2015-12-23, 14:29
Medlem
KlopFers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Rent matematiskt stämmer det alltså inte

No shit
Citera
2015-12-23, 18:21
Medlem
30Lugers avatar
Man hyr alltså in sig på Rujas "burk" för att mina. Mining är i all väsentlighet en process för att verifiera och registrera transaktioner i en blockkedja. Givet att det i det här fallet inte finns något nätverk av miners (korrekt?) finns det mycket lite som kan garantera blockkedjans integritet. Processen är centraliserad och sårbar. Alltså faller huvudargumentet för att använda blockkedjeteknologi. I fallet Onecoin verkar huvudsyftet med mining vara att skapa nya onecoins under en utdragen och intransparant process som lånar trovärdighet av Bitcoin. Om det jag skrivit ovan stämmer så är den troligaste slutsatsen "processen" finns där för att skapa de dimridåer som behövs för ett pyramidspel.

Nu kommer vissa säga att blockkedjans behövs den dag onecoin blir publikt (köpas säljas på öppna marknadsplatser och (?)mining via öppet nätverk). Visst, men varför måste vägen till att bli publik ta så lång tid och göras så komplicerad?

Har jag tänkt fel eller missuppfattat något?
Senast redigerad av 30Luger 2015-12-23 kl. 18:56. Anledning: Felstavningsprogram + tillägg av fråga
Citera
2015-12-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Man hyr alltså in sig på Rujas "burk" för att mina. Mining är i all väsentlighet en process för att verifiera och registrera transaktioner i en blockkedja. Givet att det i det här fallet inte finns något nätverk av miners (korrekt?) finns det mycket lite som kan garantera blockkedjans integritet. Processen är centraliserad och sårbar. Alltså faller huvudargumentet för att använda blockkedjeteknologi. I fallet Onecoin verkar huvudsyftet med mining vara att skapa nya onecoins under en utdragen och intransparant process som lånar trovärdighet av Bitcoin. Om det jag skrivit ovan stämmer så är den troligaste slutsatsen "processen" finns där för att skapa de dimridåer som behövs för ett pyramidspel.

Nu kommer vissa säga att blockkedjans behövs den dag onecoin blir publikt (köpas säljas på öppna marknadsplatser och (?)mining via öppet nätverk). Visst, men varför måste vägen till att bli publik ta så lång tid och göras så komplicerad?

Har jag tänkt fel eller missuppfattat något?

Du tänker helt korrekt.
Ruja kan lika gärna ha alla Onecoins på ett excelark och dela ut när hon känner för det....

Nu har dessutom deras KYC blivit ännu mera komplicerad....

Robert M.Ray On December 23, 2015:
Note That All Documents Uploaded For KYC Onecoin updated Kyc Document Verification In Onepay And Onecoin, Including Card Application Request In Onepay, Must Be Written In Latin Letters/English.
When You Do Not Have Officially Issued Documents In Latin Letters/English, We Kindly Ask You To Provide Us With An Officially Translated Copy Of Kyc Documents In English Made By An Authorized Translator.
The Documents Should Be Also Sealed And Signed By A Legal (Appropriate) Authority, I.E. Notarized (Legalized).
It Is Fine If The Same Authority Both Translates And Legalize Them.

Det finns ett problem i detta som en individ har påpekat

I saw this too about the authorization! I am a lawyer and have often documents getting authorization. Officially, only the authorized copy of a doc. is the authorized copy. So OC should let investors send those aut. Copies by regular mail. A scan won’t do. Probably lawyer Ruja did not discover that yet. But off course, this is not about authorizations or even KYC

http://behindmlm.com/companies/onecoin/onecoin-change-banks-again-now-using-a-us-bank/#comments

Det skall vara så krångligt som möjligt att kunna få ut RIKTIGA pengar...
Ni vet sådana som man kan använda för att handla på Webhallen t.e.x.
(Bitcoin accepteras av Webhallen....)

Citera
2015-12-23, 22:14
Medlem
Min brors kusins avatar
Det finns väl en tanke bakom alla komplicerade regler. De flesta som gått på denna bluff verkat ju vara rätt korkade och lättlurade. Det är ju liten risk att dom sätter sej och analyserar regler m m, speciellt om dom är "svåra". Det är ju betydligt enklare att tro på "ledarna" när dom säger hur bra allt är.

F ö en riktigt god jul till dej Pellets, en lysande klar stjärna (ihop med andra skribenter) i den här forumdelen. Oförtrötterlig i din kamp mot dumhet och lurendrejeri
Citera
2015-12-28, 08:00
Medlem
Citat:
Kan meddela att onecoin just splittades, dvs alla tokens blev dubbelt så många. Har nu gått in i mining med alla nya tokens. Något märkligt dock då splittbarometern stod på ca 97 - 98 % i går. 100 % borde nåtts i mellandagarna eller efter nyår. Rent matematiskt stämmer det alltså inte, men Ruja kanske ville ge en present innan jul?

Min onecoinuppgång sedan ungefär i somras: 616 %.
Så för att bara klargöra; du tycker det är helt logiskt att du tjänar pengar på att det blir dubbelt så många tokens i världen och indirekt fler Onecoins? River du sönder dina sedlar för att ha dubbelt så många också?

Om du har en valuta värd X så kan den OMÖJLIGT bli värd MER för att du producerar dubbelt så många sedlar. Simpel matematik.
Citera
2015-12-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Så för att bara klargöra; du tycker det är helt logiskt att du tjänar pengar på att det blir dubbelt så många tokens i världen och indirekt fler Onecoins? River du sönder dina sedlar för att ha dubbelt så många också?

Om du har en valuta värd X så kan den OMÖJLIGT bli värd MER för att du producerar dubbelt så många sedlar. Simpel matematik.

Om jag inte missförstår ditt resonemang, så är din logik skev. Den förutbestämda totala mängden onecoins påverkas inte av att optionerna för att få "äganderätt" på onecoins splittas. Dvs. produktionen av onecoins har inte den relationen till tokens som du verkar vilja påskina, nämligen att dubbelt så många onecoins kommer produceras som en konsekvens av en splitt. Dessa hade producerats ändå (givet att någon köpt motsvarande mängd tokens givetvis). Dessutom är som du säkert vet värdet reglerat just nu, dvs. utbud/efterfrågan styr inte priset i det här skedet.

Om du ger dig in i ett resonemang som syftar till att konkludera att priset på onecoins automatiskt blir högre på en öppen marknad om antalet onecoins i omlopp är färre så tänker jag inte bemöta det, eftersom det redan har diskuterats.
Citera
2015-12-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Om jag inte missförstår ditt resonemang, så är din logik skev. Den förutbestämda totala mängden onecoins påverkas inte av att optionerna för att få "äganderätt" på onecoins splittas. Dvs. produktionen av onecoins har inte den relationen till tokens som du verkar vilja påskina, nämligen att dubbelt så många onecoins kommer produceras som en konsekvens av en splitt. Dessa hade producerats ändå (givet att någon köpt motsvarande mängd tokens givetvis). Dessutom är som du säkert vet värdet reglerat just nu, dvs. utbud/efterfrågan styr inte priset i det här skedet.

Om du ger dig in i ett resonemang som syftar till att konkludera att priset på onecoins automatiskt blir högre på en öppen marknad om antalet onecoins i omlopp är färre så tänker jag inte bemöta det, eftersom det redan har diskuterats.
Nej, att du skulle bemöta funderingarna förstår jag att du inte vill. Då kanske till och med du inser att du blir blåst.

Splitten ger er fler "optioner", fler "optioner" ger fler coins till er. Fler coins till er ger ett lägre värde, inte tvärtom som ni verkar påskina.

Om vi följer det du säger att det INTE påverkar med splittar själva värdet eftersom mängden coins redan är satta, varför ändras då värdet? Då borde du inse att värdet inte kan justeras eftersom marknaden inte är öppen? Vem skulle acceptera en valuta som inte du kan veta om priset är det rätta när det dagen efter kan värderas till 0 av grundaren och du kan inte göra ett skit?

Det fungerar INTE att klassa det som en valuta när det är en stängd marknad, ett värde sätts av den högsta bossen utan insyn av andra människor eller kontrollerande organisationer och logiken "Fler coins = högre värde!" när verkligheten är det motsatta.

En simpel fråga, om "valutan" släpps på öppen marknad och styrs av tillgång/efterfrågan: Tror du att värdet kommer öka eller totaldyka? Eller ligga kvar på samma nivå? Innan du svarar vill jag att du tar in alla faktorer i beräknande med motsvarande kryptovaluta med tanke på mängd mynt. (Onecoin är INTE en valuta men har ju ett satt antal mynt, så det går att i teorin jämföra iaf antal och beräknat värde OM man väljer att se det som valuta.)
Citera
2015-12-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Nej, att du skulle bemöta funderingarna förstår jag att du inte vill. Då kanske till och med du inser att du blir blåst.

Splitten ger er fler "optioner", fler "optioner" ger fler coins till er. Fler coins till er ger ett lägre värde, inte tvärtom som ni verkar påskina.

Om vi följer det du säger att det INTE påverkar med splittar själva värdet eftersom mängden coins redan är satta, varför ändras då värdet? Då borde du inse att värdet inte kan justeras eftersom marknaden inte är öppen? Vem skulle acceptera en valuta som inte du kan veta om priset är det rätta när det dagen efter kan värderas till 0 av grundaren och du kan inte göra ett skit?

Det fungerar INTE att klassa det som en valuta när det är en stängd marknad, ett värde sätts av den högsta bossen utan insyn av andra människor eller kontrollerande organisationer och logiken "Fler coins = högre värde!" när verkligheten är det motsatta.

En simpel fråga, om "valutan" släpps på öppen marknad och styrs av tillgång/efterfrågan: Tror du att värdet kommer öka eller totaldyka? Eller ligga kvar på samma nivå? Innan du svarar vill jag att du tar in alla faktorer i beräknande med motsvarande kryptovaluta med tanke på mängd mynt. (Onecoin är INTE en valuta men har ju ett satt antal mynt, så det går att i teorin jämföra iaf antal och beräknat värde OM man väljer att se det som valuta.)

Tyvärr verkar "Kraschande Riddaren" och "Saknar kompisar" inte ha grundläggande matematisk och/eller samhällsekonomisk förståelse...

Deras princip är följande...

100 Onecoin tillgängliga = Värde på 1$ styck
100.000 Onecoins tillgängliga = värde på 2$ styck
100.000.000 Onecoins tillgängliga = värde på 3$ styck
100.000.000.000 Onecoins tillgängliga = värde på 4$ styck

Att sedan all marknadsekonomi säger följande...
(Tillgång & Efterfrågan.....)

100 Onecoin tillgängliga = Värde på 1$ styck
100.000 Onecoins tillgängliga = värde på 0,01$ styck
100.000.000 Onecoins tillgängliga = värde på 0,0001$ styck
100.000.000.000 Onecoins tillgängliga = värde på 0,000001$ styck

Det skiter dessa imbeciller i totalt. Dom sitter istället och tokrunkar till sina splittar och Rujas hitta på höjningar av värdet.....
Citera
2015-12-28, 18:11
Medlem
Citat:

Skilj på Onecoins och tokens. Tokens används för att "mina" onecoins. Hur många tokens du får via paketköp har att göra med hur fördelaktigt Ruja vill att det skall vara. I början fanns det mer fördelar vad gäller tokens eftersom Onecoin vill ha in mycket pengar.

Med dessa tokens "minas" sedan Onecoins och Rujas datorer gör detta med en hastighet av ca 60 000 Onecoins/timme om jag inte kommer ihåg fel. Priset på Onecoins regleras delvis via (av Ruja definierade) difficulty. Antal tokens regleras beroende på paket.

Så när du nämner "att det inte blir mer" så talar du om Onecoins. Tokens är något annat.

Citat:
Att sedan all marknadsekonomi säger följande...

Nja, marknadsekonomin är en balans mellan utbud och efterfrågan. Om Onecoin släpps fri på öppen marknad kan det bli en kursuppgång först pga. av externa hugade spekulanter. Sedan kommer antagligen en rekyl ner pga. vinsthemtagningar. Marknaden bestämmer kursen helt och hållet.
Citera
2015-12-28, 18:20
Medlem
Er logik om att fler antal Onecoins ger mindre värde gäller inte Onecoin till en början eftersom Ruja styr upp allt så att det blir dyrare och dyrare desto senare man kommer in. Sedan när Onecoin släpps fri på öppen marknad gäller vanliga marknadskrafter. Se det lite som när Riksbanken körde med fast växelkurs. Via stödköp kunde Riksbanken hålla en fast växelkurs, men nu är det flytande krona med marknadskrafter som styr.
Senast redigerad av liketothink 2015-12-28 kl. 18:24.
Citera
2015-12-28, 19:13
Medlem
Citat:
Er logik om att fler antal Onecoins ger mindre värde gäller inte Onecoin till en början eftersom Ruja styr upp allt så att det blir dyrare och dyrare desto senare man kommer in. Sedan när Onecoin släpps fri på öppen marknad gäller vanliga marknadskrafter. Se det lite som när Riksbanken körde med fast växelkurs. Via stödköp kunde Riksbanken hålla en fast växelkurs, men nu är det flytande krona med marknadskrafter som styr.

Huh? Skall du jämföra Onecoin med befintlig valuta när Onecoin inte kan användas till någonting?

Bättre jämförelse är mitt navelludd som jag säger är värt 100$ per gram.
Om jag släpper mina 10 kilo fritt så kommer varje gram att stiga i pris eftersom "Riksbanken körde med fast växelkurs. Via stödköp kunde Riksbanken hålla en fast växelkurs, men nu är det flytande krona med marknadskrafter som styr."

Inser du hur brutalt fel det blir?

Onecoin kommer aldrig någonsin att ha ett värde någonstans , eftersom ingen butik vill befatta sig med detta. Det finns redan c:a 600 officiella virtuella valutor och behovet av ytterligare en är totalt obefintligt.
Citera
2015-12-28, 19:51
Medlem
Citat:
Onecoin kommer aldrig någonsin att ha ett värde någonstans , eftersom ingen butik vill befatta sig med detta. Det finns redan c:a 600 officiella virtuella valutor och behovet av ytterligare en är totalt obefintligt.

Och där ligger en analysdifferens som skiljer olika personer åt. Själv är jag inte säker. Jag gissar på att Onecoin kan bli en etablerad kryptovaluta samtidigt som det finns små orosmoln som gör att det känns osäkert. Endast framtiden vet.

Dock vet jag att det är ett gyllene tillfälle just nu mellan 20 - 40 % "mining" att dra in hyfsat med stålar via provisioner och kursuppgång. Folk får själva avgöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in