Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-29, 14:48
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Trump verkar vara damernas favorit, kanske lite överraskande om man har matats av MSM:s vinkling av honom som en mansgris och kvinnoförnedrare.

I en väljarundersökning bland registrerade väljare till republikanernas (GOP) primärval, blev resultatet att Trump har:
29% stöd hos män, men 47% bland kvinnor. Bland konservativa kvinnor hela 55% stöd.
Från de republikaner, män såväl som kvinnor, som anser sig ligga åt det liberala eller mycket liberala hållet, var det ett stöd på 60% resp 40%. Också det något överraskande?

http://mobile.wnd.com/2015/12/minorities-line-up-behind-donald-trump/#YYG0amMURFhrzi0B.03

Nu är frågan om de republikaner som avskyr Trump kommer att rösta på honom i presidentvalet?
Många demokrater kommer dock att göra det för att slippa Hillary.
2015-12-29, 15:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
Från de republikaner, män såväl som kvinnor, som anser sig ligga åt det liberala eller mycket liberala hållet, var det ett stöd på 60% resp 40%. Också det något överraskande?
Knappast förvånande givet alternativen bland republikanerna i primärvalet. Vem skulle de välja som är mer liberal? Fördelen med att Trump är så otydlig i många frågor är att folk kan projicera sina egna uppfattningar på honom och tro att han delar deras syn.

Citat:
Nu är frågan om de republikaner som avskyr Trump kommer att rösta på honom i presidentvalet?
Många demokrater kommer dock att göra det för att slippa Hillary.
Jag undrar hur många demokrater som kommer rösta på Trump. Däremot kan jag tänka mig en hel del på båda sidor som stannar hemma eller väljer en oberoende kandidat. En annan fråga är hur det påverkar kongressvalet. Jag misstänker att republikanska kongressledamöter i sårbara distrikt förlorar en hel del på att Trump kan bli partiets ansikte. Däremot tror jag inte att demokraterna drabbas av lika stor smittoeffekt effekt även om Clinton är impopulär hos somliga.
2015-12-29, 15:17
Medlem
rosacykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Skulle du kunna förklara hur du tänker här? Han är en av världens mest framgångsrika affärsmän.

Fast, alltså, jag har följt Trump ett bra tag och det krävs ju inte många minuters lyssnande på honom innan man förstår hur okunnig inom politik han är, likt alla andra republikaner som har köpt sig in i politiken.
Jag har dålig koll på hur han är som affärsman och det är irrelevant för diskussionen, inom politik är han till och med mindre lämpad än Åsa Romson.
2015-12-29, 16:14
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll från Clout Research:

Donald Trump 40%

Ted Cruz 21%

Ben Carson 10%

Marco Rubio 10%

Donald Trump har stort stöd bland minoriteter:

Because a new poll, which still has Trump leading the race, shows 40 percent of blacks are lining up behind Trump, as are 45 percent of Hispanics, and even nearly 19 percent of Asians.

Blacks and Hispanics, in fact, even support Trump at a higher level than whites.

http://www.scribd.com/doc/294193100/WND-GOP-Poll-12-28-15-National-w-All-Parties
2015-12-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
George Soros förlorar ju pengar när Trump "förstör" hans öppna samhällen kampanjer, som han har spenderat miljarder på. Allt handlar om ekonomin, följ ekonomin så får man alla svaren.

Dessutom så skulle jag säga att det inte är något som förstörs, utan snarare repareras, genom att stänga ner George Soros inflytande.
Hur förlorar Soros pengar på Trump??
Kan du ge något konkret exempel.
2015-12-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosacykel
Fast, alltså, jag har följt Trump ett bra tag och det krävs ju inte många minuters lyssnande på honom innan man förstår hur okunnig inom politik han är, likt alla andra republikaner som har köpt sig in i politiken.
Jag har dålig koll på hur han är som affärsman och det är irrelevant för diskussionen, inom politik är han till och med mindre lämpad än Åsa Romson.
Kan du ge något exempel på den "okunskap" du noterat.
Och hans "olämplighet".
2015-12-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Och hans "olämplighet".

Det är ju en frånvaro av konkreta uttalanden om problem och hur de ska lösas.

Att han utropar att han har pengar och är rik och har en hjärna hjälper ju föga.
2015-12-29, 17:48
Avstängd
Citat:
Här en analys.. Klicka vidare för detaljer om vilka påståenden de tagit med.
2015-12-29, 18:44
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Här en analys.. Klicka vidare för detaljer om vilka påståenden de tagit med.
Beror ju på hur man ser det. Du citerar en politsk liberal icke objektiv sida, som kallar sig "fact"? Lol

www.politifactbias.com

Kollade igenom alla false och det var få som stämde.

Vad jag har hört av kandidaterna är Trump den ende som förstår att USA & Väst är förlorarna på globalisering och vill få hem jobb från Kina och Mexico etc.
2015-12-29, 19:28
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
Trump verkar vara damernas favorit, kanske lite överraskande om man har matats av MSM:s vinkling av honom som en mansgris och kvinnoförnedrare.[/url]

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald Trump har stort stöd bland minoriteter:

Because a new poll, which still has Trump leading the race, shows 40 percent of blacks are lining up behind Trump, as are 45 percent of Hispanics, and even nearly 19 percent of Asians.

Blacks and Hispanics, in fact, even support Trump at a higher level than whites.

Den här utvecklingen är precis vad jag förutspått i Trump-trådar. Normala kvinnor är i majoritet och normala kvinnor tycker om alfamän som Trump. Han klarar av alla shittests som kastas på honom utan att ens behöva anstränga sig. Det finns en konstig föreställning om att kvinnor inte tycker om starka självsäkra män. Så är det inte.

Likadant med minoriteter. I valet mellan pushover-cuckservatives köpta av storkapitalet och en självsäker Trump som säger vad han tycker så väljer många den som de uppfattar som ärlig och uppriktig. Dessutom så är det ju främst svarta och latinos som redan finns i USA som konkurreras ut av latinoinvandringen så de är inte alls lika negativa till stängda gränser som MSM vill framställa det.
2015-12-29, 19:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Beror ju på hur man ser det. Du citerar en politsk liberal icke objektiv sida, som kallar sig "fact"? Lol

www.politifactbias.com

Kollade igenom alla false och det var få som stämde.

Vad jag har hört av kandidaterna är Trump den ende som förstår att USA & Väst är förlorarna på globalisering och vill få hem jobb från Kina och Mexico etc.

Och det är därför hans egna varor tillverkas i de länderna?

Han skulle kunna börja med att föra tillbaka produktionen till USA och därmed agera som ett gott exempel.
2015-12-29, 19:53
Medlem
rosacykels avatar
Citat:
Och hans "olämplighet".

Jag kan väl kontra med att fråga om det finns något exempel där han uppvisar någon slags "kunskap" eller "lämplighet", annars är väl alla gånger han öppnat munnen förutom de du eventuellt presenterar exempel på det jag anser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in