2015-12-29, 23:10
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Medhåll. Jag har biltemas blad på min Merca.

Vitsen med dessa är att man inte drar sig för att byta dessa i tid när de är så billiga

Kan bara hålla med. Köpte två torkarblad på Biltema (Ultrablade) till min bil i våras, den ena kostade 159 och den andra 139, jag är mycket nöjd med dom. Jag byter alltid en gång per år.
Innan dessa hade jag Bosch för 565 kr från Mekonomen för 2 pack. Jag märker personligen ingen skillnad mellan Bosch och Biltemas blad...

Köpte för övrigt ett 460 mm långt ledhandtag för 1/2" hylsor, artikel nr: 10986.
Det där ledhandtaget har jag hängt på typ 2 meter rör på och stått och hoppat på nu när jag har skiftat hjul på typ 350 kundbilar under de senaste tre månaderna (en del bilägare drar ju sina hjulbultar med typ femtielvatusen newtonmeter...). Det var ett förvånansvärt hållbart litet handtag får jag lov att säga.

Däremot har jag usel erfarenhet av Biltemas spärrhandtag som jag har köpt alldeles för många av i år.
Citera
2015-12-30, 01:15
Medlem
CompressorVanes avatar
Avgasbandaget Biltema hade förut ger jag inte mycket för.
Helt värdelöst. Nystade bara upp sig och var vekt....

Skrev på ett motorforum om det samtidigt för några år sedan och jag
blev idiotförklarad direkt. Det var ju hur bra som helst! Ha ha!

Problemet var väl att ingen där prövat ett riktigt. Tex från turboservice eller nåt.
Vilken skillnad!!
Citera
2015-12-30, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag kan bara konstatera att vi har olika upplevelser av samma produkt. Jag är mycket nöjd med Biltemas billigaste torkarblad. Jag har provat dyrare blad som jag köpt på bensinmackar, men jag märker ingen betydande skillnad.

Gnissel har jag upplevt när bladen är nya, men det försvinner efter ett tag. Samma upplevelse hade jag även med dyrare "märkesblad".

Med det sagt så upprepar jag att kvaliteten dock är ojämn. Det har hänt mig ett par gånger att ett blad varit undermåligt och gett en ojämn verkan med ränder. Detta till trots så är Biltemas billigaste torkarblad troligen en av de produkter man kan köpa i världen med mest pang för pengarna!

Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Medhåll. Jag har biltemas blad på min Merca.

Vitsen med dessa är att man inte drar sig för att byta dessa i tid när de är så billiga.

Personligen kör jag samma grej med tandborstar; billig modell men byt ofta.
Håller också med, mina torkarblad funkar finfint 18 månader efter inköp och får betraktas vara prisvärda för den tiden. Inget gnissel än och cirka 3000 mil körda.
Citera
2015-12-31, 01:08
Medlem
köpte jordfelsbrytare där i samband med uppsäkring och kabelbyte i huset...eller snarare till uttagen utanför huset.
den fungerar nästan för bra, bryter direkt när det regnar på skarvsladdarna. så nu har man fixat alla ström läckage som fanns.
ska montera en till in till badrummet.
ja det är ett gammalt hus och senaste gången ny el drogs var nog ungefär för 25år sedan.

jag antar att starkströms saker följer någon standard så dom ska vara säkra oavsett vart man köper dom?

EDIT: även jag har positiva erfarenheter av biltemas torkarblad. köpt deras dyraste modell samt den dyrare varanten av den med "retro look" eller vad man ska säga.
Senast redigerad av max.paine 2015-12-31 kl. 01:11.
Citera
2015-12-31, 01:23
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max.paine
köpte jordfelsbrytare där i samband med uppsäkring och kabelbyte i huset...eller snarare till uttagen utanför huset.
den fungerar nästan för bra, bryter direkt när det regnar på skarvsladdarna. så nu har man fixat alla ström läckage som fanns.
ska montera en till in till badrummet.
ja det är ett gammalt hus och senaste gången ny el drogs var nog ungefär för 25år sedan.

jag antar att starkströms saker följer någon standard så dom ska vara säkra oavsett vart man köper dom?

Gissar att det är en CE märkning av någon sort? Ja, jag har köpt en sån "pelarborr" ställning som man monterar en borrmaskin i, den sög pung! men den hade kanske fungerat bättre med någon av deras egna borrmaskiner?

Ett annat exempel är att dom har våtrumsspärr, har inte testat det men inget som man kan sälja om det inte fungerar.

Alla bildelar jag har använt har fungerat bra, och om deras delar inte fungerade så borde väl folk ha anmält dom till konsument ombudsmannen? så borde dom inte bli prickade då till slut?

Känns som det skulle kunna finnas en bred trolloffensiv mot BT? Biltema är ju knappast nyttigt för mindre företag i sin närhet.

BT har väl aldrig någon bättre rea? tycker att JULA kan slå BT på fingrarna ordentligt med kvalitet och pris ibland.
Citera
2015-12-31, 02:59
Medlem
Fuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Gissar att det är en CE märkning av någon sort? Ja, jag har köpt en sån "pelarborr" ställning som man monterar en borrmaskin i, den sög pung! men den hade kanske fungerat bättre med någon av deras egna borrmaskiner?
Aldrig stött på en sådan som fungerar bra.
Citera
2015-12-31, 08:58
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
Aldrig stött på en sådan som fungerar bra.

Ingen av något märke menar du?
Citera
2015-12-31, 11:44
Medlem
Fuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Ingen av något märke menar du?
Jag har väl testa en 4 olika märken. Visst fungerat har de gjort men inte bra.
Citera
2015-12-31, 12:52
Medlem
Prodelins avatar
Varför säljs det bara skit i Sverige som Biltema tex? det är ju bara junkkvalite som säljer och svenssons åker dit och köper och tror dom är smarta för dom köpt billigt?

Hur tänker man där egentligen? Hur vore det som i USA man har trevliga butiker var man än åker som vi entusiaster kan åka in och köpa kvalitetsgrejor på hyllan?

Nu får man köpa allt utomlands pga situationen i Sverige är som den är
Citera
2015-12-31, 14:21
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Varför säljs det bara skit i Sverige som Biltema tex? det är ju bara junkkvalite som säljer och svenssons åker dit och köper och tror dom är smarta för dom köpt billigt?

Hur tänker man där egentligen? Hur vore det som i USA man har trevliga butiker var man än åker som vi entusiaster kan åka in och köpa kvalitetsgrejor på hyllan?

nu är inte allt skit på biltema som du verkar hävda.. vad för grejjer menar du? verktyg, bildelar eller tvålprodukter?
Citera
2015-12-31, 15:35
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin

Troligen för att butikerna anpassar sig efter vad folk vill ha? Vi har/har haft lite olika kedjor och även fristående reservdelsbutiker, men till slut är det ändå plånboken som talar.

Svensson "kan själv" som knappast har en aning om hur en bil fungerar, eller hur man avgör om en del är av bra eller dålig kvalité, köper det som är billigast. Det är ju ändå bara förpackningen som skiljer från originaldelar! Jo, det är sant, i vissa fall men inte alltid, så det är där en viss erfarenhet och produktkunskap kommer in.

Frågar folk efter billig skit så kan vi vara säkra på att den som vill tjäna pengar också kommer att leverera billig skit. Se bara hur många butikskedjor med billigt krafs som finns i snart varenda håla, Rusta, Ö&B, Dollarstore m.fl inte fan är det kvalitetsprodukter som är deras stora inkomstkälla!
Citera
2015-12-31, 15:52
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Kan bara hålla med. Köpte två torkarblad på Biltema (Ultrablade) till min bil i våras, den ena kostade 159 och den andra 139, jag är mycket nöjd med domå. Jag byter alltid en gång per år.
Innan dessa hade jag Bosch för 565 kr från Mekonomen för 2 pack. Jag märker personligen ingen skillnad mellan Bosch och Biltemas blad...

Köpte för övrigt ett 460 mm långt ledhandtag för 1/2" hylsor, artikel nr: 10986.
Det där ledhandtaget har jag hängt på typ 2 meter rör på och stått och hoppat på nu när jag har skiftat hjul på typ 350 kundbilar under de senaste tre månaderna (en del bilägare drar ju sina hjulbultar med typ femtielvatusen newtonmeter...). Det var ett förvånansvärt hållbart litet handtag får jag lov att säga.

Däremot har jag usel erfarenhet av Biltemas spärrhandtag som jag har köpt alldeles för många av i år.
Har åxå gjort så med deras handtag och deras hylsor och inte mördat någon så dom är mkt bättre än märkes grejer och dom har jag spräckt måååånga av. Kom på att jag har haft problem med drivknutsdamasker som gått sönder efter 3 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in