2016-01-02, 13:54
Medlem
Frågan är vad som är viktigast för dig. Vad du själv känner eller vad omgivningen tycker? Och vad vill du ha ut av relationen? Det är skillnad på om du bara vill ha en tillfällig sexpartner eller om du vill att hon ska vara kvinnan i ditt liv.

För enbart sex så är ju det som är avgörande om det finns tillräcklig attraktion mellan er. Ni behöver inte umgås och du behöver inte låta omgivningen veta att du har sex med henne.

Om det däremot är ett seriöst förhållande du söker så är det mer komplicerat. Men jag tror chansen är mindre för att man hittar sin själsfrände i någon som är mycket yngre eller mycket äldre, så ofta ger det sig nog mer naturligt. En 20-25 åring upplevs nog ofta som omogen av en 40 åring, och tvärtom.

Det största problemet jag ser med stor åldersskillnad är om man är på olika ställen i livet och vill olika saker. Frågan om barn och hur man vill tillbringa sin fritid är sånt som behöver stämma överens. Så att använda hjärnan vid första urvalet är smart.

Men om du träffar en 25 åring som är på samma nivå i livet som dig och där allt bara känns rätt, då tycker jag det vore dumt att inte ta chansen oavsett vad omgivningen har för åsikter. Riktig kärlek är alldeles för vackert och ovanligt för det!
Citera
2016-01-02, 13:55
Medlem
teflonpannan69s avatar
Upp från 17 skulle jag vilja säga. Som man kan man nå sin peak på den sexuella marknaden, om man är skillad, vid 50 års ålder. Kvinnor når sin topp redan vid 25, 26, varefter de dalar rätt så snabbt.

Ifall du har någorlunda ok kropp, mycket livserfarenhet (ej suttit och wankat/käka pizza/ knega på lager i 100+ år) och ett bra inre självförtroende, är det något de flesta tjejer tänder på.

Jag skulle säga att ifall du vet vad du gör, då är det okej att ragga på de brudar som är byxmyndiga och över, så länge du inte utnyttjar dem eller liknande, utan att de sker på lika villkor.
Citera
2016-01-02, 14:04
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Hur gammal är den yngsta tjejen du attraheras av? Svara ärligt så jag kan veta ungefär hur jag kommer se på saken då jag kommer i din ålder.

Var bara ärlig så tackar jag så mycket.

Jag kan av tidigare nämnda skäl inte svara säkert på detta. Men jag tror att jag har känt attraktion till välutvecklade tjejer så unga som 15-16 år. Om en tjej har stora bröst och rund rumpa, så är det ofta visuellt attraherande för mig, oavsett deras ålder. Det är liksom biologiska signaler till mannens undermedvetna, att kvinnan i fråga är vuxen och redo för fortplantning.

Om du däremot avser attraktion till en "hel person", inklusive personlighet, tankar och värderingar, så kan jag inte uttala mig, eftersom jag aldrig har tillåtit mig själv att inleda en närmare relation till någon som varit mer än 10 år yngre än mig.

När jag själv var i puberteten, så var jag attraherad till mängder av tjejer i samma ålder. Såklart frågade man chans, och hade "puppy love"-förhållanden redan från mellanstadiet. Rent sexuell attraktion uppstod väl i takt med att de första flickorna i klassen fick bröst. Men jag antar att det inte var det som du avsåg, utan vad jag har upplevt i vuxen ålder?

I fråga om tjejer som jag upplever som attraktiva till utseende och manér, där jag samtidigt tror att jag kan finna någon slags mental "connection" trots åldersskillnaden, så händer det säkert att jag känner så inför tjejer så unga som 23-25. Dock sällsynt.
Senast redigerad av vasadueller 2016-01-02 kl. 14:07.
Citera
2016-01-02, 14:26
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrBBCC
Tror de inte är ute efter att umgås utan att knulla. Fan har man gemensamt med en fnissig 18åring om man är 40 mer än att båda är kåta? 18-åringen lär ju uttnyttja pengarna och dra efter en stund.
Om du undrar om hon är 16 eller 36, fråga efter klockan, bara på hennes svar och reaktion kommer du få veta på ungefär.

En dominant, sur och frigid 40-årig kvinna kan göra det samma. Och i fallet med en sexig 25-åring, så har man i alla fall fått lite trevligt för pengarna.

Citera
2016-01-02, 14:37
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Frågan är vad som är viktigast för dig. Vad du själv känner eller vad omgivningen tycker? Och vad vill du ha ut av relationen? Det är skillnad på om du bara vill ha en tillfällig sexpartner eller om du vill att hon ska vara kvinnan i ditt liv.

För enbart sex så är ju det som är avgörande om det finns tillräcklig attraktion mellan er. Ni behöver inte umgås och du behöver inte låta omgivningen veta att du har sex med henne.

Om det däremot är ett seriöst förhållande du söker så är det mer komplicerat. Men jag tror chansen är mindre för att man hittar sin själsfrände i någon som är mycket yngre eller mycket äldre, så ofta ger det sig nog mer naturligt. En 20-25 åring upplevs nog ofta som omogen av en 40 åring, och tvärtom.

Det största problemet jag ser med stor åldersskillnad är om man är på olika ställen i livet och vill olika saker. Frågan om barn och hur man vill tillbringa sin fritid är sånt som behöver stämma överens. Så att använda hjärnan vid första urvalet är smart.

Men om du träffar en 25 åring som är på samma nivå i livet som dig och där allt bara känns rätt, då tycker jag det vore dumt att inte ta chansen oavsett vad omgivningen har för åsikter. Riktig kärlek är alldeles för vackert och ovanligt för det!

Det är smart. Åtminstone om man tror att kvinnan är sig själv, och att hon kommer att leva upp till den bild hon ger när man först träffar henne, efter 3-4 år i ett förhållande.

En yngre tjej har man kanske lite möjlighet att "forma", genom att skydda henne från idioti och elakheter, och i stället understödja hennes riktiga självkänsla och förstånd.

Men såklart, de som redan "straffar ut sig" när man först talar träffar dem, skall man lämpligtvis välja bort.
Citera
2016-01-02, 14:40
Medlem
det är äckligt med gubbar som raggar på flickor unga nog att vara deras döttrar.
Du är gubbe. låt småflickorna vara.
är du hyfsat klyftig och etablerad i samhället (parkbänk räknas inte) så bör du klara av att hitta en klyftig vuxen kvinna som inte är wt.
Citera
2016-01-02, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
det är äckligt med gubbar som raggar på flickor unga nog att vara deras döttrar.
är du hyfsat klyftig och etablerad i samhället (parkbänk räknas inte) så bör du klara av att hitta en klyftig vuxen kvinna som inte är wt.
om man inte har nå döttrar då ? , tycker TS lugnt kan ragga från 23år och uppåt , ålder har ju ingen betydelse om man bara funkar med varandra i övrigt och ärr öppen i sinnet .................................................. ..
Citera
2016-01-02, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
sedan är det inte alla som är gubbar fast de har några år av erfarenheter av livet ....
Citera
2016-01-02, 14:49
Medlem
Din ålder delat på två plus sju, 40/2+7=27, easy tumregel
Citera
2016-01-02, 14:49
Medlem
Svaret på ts fråga är 15.

Det viktiga är att det finns ömsesidigt samtycke.

En äldre man med finess raggar ju inte på unga kvinnor, utan visar upp sig o alla sina kvaliteter, är "inbjudande", o låter kvinnan ta initiativet. Då blir det aldrig missförstånd o äcklig gubbesituation uppstår aldrig.

Vem bryr sig vad omgivningen tycker för övrigt.
Citera
2016-01-02, 14:52
Medlem
ultramagnuss avatar
Luta dig emot standard creepiness rule som lyder din ålder/2 +7

Lysande illustrerad i xkcd serien nedan:

https://xkcd.com/314/
Citera
2016-01-02, 14:56
Medlem
f30malmos avatar
Jag känner ingen attraktion till killar under 22 (vad jag vet), men sexuellt kanske 22 och upp. Är nog dock lite yngre än vad du är, och ser ut som jag är väldigt mycket yngre än jag är. (inte nödvändigtvis alltid en fördel då unga ofta dras till mig men avskräcks av min ålder).

Min favoritålder ligger nog 7-8 år under min egen (har haft sex med 13 år yngre), upplever dessa män som att de hunnit bli män på riktigt, men inte gått ner sig som många 40-åringar faktiskt har. Sexuellt passar de mig bättre också än en för mig äldre man, utan att generalisera, för det finns säkert undantag. De är ofta öppnare, mer intresserade av sex, försöker mer.

Så det beror på vad du vill ha?
En under 20 hade för mig varit äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in