Citat:
Ursprungligen postat av
pillowpop
Du är man, det kan vara därför du tycker vi kvinnor är större skithögar. Svikna kvinnor tycker troligen att männen är det. Jag skulle gissa att det är ungefär 50/50.
Nej det är inte därför, killar gillar tjejer gränslöst mycket om allt flyter på normalt. Men responsen med kvinnor är ofta tyvärr bara fittig. Det osar en attityd om att bara det allra bästa duger.
Citat:
Jag lever efter att man har ett val, att det är ett val att antingen sänka garden eller svetsa fast den, och det gör man med tankekraft. En killbekants kärlek i livet blev ihop med hans bästa kompis. Höjden av svek kan tyckas från båda dessa personer. Men killen kämpade vidare och valde att tro att han bara valt fel, jag såg honom själv med några olika tjejer genom åren, tills han hittade rätt och nu är gift och har barn med en bra tjej. Han kommer troligen aldrig att bli riktigt hel efter det sveket, men han har inte slutat att leva för det.
Tankekraft fungerar bara till viss del, hjärnan står över allt annat egentligen men känslorna kan man mer eller mindre inte rå för. Du kan välja hur du vill förhålla dig till dem men vill du jobba som vakt över dina egna känslor för att en gammal och lögnaktig kvinna avsiktligt har bedragit dig? Här finns det inget till försvar som du kan komma med. Du kan inte ge mig rådet att "välja rätt kvinna". Vad är rätt kvinna?
Jag vet att den lögnaktiga kvinnan jag träffade har haft sex med en annan men nekar bestämt. Rakt av och utan ånger i ansiktet. Det här är en vanlig kvinna som jobbar inom offentliga kärringsektorn.
Betänk att jag har varit naiv och ärlig, jag hade igen kvinnoförakt innan. Jag kände inte till begreppet. Hon kunde läsa mig som en öppen bok och jag var helt sårbar, ärlig. Jag tänkte inte på alla dessa sjuka sociala regler om att vänta med att svara på SMS för att spela svår. Jag svarade direkt, men nu vet jag att man ska spela svår. Man ska avsiktligt spela svår för att låtsas vara en kille som är upptagen (upptagen = hög status) och att hon får kämpa för att vara med en kille som mig.
Citat:
Så som du väljer kvinna är också så jag väljer man, efter personlighet i slutänden – i början behöver jag falla för något i utseendet men det är inte ett perfekt yttre jag söker. När jag hör dig beskriva kvinnor så undrar jag var du hittar dem. Ibland har jag tänkt att män är som stora barn, som inte fattar något och bara vill leka, men jag vet att det inte stämmer. Tror jag fått mycket av min mansbild från den man jag växte upp med. Något jag kom underfund med nyligen och som jag tror man kan behöva fundera över lite till mans.
Jag väljer inte kvinna. Jag tar mer eller mindre vad jag får. Däremot har jag självrespekten att sålla bort tjockisar och vad kvinnor brukar kalla för "mulliga" (som egentligen inte borde kallas för kvinnor). Kvinnan ska vara söt och hemtrevlig.
Citat:
Nu vet inte jag vad du grundar åsikten om kvinnor på, om det enbart är en enda kvinna eller många kvinnor. Människor överlag (inte nödvändigtvis du) som tror att man ska leva i symbios och aldrig lämna varandra lär bli besvikna och landa hårt i verkligheten. Det är inte många som lever ett helt liv ihop.
Praktiskt taget kommer all ilska från en kvinna, men även en del dejter.
Citat:
Jag tror att jag kan gissa vad som får henne att känna sånt hat. Det är förväntningar som grusas. Det är lätt att ha förväntningar som den andra personen inte lever upp till i förhållandet eller när det tar slut, för ens egna förväntningar är inte den andras, och båda tvås förhoppningar och önskningar kanske inte går ihop i slutänden.
Mycket möjligt, hon gillade aldrig mig. Hon valde att vilja ses men jag är säker på att vi sågs bara pga (tack vare) svallvågorna från en annan kille. Jag sa att jag var oerfaren men hon trodde att jag kunde prestera. Senare kom alla hennes krav fram och hon föredrog allt jag inte hade. Stor kuk är en sak. Jag har även läst insideinfo om vad hon skrev till en annan herre som hon milt sagt avgudar. Man kan läsa sig till att hon har en djup attraktion och samtidigt en förtvivlad desperation om att få smaka på hans kuk. Den texten ljuger inte men de "välmenande" orden (klyschor) som jag fick höra när det var över var bara lögner för att bli av med mig.
Citat:
Det är lätt att tänka, medvetet eller omedvetet, att det är andra som ska göra en lycklig. Men det är i ju i själva verket man själv som ansvarar för den biten. Man omöjligt lägga över på någon annan att ta på sig den uppgiften. Visst, man kan bli lycklig av att ha någon i sitt liv, men man kan inte trilla ihop om denne någon lämnar en. Man behöver ha en grundnöjdhet i sig själv och det är också den grunden som gör en attraktiv för andra.
Så man ska med andra ord alltid rikta in sig på att vara mentalt ensam och förlita sig enbart på sig själv. Vill de ha det så så är jag först att skriva under.
Citat:
Det är synd, tycker jag. Jag är intresserad av psykologi och har läst att barn och tonåringar tror på tankens kraft och om en terapeut säger till dem att tänka på ett sätt som ska hjälpa dem så gör de det, och det fungerar. Men vi vuxna är lite svårare, vi tror inte på det. Men kolla på t ex idrottsmän, hur mycket är det inte tankens kraft som är med där.
Tankens kraft är mästerlig, det är bara med den man kan lura kvinnor till sängs. Utan hjärnan skulle känslorna leda in alla killar på fel väg och tro på kvinnors gulliga leenden och lömska skal. Ska man hantera kvinnor måste man vara i helt avsaknad av känslor och aldrig göra avkall med vad man vill.