Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Ordningsvakterna får stryk på fler asylboenden.
Respekten för det nya landet och dess ordningsmakt bådar inte gott för framtiden.
Jag är orolig. På riktigt.
Ja, den som inte oroas av nuvarande utveckling är nog inte riktigt vaken. Eller riktigt klok heller. Inte bara ordningsvakter utsätts för hot och våld dagligdags, även poliser och räddningstjänsten är hårt drabbade. För att inte tala om de anställda på dessa boenden! De flesta incidenter anmäls säkert inte ens. Anställda på Migrationsverket, Försäkringskassan, socialkontoren, personal inom vård och skola, busschaufförer, alla utsätts för hot och våld tämligen frekvent.