argument. Lika lite som "jag är svensk så jag vet hur alla svenskar tänker om allting". Det kan jag ju omöjligt veta. Men det är uppenbart att vissa hänger här enbart för att provocera och skapa tjafs. Man kan fråga sig varför.

1) Dude, om någon föreslog att män i Sverige skulle testa att bli knullade av en man kan du säga vad 99% av männen skulle svara på det? På samma sätt kan jag säga vad 90% av kvinnorna tänker om att bli knullade "aldrig i livet" eller "bara om jag får betalt".

2) Vad är det som krävs för att ni ska inse att kvinnor inte vill ha sex med män?
Citera
2016-01-03, 17:45
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
1) Ja för att ni måste läsa mellan raderna att en kvinna säger "jag tappar sexlusten i perioder" betyder "jag vägrar att ha sex i resten av mitt liv". Also 50% betyder 100% ni måste dubbla siffrorna för att få de riktiga siffrorna.

2) Då skulle de lämna mannen och skaffa en ny man som kan ge dem sex eller köpa sex.

3) Hur vet du vad kvinnor går igång på?

4) Men varför skulle kvinnor gilla sex? Som jag har skrivit tidigare uppever kvinnor sex med män på ungefär samma sätt som män upplever sex med män alltså hemskt och äckligt. Dessutom är vanligt sex inte skönt för kvinnor till exempel 70% får inte orgasm av vaginal penetration.

5) Om man är kvinna är det sunt förnuft att kvinnor inte gillar sex det är common knowledge bland kvinnor. Jag kan bara komma på 4 kvinnor som jag har träffat i mitt liv som har gillat sex och velat ha det. Resten har tyckt att det är hemskt

6) Jag använder min mans konto för att posta. Det var inte jag som startade de trådarna.

1) Och det är det här som är det ovetenskapliga. Vad i det är det du inte fattar? Du kan inte ta en statistisk undersökning som backning när du ändå inte tänker använda dig av resultatet.

2) Varför det? Varför kan du inte fatta att sex kanske inte är det enda målet i en kvinnas liv utan att vara oviktigt?

3) Det är du som inte kan skilja på åsikt och fakta, inte jag. Jag påstår inte med säkerhet att så bara för att det råker vara min åsikt.

4) Du hittar en grupp kvinnor, och gör den representativ för alla. Det är idiotiskt. Att orgasm inte uppnås enbart av vaginal penetration betyder inte heller att kvinnor inte gillar sex. Hur lyckas du gå över gatan utan att bli överkörd?

5) Nu övergår vi till anekdotisk bevisföring baserat på de kvinnor du har träffat (och pratat om detta med) samt "common knowledge". Bra jobbat.

6) "Okej"

Citat:
2) Vad är det som krävs för att ni ska inse att kvinnor inte vill ha sex med män?

Tja, en enda studie som bevisar det, kanske? Det vore en bra början.
Senast redigerad av OldFashioned 2016-01-03 kl. 17:48.
Citera
2016-01-03, 17:46
Bannlyst
Citat:
1) Dude, om någon föreslog att män i Sverige skulle testa att bli knullade av en man kan du säga vad 99% av männen skulle svara på det? På samma sätt kan jag säga vad 90% av kvinnorna tänker om att bli knullade "aldrig i livet" eller "bara om jag får betalt".

Alltså, sluta trolla med bögsex. Det har ingenting med saken att göra.
Citera
2016-01-03, 18:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1) Och det är det här som är det ovetenskapliga. Vad i det är det du inte fattar? Du kan inte ta en statistisk undersökning som backning när du ändå inte tänker använda dig av resultatet.

2) Varför det? Varför kan du inte fatta att sex kanske inte är det enda målet i en kvinnas liv utan att vara oviktigt?

3) Det är du som inte kan skilja på åsikt och fakta, inte jag. Jag påstår inte med säkerhet att så bara för att det råker vara min åsikt.

4) Du hittar en grupp kvinnor, och gör den representativ för alla. Det är idiotiskt. Att orgasm inte uppnås enbart av vaginal penetration betyder inte heller att kvinnor inte gillar sex. Hur lyckas du gå över gatan utan att bli överkörd?

5) Nu övergår vi till anekdotisk bevisföring baserat på de kvinnor du har träffat (och pratat om detta med) samt "common knowledge". Bra jobbat.

6) "Okej"

1) Jag extrapolerar från undersökningen det är helt OK att göra det.

2) För att det finns ingenting annat än sex och resurser som en kvinna kan få från en man.

3) OK. På vad baserar du din åsikt om vad kvinnor igång på?

4) 50% av kvinnorna säger att de inte är intresserade av sex. Det är väldigt väldigt representativt. Sen finns det en massa kvinnor som inte är intresserade men inte säger det om du räknar in dem är majoriteten av kvinorna inte intresserade av sex. Om kvinnor inte ens får orgasm av sex är det ett tecken på att det inte ger något right?

Citat:
Tja, en enda studie som bevisar det, kanske? Det vore en bra början.

Här finns studier som bevisar det, (FB) Tjejer är inte intresserade av sex! (/mod)

Citat:
“The desires of men and women seem at times to be on different planets,” he says, noting that women were able to fulfil their lower desires for sexual intercourse more successfully than men and many ended up *having the frequency of sex they wanted.
Citera
2016-01-03, 18:45
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Jag visste att den skulle komma. Så alla tjejer jag har frågat, vilket är ungefär ett 80-tal tjejer nu, så är samtliga ointresserade av sex med mig?

Likadana studier har gjorts på college i USA där en tjej respektive en kille frågar motsatta könet om sex. Resultat för tjejen är 80 % av killarna vill ha sex medan 0 % av tjejerna ville ha sex med killen.

Men hey, tjejer är intresserade av sex! Jo tjena...

Alltså, tjejer är uppfostrade till att inte framstå som intresserade av sex. Men i ett slutet utrymme så framkommer något helt annat...

Men om du rakt upp och ner frågar dem kommer deras sociala skolning styra och de kommer påstå sig vara icke-intresserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in