Citat:
Ursprungligen postat av
Pompripossan
Det kan inte ha varit särskilt längesedan dom flyttade, då dom har dessa höga skulder. Antagligen hem till sina föräldrar igen. Att välja bo kvar och konka är dock ett alternativ, en stund då..
TS svamlar om 10% - 25% av alla som bor i egetägt boende. Nu har jag inga siffror på hur många av Sveriges befolkning som bor i hyrda bostäder vs hur många som bor i egetägda boenden. Men jag skulle med en vild gissning satsa på dryga 50%. Vilket skulle innebära 10% - 25% av 5 miljoner medborgare.
Själv berörs jag inte över huvud taget. Jag bor i egen fastighet på landet och har inte en enda krona i lån och de enda skulder jag har är mitt kreditkort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pompripossan
Asylboenden, eller hur tänkte du nu😕
Om mindre än två dygn visar almanackan 2016. Av de sk flyktingarna som har kommit hit i år lär asylansökningarna ha gått igenom innan nästa nyårsafton dvs 2016/2017. Då ska dessa slussas ut till eget boende då de inte får bo kvar på asylboendet eftersom det troligen lär stå ytterligare några hundra tusen sk flyktingar från arabländerna och Afrika som vill bo där. Då lär det bli ännu större brist på lägenheter och boende oavsett om man heter Johansson eller Muhammed.
Bostäder växer som bekant inte upp som svampar ur marken från den ena dagen till den andra. I synnerhet som det största problemet just för dagen är bristen på mark att bygga på!