Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-29, 22:36
Medlem
Leif GW:s fru nobbar SVT-dokumentären

Som att riva i gamla sår. Så beskriver Leif GW Persson inspelningen av dokumentären om hans liv - där både kära och mindre kära människor dyker upp.
I första delen ger hans syster Maud Persson sin version av barndomen.
Men såväl hans nuvarande hustru som ex-fru sa nej till SVT.
– Min hustru gjorde det nog av omtanke av oss båda, säger huvudpersonen.Läs mer.....

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gws-fru-nobbar-svt-dokumentaren/
Citera
2015-12-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Står det mycket i boken om tiden med försäljning av smuggelsprit?

Måste läsa boken. Känns som om den är intressant från start till slut.
Kan verkligen rekommendera boken. Han berättar mer detaljerat om bl.a när
han sommarjobbade på hotellet och sålde smuggelsprit och blev rik och festade
med sina polare.
Citera
2015-12-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggerbullen
Har inte läst någon bok eller dyl. men såg dokumentären som gick ikväll och gillade den!

Tyckte det var särskilt roligt att han planerade att ha ihjäl sin mor, och allt som hörde den historian till

Jaså, det är "roligt" att planlägga ett mord på familjemedlem?

Jag förstår ärligt talat inte varför det inte det blivit mer reaktioner angående det. Karln verkade ju helt allvarlig när han berättade om planerna! Hur kan man vara Sveriges "trivselprofessor" proffs-tyckare och programledare i SVT om man erkänner att man haft långt gångna planer på att mörda sin mor? Och programformatet fick det att likna ett lustigt pojkstreck.

Efter vad som framgick var det huvudsakliga motivet att hon snokat bland hans saker.
Citera
2015-12-29, 22:43
Medlem
Silltunnas avatar
Någon som vet varför Sven Melander är med i nästa klipp?
Citera
2015-12-29, 22:44
Medlem
Niggerbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Jaså, det är "roligt" att planlägga ett mord på familjemedlem?

Jag förstår ärligt talat inte varför det inte det blivit mer reaktioner angående det. Karln verkade ju helt allvarlig när han berättade om planerna! Hur kan man vara Sveriges "trivselprofessor" proffs-tyckare och programledare i SVT om man erkänner att man haft långt gångna planer på att mörda sin mor? Och programformatet fick det att likna ett lustigt pojkstreck.

Efter vad som framgick var det huvudsakliga motivet att hon snokat bland hans saker.

Jag flinade brett iaf så jag antar att man kan kalla det roligt i någon mening, underhållande åtminstone. Eller borde jag gråtit istället?
Citera
2015-12-29, 22:46
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna

Han hjälpte GW att skriva sin första bok om jag inte missminner mig.
Citera
2015-12-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna

Tror dom jobbade på tidning ihop Aftonbladet ?
Citera
2015-12-29, 23:05
Medlem
bravehs avatar
Hans ända värde är som media-kändis och säljande författare.

Vad har han bevisat? När har han bevisat att han är en man?

Han påstår att han hängde med New York-maffian, att han klarar polisens tynglyftningstest, att han låg med unga kvinnliga poliser.......

Det enda vi vet är att han har varit en kort, överviktig man sedan 20-års åldern. Återigen. När bevisade han sin manlighet?
Citera
2015-12-29, 23:08
Medlem
pestloppans avatar
Man måste ändå komma ihåg att Leif har mytomaniska anlag, och man bör nog ta hans vissa av hans minnen och berättelser med, hm, en stor nypa salt. Det hindrar dock inte att han ofta är underhållande...

Det som störde mig mest var dock Jens Linds uppenbara förtjusning i sitt intervjuobjekt. Han ler och nickar mest hela tiden och verkar tycka att Leif är en särdeles kul kille. I vanliga fall är jag ett stort fan av Jens Lind, men så här får inte en intervjuare bete sig, enligt mig! Ungefär som att en 13-årig Justin Bieber-brud får i uppdrag att intervjua idolen...
Citera
2015-12-29, 23:12
Medlem
meganegerdases avatar
GW är ju sagolikt bra på att uttrycka sig.

Men hans rika förfader? Eller aah morfar, totalt arbetarklass var han ju trots allt inte..
Citera
2015-12-29, 23:22
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Hans ända värde är som media-kändis och säljande författare.

Vad har han bevisat? När har han bevisat att han är en man?

Han påstår att han hängde med New York-maffian, att han klarar polisens tynglyftningstest, att han låg med unga kvinnliga poliser.......

Det enda vi vet är att han har varit en kort, överviktig man sedan 20-års åldern. Återigen. När bevisade han sin manlighet?

Jo, han har påstått mycket annat också. Att han såg The Beatles på Gröna Lund (de spelade aldrig där), att han som 18-åring sittandes i en bar fick se Elton John sätta sig vid pianot (Elton är yngre än Leif och var en okänd tonåring vid denna tidpunkt). Etc, etc...

Jag tror inte att han ljuger i vanlig mening, han är nog att räkna som en klassisk mytoman. Med tillhörande problem att skilja fantasi från verklighet...
Citera
2015-12-29, 23:31
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jo, han har påstått mycket annat också. Att han såg The Beatles på Gröna Lund (de spelade aldrig där), att han som 18-åring sittandes i en bar fick se Elton John sätta sig vid pianot (Elton är yngre än Leif och var en okänd tonåring vid denna tidpunkt). Etc, etc...

Jag tror inte att han ljuger i vanlig mening, han är nog att räkna som en klassisk mytoman. Med tillhörande problem att skilja fantasi från verklighet...

En enkel googling visar att Beatles spelade på Gröna lund 1963 så det är ju kanske ett dåligt exempel?

Oavsett så är han en berättare av rang och har ett unikt och finurligt sätt att uttrycka sig. Att han sen är ute och cyklar ibland tar inget ifrån hans underhållningsvärde. Första avsnittet var klart sevärt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in