2015-12-29, 11:01
Medlem
Softar helt på indexet.

Ökar portföljen i stället.

Sitter och småmyser åt mina interfox och delta minerals i långportföljen.
2015-12-29, 13:30
Avslutad
Ser ut som att fingret laddar för ett Januari rally och SKF verkar intressant på 2010 års nivåer
2015-12-29, 13:50
Medlem
Delta minerals drar verkligen iväg idag
2015-12-29, 14:04
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Delta minerals drar verkligen iväg idag

Ja jag valde att ta hem en fjärdedel av mitt innehav idag.
2015-12-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Ja jag valde att ta hem en fjärdedel av mitt innehav idag.

Eftersom jag "fick" dessa via dome låter jag dem ligga tills ... jag vet inte 10 år till kanske.

Känns verkligen som ett företag som inte kan gå dåligt.
2015-12-29, 16:07
Bannlyst
skapligt överköpt nu på SP500 5 minutrarn, väntar på en beartrap så köper jag swinglång innan stängning
2015-12-30, 12:31
Medlem
boms avatar
Årets resultat: 10% så kan snacket om hur duktig man är förpassas till en egen kategori.

Jag är nöjd. Nästa års insats kan väl bara bli ännu bättre.
2015-12-30, 12:41
Medlem
Er-nests avatar
Citat:
Årets resultat: 10% så kan snacket om hur duktig man är förpassas till en egen kategori.

Jag är nöjd. Nästa års insats kan väl bara bli ännu bättre.

Hur mycket är 10% i pengar för dig om man får fråga ?
2015-12-30, 12:48
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Er-nest
Hur mycket är 10% i pengar för dig om man får fråga ?

En och en halv månadslön ungefär. Så det räcker inte för och leva på.

Känns alltid lite dumt att prata riktiga pengar. Jag tycker %-en är något att skryta med och själva summorna är det inte. Kanske för jag har så lite.
2015-12-30, 12:56
Medlem
Er-nests avatar
Citat:
En och en halv månadslön ungefär. Så det räcker inte för och leva på.

Känns alltid lite dumt att prata riktiga pengar. Jag tycker %-en är något att skryta med och själva summorna är det inte. Kanske för jag har så lite.

Det är mycket mer pengar än vad jag handlar med, allt är relativt!

Grattis hur som
2015-12-30, 13:03
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Er-nest
Det är mycket mer pengar än vad jag handlar med, allt är relativt!

Grattis hur som

Det bästa är att du har lite pengar du kan skjuta till eller ta ifrån hela tiden. Money Management.

Att om det går bra. Utvecklingen för vecka. Månad eller År ligger på +%. Då kan man börja skjuta till pengar till det systemet. Går det -% så minskar man istället storleken på kontot. Öka insatsen på det som går bra. Minska insatsen på det som går dåligt.

Har man allt på ett konto så kan man följa samma princip genom att inte sätta in mer pengar förrns det som redan finns där går med vinst. Alltid tänka på hur mycket man kan förlora innan man börjar drömma om hur mycket som man kommer tjäna. Eller så bränner man sig så som jag gjorde nästan medvetet när jag ser tillbaka på hur dåligt jag gjorde i starten. Aja viktiga är hur det går efter 3-5 år. Långsiktigt! Fram dit är målet att inte förpassats till personlig konkurs. Tack.
2015-12-30, 13:10
Medlem
Er-nests avatar
Citat:
Det bästa är att du har lite pengar du kan skjuta till eller ta ifrån hela tiden. Money Management.

Att om det går bra. Utvecklingen för vecka. Månad eller År ligger på +%. Då kan man börja skjuta till pengar till det systemet. Går det -% så minskar man istället storleken på kontot. Öka insatsen på det som går bra. Minska insatsen på det som går dåligt.

Har man allt på ett konto så kan man följa samma princip genom att inte sätta in mer pengar förrns det som redan finns där går med vinst. Alltid tänka på hur mycket man kan förlora innan man börjar drömma om hur mycket som man kommer tjäna. Eller så bränner man sig så som jag gjorde nästan medvetet när jag ser tillbaka på hur dåligt jag gjorde i starten. Aja viktiga är hur det går efter 3-5 år. Långsiktigt! Fram dit är målet att inte förpassats till personlig konkurs. Tack.

Tack för tipsen. Det är precis det som är planen för min del. Jag försöker utveckla en hållbar swing-strategi innan jag skjuter in mer pengar. Sen kommer jag givetvis investera långsiktigt när jag känner att det är läge för det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in