2015-12-31, 07:03
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Börjar närma mig 30. Utbildad, men arbetslös.

Jobb finns. Börja jobba på kommunen (finns ALLTID jobb hos kommunen) medans du letar efter något mera seriöst som går ihop med din utbildning.

Citat:
Attraktiv, men singel.

Du kan se ut som Brad Pitt och fortfarande inte få några tjejer om du bara sitter inne hela dagen eller är allmänt bitter.

Citat:
Lever på bidrag.

Börja jobba eller hoppa på en ytterligare utbildning

Citat:
Har gjort det mesta.

Nej det låter mer som att du inte har gjort ett skit.

Citat:
Trött på att festa, resa och träna. Trött på kvinnor efter alla svek.

Trött på att festa blir de flesta runt 30. Trött på att träna är du bara för att du inte har motivationen. Trött på att resa? Hur är det ens möjligt... Har du verkligen rest med en ryggsäck eller snackar vi äcklig charter till svenne ställen som Alanya och Phuket? Tjejer sviker dig inte om de älskar dig, antingen träffar du helt fel kvinnor vilket är ditt egna fel, eller så borde du titta på hur du själv lever och uppför dig tillsammans med dem. En kvinna är inte heller höjden av livet , såvidare du inte är riktigt kär.

Citat:
Äger inget av värde. Ingen bil, inget hus. Har inga barn. Inget förhållande. Kass relation med familj, vi kommer inte överens.

Livet består inte av vad man äger ditt cp mongo. Du ska ju inte ha något bara för att ha det. Slut jämföra dig med andra eller att tänka på hur man "borde" vara, har inte alla filmer som du tittat på lärt dig detta?
Hitta din egna väg i livet.
Ta upp kontakten med familjen igen, jag är säker på att ni alla mår bra utav det i slutändan.

Citat:
Mina dagar består av att kolla på serier och spela tvspel. Jag går runt med en obeskrivlig ilska, jag har varit nära att mista tålamodet flera gånger denna månad, och göra något som jag hade ångrat senare. Jag är arg, deprimerad och ledsen. Hatar människor, hatar livet, hatar hur jag inte lyckades med något. Inte nöjd med något alls.

Hur kunde det bli såhär?
Vad ska jag ta mig till?

Buhuu så jävla synd om mig!!! går runt med en ilskaaa !!! Hatar liveeeth assaå!! Kvinnor bara bedrar!! Ingen lever så hårt som mig!!!...

Sluta vara så jävla svag och överdramatisk bara för att saker inte går som du vill. Gör något åt din attityd istället för att göra denna sinnestillstånd till din personlighet. Alla kommer tycka du är en jävla nolla så fort du nämner din "inre ilska och hur det snart kommer smäääällaaaa".

Alla har haft motgångar. Hitta dina bollar och Man up.

Och sluta sitta inne och uggla framför datorn. Du lever bara en gång.
Citera
2015-12-31, 09:16
Medlem
Låter på dig som om du vill vara i en kärleksrelation men att det inte riktigt funkar. En relation kräver två saker:

1. En tillräckligt mogen partner som du kan lita på
2. Att du tillåter dig själv att känna kärlek och vara omtänksam (något som kan vara ganska svårt).

Men innan du börjar bör du vara lycklig och må bra. Genom att ta dig ur det "träsket" du befinner dig i nu.
Citera
2015-12-31, 09:23
Medlem
oldtimedrunks avatar
Du är snart 30 och tror livet är kört bara för det? Knappast! Är 35 år själv och från 30 fram till nu har varit de bästa åren hittills i mitt liv. Så släng ut tv-spelet och fokusera på något eller kasta dig ut i livet och ta chanser. Men bered dig på att du fortfarande kommer stöta på motgångar, sånt är livet.
Citera
2015-12-31, 09:41
Medlem
Buskalles avatar
Är själv 52 och kan ärlig säga att fy fan men i vilket fall så ryck upp dig det kommer inte att bli bättre lol
Citera
2015-12-31, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Börjar närma mig 30. Utbildad, men arbetslös. Attraktiv, men singel. Lever på bidrag. Har gjort det mesta. Trött på att festa, resa och träna. Trött på kvinnor efter alla svek. Äger inget av värde. Ingen bil, inget hus. Har inga barn. Inget förhållande. Kass relation med familj, vi kommer inte överens. Mina dagar består av att kolla på serier och spela tvspel. Jag går runt med en obeskrivlig ilska, jag har varit nära att mista tålamodet flera gånger denna månad, och göra något som jag hade ångrat senare. Jag är arg, deprimerad och ledsen. Hatar människor, hatar livet, hatar hur jag inte lyckades med något. Inte nöjd med något alls.

Hur kunde det bli såhär?
Vad ska jag ta mig till?
Tror att du är inne i en depression? Är du inte för gammal för att sitta inne och spela tv-spel? Testa att göra så här: Ställ klockan på 07.00 varje vardag. Se till att äta minst tre näringsrika måltider per dag plus något mellanmål däremellan. Mycket frukt och grönsaker. Ta en långpromenad på 2-3 timmar per dag. Helst i skogen. Utöver det. Träna som vanligt på gym osv. Pröva gärna yoga-lektioner. Skulle vara jättebra för dig. Men missa inte promenaderna. Dagsljus gör underverk. Sömnen är oerhört viktig. Se till att du kommer i säng senast kl.21-22 varje vardag. Träffa bara människor du gillar och orkar med. Undvik energitjuvar. När du känner dig på extra dåligt humör. Lägg dig ner på golvet och lyssna på avslappningsövningar. Finns på t.ex youtube. Tycker också att du ska beställa tid för att få en samtalskontakt. Du behöver bearbeta din ilska. Undvik tjejer ett tag. Lägg all din tid och energi på att läka dig själv. Till våren kommer du orka söka jobb och kanske blir du även sugen på kärleken igen men kom ihåg att vara generös, respektfull och kärleksfull mot damerna du möter. Lycka till!
Senast redigerad av karanan 2015-12-31 kl. 09:57.
Citera
2015-12-31, 10:15
Medlem
rankovs avatar
bilda familj, du är biologiskt skapad att finna lyckan hos barnen dina.
Citera
2015-12-31, 10:23
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vad är definitionen av lycka?
Det finns väl ofantliga mängder av trådar här på Flashback där folk skriver att - Ååhh, jag har 620k på banken sparat som jag ska ha tills jag blir 50, jag har bil, båt, sommarstuga....bla bla bla.

Många säger att - de folk som är lyckligast, är dom som äger minst

Personligen tycker jag att du ska vara glad att du finns på denna planet.
Vi får en chans här...en enda chans, och då gäller det att ta till vara på den.
Passa på att lära dig nått nytt - spela gitarr, lär dig ett nytt språk, bli volontär, hjälp en annan människa i nöd...att hjälpa en medmänniska kan ge enormt med eufori och glädje.
Nu tänker jag inte att du ska ge 8:- till en tiggare...utan mer att du kanske hjälper Agda 82 med hennes ICA-påse, eller Erik 67 att gå över gatan för att det är halkigt.
Citera
2015-12-31, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoider
Jadu... Du har ju klantat till livet ganska ordentligt... Less kvinnofolk men klagar över att vara singel men attraktiv, utbildad men inget jobb, Ilska?

Ja nog är du misslyckad alltid, lathet och onöjd med allt med bra prioriteringar i livet(supa, luffa runt och vara kroppsfixerad)

Du vill väl få ett fint 9-16 jobb där du kan sitta och runka på dagarna och dra in feta degen eller? Kanske en ny merca s-klass som förmånsbil?

Jobb finns men du är lat och oengagerad samtidigt som du tror att du får allt på silverfat.

Hårda verkligheten är: Skaffa väckarklocka, gå ner på närmaste mack eller donken om du inte har B/C körkort eller inte kan/ids jobba med det du är utbildad för.

'Kidz dees dayyzz'

Du måste vara en riktigt empatistörd omänsklig psykopat. Ondskan personifierad. Sådana som dig hör hemma 10 meter under marken.

Ont. TS hade jag varit dig hade jag flyttat utomlands från detta snart förfallna land, och börja om på nytt. Du har inga barn eller familj, du kan dumpa alla lån du har här och börja om på nytt. Starta företag i Thailand t.ex. Behöver du kapital innan, gå in på svarta marknaden. Att betala skatt och anpassa sig efter korrupta och efterblivna regler i Sverige, är bara för dönickar och medelmåttor som idag sitter på sitt feta arsle med något indolent kontorsjobb för att betala av skulder på sina 2 miljoners villor som banken äger.
Citera
2015-12-31, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
Du måste vara en riktigt empatistörd omänsklig psykopat. Ondskan personifierad. Sådana som dig hör hemma 10 meter under marken.

Ont. TS hade jag varit dig hade jag flyttat utomlands från detta snart förfallna land, och börja om på nytt. Du har inga barn eller familj, du kan dumpa alla lån du har här och börja om på nytt. Starta företag i Thailand t.ex. Behöver du kapital innan, gå in på svarta marknaden. Att betala skatt och anpassa sig efter korrupta och efterblivna regler i Sverige, är bara för dönickar och medelmåttor som idag sitter på sitt feta arsle med något indolent kontorsjobb för att betala av skulder på sina 2 miljoners villor som banken äger.
Håller inte med om att CarlVonS. skulle vara en psykopat. Han belyser endast det faktumet att TS kanske är en bortskämd och bortklemad person som inte tål motgångar i livet. Mycket möjligt att så är fallet. Kunde kanske sagts på ett lite smidigare sätt. Nåväl. Det viktiga är att TS får hjälp. Vem vet. Kanske är det just CarlVonS. som får TS att ta sig i kragen?
Citera
2015-12-31, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Håller inte med om att CarlVonS. skulle vara en psykopat. Han belyser endast det faktumet att TS kanske är en bortskämd och bortklemad person som inte tål motgångar i livet. Mycket möjligt att så är fallet. Kunde kanske sagts på ett lite smidigare sätt. Nåväl. Det viktiga är att TS får hjälp. Vem vet. Kanske är det just CarlVonS. som får TS att ta sig i kragen?

TS ber om hjälp här. Bara det säger något om att han inte är "lat" eller "bortskämd". Lata parasiter till människor hittar du bland sådana som du/ni tydligen dyrkar, dvs rikemansungar.

Dessutom, vad är felet med att vara "lat" och leva bekvämt liv? Varför skall man behöva träla runt för eliten på olika skitjobb som överbeskattas av de riktiga latmaskarna och parasiterna inom eliten?

Hoppar man på en liten människa som mår dåligt redan och ber om hjälp, så är man per automatik en ondskefull varelse utan hopp om bättring: ett monster, psykopat etc.

För att världen skall någonsin bli bra att leva i med medmänskliga värderingar, krävs just att omänskliga psykopater utrotas. De är orsaken till lejonparten av våra problem. Noll tolerans mot psykopater och öga för öga gäller här. Psykopater finns ofta på chefspositioner och de har som vana att trampa ned andra när de får chansen. Psykopater är inte mänskliga varelser, utan robotar/Frankensteins utan mänskliga känslor och empati inombords.

TS, som sagt, lyssna mindre på dessa efterblivna stollar här. Jobben finns inte längre. Du kan bara skapa jobb på egen hand i ditt läge. Du är inte född i någon rik familj som lobbar politiker osv.
Citera
2015-12-31, 11:26
Bannlyst
En akademiker med studielån, kan inte ta jobb på Donken och liknande skitjobb. Han går i personlig konkurs då och det är knappast samhällsekonomiskt gynnsamt, tvärtom, det tyder på att ett land börjar anta en bananrepublikstatus. Fattar inte ni efterblivna muppar det, som ger TS detta råd?

Donken och liknande "jobb" är till för ungdomar utan utbildning. Skall en akademiker jobba där på golvet och ta order av en arbetsledare som inte gått ut gymnasiet ens?

Det är inte så systemet var tänkt. Har man universitetsutbildning och inga jobb finns, så är det systemet och ägarna av systemet det är fel på, inte individen. Börja ert gnäll där och sluta hoppa på småfolket och individer.
Senast redigerad av CarlVonSchtekare 2015-12-31 kl. 11:28.
Citera
2015-12-31, 11:34
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
TS ber om hjälp här. Bara det säger något om att han inte är "lat" eller "bortskämd". Lata parasiter till människor hittar du bland sådana som du/ni tydligen dyrkar, dvs rikemansungar.

Dessutom, vad är felet med att vara "lat" och leva bekvämt liv? Varför skall man behöva träla runt för eliten på olika skitjobb som överbeskattas av de riktiga latmaskarna och parasiterna inom eliten?

Hoppar man på en liten människa som mår dåligt redan och ber om hjälp, så är man per automatik en ondskefull varelse utan hopp om bättring: ett monster, psykopat etc.

För att världen skall någonsin bli bra att leva i med medmänskliga värderingar, krävs just att omänskliga psykopater utrotas. De är orsaken till lejonparten av våra problem. Noll tolerans mot psykopater och öga för öga gäller här. Psykopater finns ofta på chefspositioner och de har som vana att trampa ned andra när de får chansen. Psykopater är inte mänskliga varelser, utan robotar/Frankensteins utan mänskliga känslor och empati inombords.

TS, som sagt, lyssna mindre på dessa efterblivna stollar här. Jobben finns inte längre. Du kan bara skapa jobb på egen hand i ditt läge. Du är inte född i någon rik familj som lobbar politiker osv.

Kan bara hålla med. Alla dessa otrevliga jävla psykopater förtjänar att bli utsläpade i skogen. Sen stirra en berettas pipa i ansiktet innan det trycks av och psykopaten faller ner i massgraven. Bort med alla jävla elaka jävlar så vi snälla och glada människor kan bygga en bättre Värld tillsammans.

Är lite i samma sits som ts fast 3 år yngre. Får besked om en praktikplats som senare kan bli fast anställning i 18 Januari. Får väl se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in