Är just nu folkölsfull på 8 burkar 3.5%, med typ normal alkohol-tolerans.
Jag blir "folkölsfull" på ett sexpack 3,5er. Glad och social. Synd att det går ur kroppen så fort och man blir mest slö och likgiltig. Jag brukar även få ångest när alkoholen går ur kroppen, så bensodiazepiner är nästan ett måste för mig om jag ska dricka mig berusad
Klart man blir full på folkisar, dock är det jobbigt att ösa i sig en jävla massa öl i rekordfart för att få en stadig grund.
Ska jag gå på lokal brukar jag ladda med 5-6 starköl på ett par timmar. Då är jag lagom rolig och slipper vakter som gnäller.
Ska jag hetsdricka 8-10 folkisar på samma tid blir jag så satans mätt å seg.
En festkväll då jag inte hann fixa sprit så köpte jag ett 6-pack 3,5or. Drack dem i normalt tempo, sen blev jag bjuden på små mängder whiskey och vodka under kvällen.
Inga problem att få en hyfsad kalasfylla! Dock fick jag ingen bakfylla, men det kanske bara är en fördel?
En festkväll då jag inte hann fixa sprit så köpte jag ett 6-pack 3,5or. Drack dem i normalt tempo, sen blev jag bjuden på små mängder whiskey och vodka under kvällen.
Inga problem att få en hyfsad kalasfylla! Dock fick jag ingen bakfylla, men det kanske bara är en fördel?
Om man "inte kan bli full" på folköl så har man bara druckit för lite eller för långsamt. Så blir det med all alkohol om man dricker för lite eller för långsamt.
Kan man hålla en stadig takt och dra 3 sexpack på 2 timmar går det utmärkt.
2 sexpack funkar också bra om man dricker det snabbt och inte har en allt för hög tolerans.
Om man "inte kan bli full" på folköl så har man bara druckit för lite eller för långsamt. Så blir det med all alkohol om man dricker för lite eller för långsamt. Kan man hålla en stadig takt och dra 3 sexpack på 2 timmar går det utmärkt.
2 sexpack funkar också bra om man dricker det snabbt och inte har en allt för hög tolerans.
Ungefär lika mycket sprit som ett helrör alltså? Och det drar du på två timmar normalt sett?
Ungefär lika mycket sprit som ett helrör alltså? Och det drar du på två timmar normalt sett?
Jag har fått gå på systemet i några år nu så jag är inte lika snabb längre men jag försökte få i mig ett sexpack på 30-40 minuter.
Det var inte så väldigt ofta jag drack 3 sexpack och inte alltid så där snabbt men när det väl blev var det en ganska stark effekt. Det var oftare 2 sexpack.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!