Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Ett inlägg fullt av lögner! jag förespråkar inte våld utan försöker visa på en fredlig väg ut ur konflikten.
Du förespråkas konsekvent belöning av våld.
Självutnämnda diktatorer ska få få förhandla för ukrainska medborgare.
Ukrainas lagstiftning ska ändras så att den passar våldsverkarnas agenda
En minioritet av landets invånare ska belönas för sin våldsanvändning med rätten att rita om landets karta oavsett vad majoriteten av landets invånare vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Vad jämförelsen med Sverige-Norge och tTekoslovaken beträffar, så är det egentligen inte någon större skillnad mellan att en politisk union upplöses och att ett län går skilda vägar. Men OK, om du vill se ett annat exempel,så ta Östtimors utbrytningar Indonesien då... Jag vill egentligenmest veta varför du inte verkar tro på principen om folkens självbestämmanderätt.
Då tar vi nästa lögn då. Att dela upp en union av nationer innebär att nationerna redan finns med lagar, nationellt parlament, konstitution osv plus redan godkända nationsgränser. Ett län har inget av detta så det var lika fel igen
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Somjag rkisvit i inlgg ovan är jag för en demokratisk lösning av konflikten, så det r ignen ide att upprepa det. Macesreferat av na åsikts ä helt och hållet lögner - halmgubbar! Så diskuterar en som fått slut på argument!
Och den demokratiska lösningen är fortfarande att man återgår till att acceptera gällande ukrainsk lag, ukrainska myndigheter och sen jobbar inom den ukrainska demokratin. På precis samma sätt som i spanien.
Men som sagt - det är inte riktigt vad clodius förespråkar utan han ska ha särskillt förmånlig behandling till de som valde våldets väg