2016-01-03, 10:10
Medlem
Sunimods avatar
Varför kan du inte nöja dig med kvinnor i din egen ålder?

Ska du kunna hitta yngre så borde du ha vältränad kropp och mycket god ekonomi alternativt varit kändis för att ha något att locka med. Har du något av det?

Om du ändå hittar någon yngre så är troligen mentala kvalitén inget att hurra för och har man kommit upp i 40+ åldern brukar det krävas lite mer än bara sex för att ett förhållande ska fungera.

Som det verkar av vad du skriver är du ganska väl utvecklad i ditt sociala liv och borde kräva motsvarande av en kvinna. Även din bekantskapskrets förväntar sig nog att du har en kvinna i lämplig ålder.

Visst finns det yngre som lockas av en man som har stabil ekonomi, bra jobb och ser hyfsad ut. Men oftast krävs mer för att få till något hållbart vilket jag tolkar dig som du är ute efter (skaffa barn mm)
Citera
2016-01-03, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Även din bekantskapskrets förväntar sig nog att du har en kvinna i lämplig ålder.

Sinnessjukt att vissa resonerar såhär.
Citera
2016-01-03, 10:34
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Sinnessjukt att vissa resonerar såhär.

Ligger nog i våra värderingar om vad som är normalt.
Tror du inte att det är så?
Citera
2016-01-03, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ligger nog i våra värderingar om vad som är normalt.
Tror du inte att det är så?

Absolut är det nog så. Själv håller jag hårt i att folk ska fullständigt skita i vilka val jag gör om det inte angår dem.

Dvs, sticker det i ögonen på dem att jag är med någon som är yngre (för att jag gillar henne) så är det deras problem.
Citera
2016-01-03, 10:43
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Absolut är det nog så. Själv håller jag hårt i att folk ska fullständigt skita i vilka val jag gör om det inte angår dem.

Dvs, sticker det i ögonen på dem att jag är med någon som är yngre (för att jag gillar henne) så är det deras problem.

Intressant.

Antag att du hade en dotter som är 21 år och en dag kommer hennes nya pojkvän hem som nyligen fyll 50.
Tror nog även du reagerar på detta precis som omgivningen också gör.
Citera
2016-01-03, 10:48
Bannlyst
Citat:
Intressant.

Antag att du hade en dotter som är 21 år och en dag kommer hennes nya pojkvän hem som nyligen fyll 50.
Tror nog även du reagerar på detta precis som omgivningen också gör.

Nog kommer jag att tycka att det är lite äckligt. Men sen har jag också den insikten att många yngre töser dras till äldre.. Om det är hennes nisch? Fine, so be it.
Skulle alltid ställa mig bakom min dotters val, och skydda henne i dom situationer där det verkligen krävs.

Citat:
Även din bekantskapskrets förväntar sig nog att du har en kvinna i lämplig ålder.
Lägg även till det faktum att hälften utav din bekantskapskrets inte skulle tatt en kula i ditt ställe. Men deras tyck och tänk skulle vara viktigt?
Senast redigerad av therefore 2016-01-03 kl. 10:53.
Citera
2016-01-03, 11:25
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Nog kommer jag att tycka att det är lite äckligt. Men sen har jag också den insikten att många yngre töser dras till äldre.. Om det är hennes nisch? Fine, so be it.
Skulle alltid ställa mig bakom min dotters val, och skydda henne i dom situationer där det verkligen krävs.

Lägg även till det faktum att hälften utav din bekantskapskrets inte skulle tatt en kula i ditt ställe. Men deras tyck och tänk skulle vara viktigt?

Jag uppskattar att mina vänner har relativt samma värderingar som jag har vilket är en av anledningar till att vi är vänner (bekantskapskretsen) Relativt lika värderingar som många andra.

Men det är något sjukt när flera likt TS skriver att de söker en livskamrat, att bilda familj med och skaffa barn och inte fattar varför de inte träffar den rätta. Och samtidigt envist letar efter sådant de inte har "råd" med.
Jämfört med att drömma om en fin lyxbil men ha ekonomi som max räcker till en begagnad Volvo. Varför ska man då leta efter en splitter ny Ferrari?
Är man 40-50 så kan man bara drömma om att hitta något vettigt i 20-30 års åldern om man inte har resurser som lockar för detta. Då blir man ensam och åren bara går.

Exempel på resurser
Högavlönat jobb eller egen företagare med bra inkomst
Kändis
Snygg med vältränad kropp
Massor med pengar

Varför tror du annars att ingen nappar på era kontaktannonser, exempelvis snyggingar på runt 25 år?
För ni (du och TS mfl.) lockas väl inte av en 38-årig ensamstående mamma med lite valkar samt 2 barn i skolåldern.
Citera
2016-01-03, 11:25
Medlem
ms_crowleys avatar
Min man sedan 10 år är 12 år äldre än mig.
Note to self: Tala om för maken att han är ett pervo

Skämt å sido. 25 tycker jag nog hon bör vara om ni ska ha något lyckat utbyte av varandra vare sig det gäller sängen eller det sociala. Eller...em...du ska palla takten, energin och idiotin (varken deras hjärnor eller känsloliv är riktigt "vuxna". Det blir svårkompatiblet) hos en 20-åring om jag ska vara riktigt ärlig

Har du inom familj/släkt unga män/man, du känner sedan deras barndom, nu runt 20?
Titta då på deras flickvän och/eller kvinnliga vänner och föreställ dig hur det skulle kännas, hur det skulle tas emot i dina sociala cirklar och i ditt eget samvete, att sätta på, eventuellt ha ett förhållande med ynglingens (som du har en farbroderlig relation till) flickvän.

Nu råkar min make (det är egentligen hans exempel) ha två söner med tjejer...han har gjort detta tankeexperiment och säger -NO WAY NO HOW!
Bara tankeexperimentet är lite äckligt och nästan lite skämmigt enligt uppgift från fler än en man som gjort detta tankeexperiment.

Ännu bättre om du har en bror eller systerdotter. Då ska du titta på deras BFFs och föreställa dig sex med dem och hur det skulle emottas så väl av ditt samvete som din omgivning.

Gör dig inte dummare än nödvändigt.

Lycka till!
Citera
2016-01-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms_crowley
Min man sedan 10 år är 12 år äldre än mig.
Note to self: Tala om för maken att han är ett pervo

Lycka till!
Hur gammal är gubben din?
Citera
2016-01-03, 11:45
Medlem
ms_crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Hur gammal är gubben din?

52
Citera
2016-01-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms_crowley
52
Var går din gräns till hur gamla män du skulle kunna tänka dig ha ett förhållande med? Om vi förutsätter hur du tänkte när du var 20-30 år.

Ser han yngre ut än sin egentliga ålder?
Citera
2016-01-03, 12:00
Bannlyst
Citat:
Varför tror du annars att ingen nappar på era kontaktannonser, exempelvis snyggingar på runt 25 år?
För ni (du och TS mfl.) lockas väl inte av en 38-årig ensamstående mamma med lite valkar samt 2 barn i skolåldern.

Jag lockas utav mycket. Även äldre kvinnor inkluderat. Jag belyste bara ditt argument tidigare och har egentligen inget i tråden att göra. Mitt enda tips till TS är att satsa på tjejer i 20-25 års åldern om han vill ha kvinnor i unga åldrar med lite kött på benen. Yngre än så anser jag vara lite väl extremt.

Citat:
Exempel på resurser
Högavlönat jobb eller egen företagare med bra inkomst
Kändis
Snygg med vältränad kropp
Massor med pengar

Här märker jag även att vi har väldigt olika åsikter. Jag mäter inte mitt egenvärde i resurser så som du verkar göra. Kanske för att belysa en poäng? Men pengar är papper att köpa saker för, inget mer. Går inte att mäta en människas värde i hur mycket papper den har hemma.

Inte ha råd med? Låter som defaitism i mina öron.

Jag kan göra mycket för en yngre kvinna, och förhoppningsvis gillar hon det jag har att erbjuda. Och då handlar inte en enda utav dom sakerna som jag kan göra för henne om hur mycket papper jag har i mina fickor. En sån tjej går fetbort för mig, för det har jag "råd" med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in