2015-12-29, 23:45
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
En enkel googling visar att Beatles spelade på Gröna lund 1963 så det är ju kanske ett dåligt exempel?

Oavsett så är han en berättare av rang och har ett unikt och finurligt sätt att uttrycka sig. Att han sen är ute och cyklar ibland tar inget ifrån hans underhållningsvärde. Första avsnittet var klart sevärt!

Ok, i just detta fall så gick jag på vad en i vanliga fall pålitlig källa berättade för mig. Så jag får väl backa på just den punkten. Dock hade Leif hävdat att han såg dem på stora scenen på Grönan och det var inte där de uppträdde. Jag kollade upp det nyss. Men visst, Leif kan ju minnas fel, det var ju några år sedan...
Det om Elton hörde jag dock honom hävda själv i en intervju på tv för några år sedan.
Citera
2015-12-29, 23:50
Medlem
Socialkonservativs avatar
Hur långt fram i livet sträcker sig Leifs bok Gustavs Grabb egentligen för er som läst den? Är det bara de tidiga åren?
Citera
2015-12-29, 23:51
Medlem
Är det korrekt uppfattat att han planerade att mörda sin mor? Tankar kring detta? Ter sig märkligt att en kriminalprofessor inte har en bättre moralisk kompass.
Citera
2015-12-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Är det korrekt uppfattat att han planerade att mörda sin mor? Tankar kring detta? Ter sig märkligt att en kriminalprofessor inte har en bättre moralisk kompass.
Alla tonåringar har sina stunder med hatiska tankar om föräldrarna. Det är en normal del av uppväxten.
Citera
2015-12-29, 23:56
Medlem
flanagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Hur långt fram i livet sträcker sig Leifs bok Gustavs Grabb egentligen för er som läst den? Är det bara de tidiga åren?
I boken kan du läsa om mammans sista hämnd efter pappa Gustavs död etc.
Citera
2015-12-30, 00:00
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Ok, i just detta fall så gick jag på vad en i vanliga fall pålitlig källa berättade för mig. Så jag får väl backa på just den punkten. Dock hade Leif hävdat att han såg dem på stora scenen på Grönan och det var inte där de uppträdde. Jag kollade upp det nyss. Men visst, Leif kan ju minnas fel, det var ju några år sedan...
Det om Elton hörde jag dock honom hävda själv i en intervju på tv för några år sedan.
Jag tycker snarast det verkar vara du som ljuger och yrar här. Du försöker sätta dit GW och när du med en enkel Googling blir tagen med byxorna nere skyller du på att det var något som en polare sagt
Citera
2015-12-30, 00:11
Medlem
Benzoftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
att han som 18-åring sittandes i en bar fick se Elton John sätta sig vid pianot (Elton är yngre än Leif och var en okänd tonåring vid denna tidpunkt). Etc, etc...

https://en.wikipedia.org/wiki/Elton_....E2.80.9369.29
Citera
2015-12-30, 00:17
Medlem
flanagans avatar
Jag tycker om Leif, men det där med att han skulle likna sin far, den uppfattningen delar jag inte med honom.
Inte utseende mässigt, och så som syster Maud sa Leif och mamma var väldigt likadana personligheter.
Citera
2015-12-30, 00:21
Medlem
Någon som vet varför det skar sig mellan Leif och Jan Guillo?
Citera
2015-12-30, 00:31
Medlem
För min del får han gärna klä sig i en potatissäck men har inte hans fru koll på vad han sätter på sig när han ska vara med i tv?

Och varför klipper man inte bort sekunden som visade ett stort jälva hål i armhålan på tröjan?
Citera
2015-12-30, 00:41
Medlem
Geomeisters avatar
Gillar bilderna ifrån Stockholm. Det finns säkert många bilder och dokumentärer ifrån Stockholm, men inte samtidigt som det är en underhållande kontext. Tycker det var bra balanserat mellan saker direkt om Leif GW Persson och allt omkring.

Jag tycker dock det var väldigt diffust varför Leif GW Persson hade så mycket emot sin mor. Att barn och föräldrar skär sig är väl inte helt ovanligt, men om det är sant angående händelsen efter hans student + det "s.k. planerade mordet" verkar det handla om mer än att dom är lite väl lika/olika.. Någon som vet mer konkret? Var hon extra hård mot honom?

Ett mycket underhållande och välgjort program överlag. Rekommenderas! Ser varmt emot nummer två!

Citera
2015-12-30, 01:03
Medlem
flanagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Gillar bilderna ifrån Stockholm. Det finns säkert många bilder och dokumentärer ifrån Stockholm, men inte samtidigt som det är en underhållande kontext. Tycker det var bra balanserat mellan saker direkt om Leif GW Persson och allt omkring.

Jag tycker dock det var väldigt diffust varför Leif GW Persson hade så mycket emot sin mor. Att barn och föräldrar skär sig är väl inte helt ovanligt, men om det är sant angående händelsen efter hans student + det "s.k. planerade mordet" verkar det handla om mer än att dom är lite väl lika/olika.. Någon som vet mer konkret? Var hon extra hård mot honom?

Ett mycket underhållande och välgjort program överlag. Rekommenderas! Ser varmt emot nummer två!

Jag uppfattade mammans hjärtlösa svek imot sin son, då hon hade nyckeln till skrinet hon hade gett unge Leif, och där han hade sina allra personligaste ting och där mamman snokade i hemlighet,som den utlösande incidenten till hans hat.
Leif förstod ju att mammans märkliga uppträdande med sina sjukdomar var ett sätt att ha familjen i sin kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in