Citat:

Fick lite frågor ang höga matkonto aderton och jag undrar själv måste jag erkänna. Är en kvinna som har ganska normal aptit tror jag och inte kraftigt överviktig. Blir mycket impulsköp dvs ser jag något extrapris köper jag det och tänker att "oj extrapris på 5 kilo köttfärs det måste jag köpa kan vara bra att ha" och blir väldigt mycket sånt " bra att ha " när det är extrapris oavsett o jag har det hemma och tänker så nästan varje gång jag handlar både billiga erbjudanden och dyra. Sen tröttnar jag på att äta 5 kilo köttfärs och köper något nytt storpack och tröttnar på det osv. Tänker oftast att storpack är billigare om man kollar på kilopris men har insett att jag får kasta mycket på grund av det tyvärr. Sen kan det även bli en film på mat kontot , en tidning, när jag får främmande blir jag glad och köper för mycket mat osv. 
Ska ta till mig era råd och börja laga av det jag har hemma imorgon redan

Ska ta till mig era råd och börja laga av det jag har hemma imorgon redan
Låter som om problemet ligger i att du slänger käk. Varför inte frysa in hellre än att slänga?
Nu är ju 5000 som sagt mycket för en ensam kvinna men samtidigt kan jag tycka att mat är något man faktiskt kan och bör lägga pengar på. Man kan komma undan billigt men hur pass mycket gör det inte för kvalitén och livsglädjen av att bara utöka sin månadsbudget från ex. 1500kr till 2500kr? Menar vad man får för den tusenlappen mot om man istället ökar sin krogbudget från 1500kr till 2500. Ja, kanske någon utekväll extra.
Å andra sidan finns det de som inte alls bryr sig om smak och då är det förstås lika bra att köra på som man gör.