Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Ofantlig var ordet, ett ord som är så jävla rätt. Man blir kluven då man ser oron, oron bör ligga åklagaren och LH till last men ändock tycker jag, vi, du och jag tror på bevisen. Alla +4,or.
Nu är det så att en del av trådens skribenter, sjukskrivna p g a det mentala osv, inte insett problematiken. Det ledsamma i kråksången är alla åklagarkramae och tilltron till alla dessa
myndigheter rättsväsendet har tillgång till. Skall bli oerhört intressant att lyssna på denne DNA expert i HR. Men du.....
...... ställs inte rätt frågor så krackelerar allt. Då du är en av mina förebilder tar jag mig rätten att fråga en fråga. "Vilka frågor önskar du att åklagaren och försvaret stället" ??
Vilka frågor som åklagare och försvarsadvokat kommer att ställa beror ju på deras helt motsatta ingångspunkter, åklagaren kommer med hjälp av sina vittnen hävda att en plantering eller kontaminering är helt uteslutet, IR kommer ju att försöka få AK att om möjligt tillstå att det kan röra sig om kontaminering eller "dnasläpp vis NB,s psoriasis" men placeringen och just att det rör sig om rent blod gör att jag inte ser någon som helst möjlighet för framgång för IR,s linje.
Hur som så kommer NFC,s tekniker bestrida all form av slarv och annat så ska IR lyckas med det krävs det nog ett sjuhelvetes vittnesmål från AK för att övertyga rätten om något sådant.
Åklagaren kommer att hålla fast vid sin linje, ser inget som kan rubba den.