2015-12-29, 17:37
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Den enda substansen i den artikeln är just den citerade upplysningen att åklagaren har lämnat in ett yttrande om advokatens begäran [att försvarets DNA-expert ska få vittna] och är kritisk samt att att han å sin sida kan komma att åberopa ett nytt vittne, en forensiker:
Det betyder att en skriftväxling har ägt rum, som vi efterlyst i tråden. Då får vi hoppas att klurigkluring får ut handlingarna.
Det var inte mycket som jag fick ut. Fick svaret nedan + en PDF fil som nu finns på infosidan.

Citat:
Hovrätten uppfattar det som att det är försvarsadvokatens kompletterande bevisning som ni efterfrågar och åklagaren har yttrat sig över den, se bifogad fil. Det är det senaste som kommit in i målet. Är det något annat som efterfrågas får ni precisera det lite mer.
2015-12-29, 17:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
KONSPIRATION??
Skulle inte tro det. Vad man glömmer då man för fram detta är att utredarna i så fall tycker att Lisa Holm kan hålla till godo med något slags EPA-rättvisa. Nån variant på Nord-Koreansk rättvisa. Skulle inte tro det. Så här sa Sven Erik Alhem "Även förhärdade typer som en gammal åklagare som jag själv kan fälla en tår av rörelse av sådana här fall.....Hade det inte förhållit sig så skulle vi ju vara riktigt kallhamrade typer."
Inblandad personal har lite till mans vid tillfälle visat prov på sin personliga inlevelse i fallet. Hur är det möjligt att dessa skulle lägga ner sin själ i en EPA-utredning?
Nu får du förklara dig för jag vet inte riktigt vad du skriver om. Konspiration om vad?
Alhem citerade jag själv igår.
Jag vet inte vad du skriver om men jag svarar:
1. Fallet går till HovR, jag ser bevisningen som tung ihop med en förklaringsbörda han inte klarar av.
2. Jag kan inte för mitt liv tro att domen förändras i HovR.
2015-12-29, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hm, redogör gärna för dessa bevis. Vad mig anbelangar är inte mordplatsen fastställd utom rimligt tvivel. Faktum är att hon kan ha blivit mördad vid Martorp och inte alls är flyttad. Det skulle likväl förklara avsaknaden av spår i div. bilar.

Jo. men vad dig anbelangar saknar ju helt betydelse i sammanhanget. Det är ju vad domstolen tycker som är det viktiga. Som tur är så har dom ju inte hakat upp sig på hur många gånger din favvobalt har runkat i sitt utkiksrum. Har du ringt in dina tankar till försvarsadvokaten? Du har säkert många bra uppslag som hon kan ta upp i hovrätten. Hon behöver väl all hjälp hon kan få efter vad det verkar.
Inte alls är flyttad? Är det verkligen så svårt att fatta att det inte blir några spår i bilen om man lindar in offret i något?
2015-12-29, 17:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ofantlig var ordet, ett ord som är så jävla rätt. Man blir kluven då man ser oron, oron bör ligga åklagaren och LH till last men ändock tycker jag, vi, du och jag tror på bevisen. Alla +4,or.

Nu är det så att en del av trådens skribenter, sjukskrivna p g a det mentala osv, inte insett problematiken. Det ledsamma i kråksången är alla åklagarkramae och tilltron till alla dessa
myndigheter rättsväsendet har tillgång till. Skall bli oerhört intressant att lyssna på denne DNA expert i HR. Men du.....

...... ställs inte rätt frågor så krackelerar allt. Då du är en av mina förebilder tar jag mig rätten att fråga en fråga. "Vilka frågor önskar du att åklagaren och försvaret stället" ??

Vilka frågor som åklagare och försvarsadvokat kommer att ställa beror ju på deras helt motsatta ingångspunkter, åklagaren kommer med hjälp av sina vittnen hävda att en plantering eller kontaminering är helt uteslutet, IR kommer ju att försöka få AK att om möjligt tillstå att det kan röra sig om kontaminering eller "dnasläpp vis NB,s psoriasis" men placeringen och just att det rör sig om rent blod gör att jag inte ser någon som helst möjlighet för framgång för IR,s linje.

Hur som så kommer NFC,s tekniker bestrida all form av slarv och annat så ska IR lyckas med det krävs det nog ett sjuhelvetes vittnesmål från AK för att övertyga rätten om något sådant.

Åklagaren kommer att hålla fast vid sin linje, ser inget som kan rubba den.
2015-12-29, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
nopomil skrev:
Om han (Niklas Lindström) ljuger i förhör har han själv sagt att han kan förlora jobbet. Kan han behålla jobbet?

Mitt fetande.

Niklas Lindström ljuger ju rakt av när han flera gånger i förhör påstår/ljuger/säger till NB att NB aldrig tidigare har sagt att han tankat disel på Martorp på lördagen den 6 Juni (og NB framför i förhöret att det sannolikt är på lördagen den 6 Juni har kört förbi vittnena, på väg hem från Martorp, och då hälsat på vinttena Annika & Thomas)

NB säger redan i förhör den 10 Juli att han sannolikt hälsade på grannarna Annika och Thomas fredag eller lördag (den 5 eller 6 Juni) efter han varit och tankat disel på Martorp:

FUP 1592
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-07-10 13:10

-Äh, har du vid nåt tillfälle där på kvällen hälsat på din granne?

NB: Det kunde va fredag eller lördag, jag tror på lördag jag åkte hem, efter att jag har tankat.

- Hm, hejade du på din granne då?

NB: Det är mycket möjligt, varje gång jag ser honom jag hälsar på honom

Och här använder förhörsledare Niklas Lindström då det fula trix och påstår den 15 September i förhör att NB aldrig sagt det han faktiskt sa i förhör den 10 Juli, med andra ord förhörsledaren LJUGER !!!:

FUP sidan 1654 + 1655
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-09-15

NB: Och det var lördag kväll.

-Ja
-äh ja. Vi har ju förhört dig tidigare om vad du har gjort på lördagkvällen där du detaljerat har fått berätta vad du har gjort.

NB: Det har jag sagt att jag har åkt och tankat.

- Nej det har du inte gjort.

NB: Jag minns att jag har sagt det.

- Ja jag undrar varför du inte har sagt det, för det har du inte sagt förut.

NB: Som jag minns och jag, jag sa att jag åkte för att tanka.

- Ja det är din, det är din uppfattning.
-Det är ju inga problem för förhören är ju inspelade så att precis vad som har sagts det är ju bara och --spola tillbaka och titta.

NB: Jag minns, jag minns inte exakt vad när jag sa det under vilka förhör jag har sagt att jag har tankat, men jag har sagt att jag har åkt och tanka.

Intressant! Ytterligare ett tillfälle där NL har ljugit alltså.
Dessa tillfällen och att han föregår rättens prövning vid flera tillfällen borde naturligtvis utredas. Detta är ett så viktigt fall så sådana här misstankar om tjänstefel får inte förekomma utan att det utreds. Vad är det som sker?
Senast redigerad av nopomil 2015-12-29 kl. 18:15.
2015-12-29, 17:57
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad du själv praktiserade eller gjorde i samma ålder som Lisa är inte relevant överhuvudtaget; det ger inget facit på hur folk beter sig eller har för intressen.

Om du letade attraktiva snören och tejp i en ödslig lada 1962 är likväl lika irrelevant och driver inte tråden framåt. Applicera inte dina åsikter/tankar som något allmänrådande.
Att jämföra 17-åriga tjejer som har liknande intressen tänker är inte mindre relevant än att jämföra NB med sällsynt förekommande fall fall av sexualsadister.
2015-12-29, 18:00
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Att jämföra 17-åriga tjejer som har liknande intressen tänker är inte mindre relevant än att jämföra NB med sällsynt förekommande fall fall av sexualsadister.

Jo det är det. Vad dina fritidsintressen anbelangade 1962 har ingenting med Lisa Holm 2015 att göra.
2015-12-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Lägg ner det där om att det skulle vara planterat bevis mot NB,att han lindat in kroppen i plast eller pressening gör att DNA saknas i bilen och detta är inget ovanligt.Sen gick det ju många dagar innan bilen beslagtogs och NB har lätt kunnat städa undan bevisen..
Och att någon person skulle ha planterat NB s blod och DNA kan du glömma.Brottet begicks ùnder kort tid och att någon skulle hinna plantera ut alla DNA är omöjligt och att dessutom inte avsätta egen DNA det har aldrig hänt tidigare..

Det är inte möjligt att städa bort DNA i en bil.

Bilen kördes till GBG omgående. Kläderna fanns på annat ställe. Kroppen på ett tredje. Det är endast det som landade hos polisen på plats som DNA hittades på. Varken i bilen eller på kroppen.
Moppen undersöktes inte (ofullständigt efter 6 veckor!) inte smutsen på kläderna, inte Lisas skor.
2015-12-29, 18:03
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Bilen kördes till GBG omgående. Kläderna fanns på annat ställe. Kroppen på ett tredje. Det är endast det som landade hos polisen på plats som DNA hittades på. Varken i bilen eller på kroppen.
Moppen undersöktes inte (ofullständigt efter 6 veckor!) inte smutsen på kläderna, inte Lisas skor.

Källa på det fetade.

Varför jobbar du inte inom polisen själv och styr upp allt? Tänk så galant allt varit då.
2015-12-29, 18:07
Medlem
Citat:
Det var inte mycket som jag fick ut. Fick svaret nedan + en PDF fil som nu finns på infosidan.
Jo men, det är nog allt som finns. Åklagarens svarsskrivelse finns ju med egen hand på det kompletterande yrkandet från advokaten. Notera den andra överstämplingen - åklagaren tycks ha svarat igår. Nu är det realtid. Nu forskar vi på riktigt.
2015-12-29, 18:15
Medlem
Ursprungligen postat av nopomil:

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Källa på det fetade.

Varför jobbar du inte inom polisen själv och styr upp allt? Tänk så galant allt varit då.
Framförallt kan inte frånvaron av fynd av DNA utesluta möjligheten, att det inte avsatts några spår till att börja med (god emballering).
2015-12-29, 18:27
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Citat:
Hovrätten uppfattar det som att det är försvarsadvokatens kompletterande bevisning som ni efterfrågar och åklagaren har yttrat sig över den, se bifogad fil. Det är det senaste som kommit in i målet. Är det något annat som efterfrågas får ni precisera det lite mer.

Jag skulle säga att det låter som, att det finns något mer att hämta. Om man vet vad man vill ha. Vad kan det va'?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in