2015-12-01, 16:25
Bannlyst
laddar mer björnar på dax + omx. säljarvolymen slår köparna med råge..
2015-12-01, 16:50
Bannlyst
usa skriker "köpköpköp! Inga problem mot nya ATH:s! ".
2015-12-01, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
usa skriker "köpköpköp! Inga problem mot nya ATH:s! ".

jo, tycker man det varit konstigt senaste dagarna så är det väl ännu konstigare idag. Eller så är det bara logiskt att Europa rusat upp när USA gått ned och nu uppstår tvärtom.
2015-12-01, 16:53
Bannlyst
Någon som kan förklara vad fan som hände?
mvh
2015-12-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Någon som kan förklara vad fan som hände?
mvh

Jag har bara en konspirationsteori. Key gillar ju sånt så jag kan väl också bjuda på en.

DAX har tryckts upp långt högre än alla andra börser senaste veckan och delvis dragit med sig Europa. USA har under samma period gått ner lite grann.

Igår eftermiddag hände något där det var strul med uppdatering av index etc. Man skyllde på att det var terminerna men vad jag kunde se gällde det allt. Därefter har det i princip bara gått ner. Min konspirationsteori är att man upptäckt oegentligheter eller manipulation av nivåer och det var dessa "fuskare" man blockerade ut igår eftermiddag när man påstod sig ha "tekniska problem". Idag ramlar nivån ner till rätt ställe och liksom dom drog med sig övriga Europa upp så drar man nu med sig övriga Europa ner.

(ta det mest som en kul spekulation, men då man varken fattat uppgången som nedgången så... se mina inlägg bakåt.. jag har förgäves försökt förstå vad f-n som hänt senaste dagarna men idag justerades allt..)
2015-12-01, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
jo, tycker man det varit konstigt senaste dagarna så är det väl ännu konstigare idag. Eller så är det bara logiskt att Europa rusat upp när USA gått ned och nu uppstår tvärtom.

Jag tycker det mesta känns logiskt även om det egentligen är ologiskt, jag har helt enkelt vant mig vid dom flesta trapsen speciellt när sådant här makro och utfall släpps. Man får fråga sig själv hur mycket SP500 ska tappa när vi får in makro som säger att nya orders inom tillverkningsindustrin är på samma nivå som 07/08, och trots det allt snack från FED&yellen att höja räntan?

Att SP500 bara tappar 3 punkter (från makrot tills nu) är inte speciellt logiskt, utan det ska gå nedåt mer där efter detta makro. Allt är upp till manipulatörerna hur dom vill bygga traps och hur länge.

Och nu börjar vi komma in i den låsta positionen igen; om vi får dåligt makro nu innan nästa möte så blir en räntehöjning bearish och en uppskjuten räntehöjning bearish..
2015-12-01, 17:10
Medlem
Sålt 40% av mina korta DAX. Gillar egentligen inte att göra så, då jag blir förbannad oavsett vart det bär iväg efteråt.. fortsätter det ned tänker jag "skulle behållt" och går det upp tänker jag "skulle sålt allt".. men vet ju att det är rätt agerat generellt sett och har alltså förmått mig delsälja. Även köpt lite lång olja igen. (hade även tidigare mellan 44,60-44,80 och har alltså nu köpt igen vid ca 44.30)
2015-12-01, 17:16
Bannlyst
Jag plockar ut dom flesta björnarna nu men håller en liten swingpos kvar över natten.
2015-12-01, 17:22
Avslutad
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2015/12/01/kop-svenska-aktier.html

Citat:
Morgan Stanley ser inte många intressanta investeringsmöjligheter på de europeiska börserna inför 2016. Ett land som sticker ut som köpvärt är dock Sverige.

Den starka BNP-tillväxten, en svag svensk krona, attraktiv värdering och kvantitativa lättnader talar för Sverige, skriver Morgan Stanley.

Håll i er snart kommer strecket! Nästa vecka tar vi resan mot 1600
2015-12-01, 17:38
Medlem
Inväntar ett konsolideringsområde här
2015-12-01, 17:42
Medlem
slemmigsnigels avatar
På torsdag kommer Draggen med lägre ränta och mer QE. Alla rekyler i DAX ska köpas innan dess. Har några små DAX-bullar över natten men det får gärna öppna rött imorgon så man får köpa fler!

Om han nu bara bluffat om mer QE är det ändå köpa ryktet och sälja nyheten som gäller.
2015-12-01, 18:10
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag har bara en konspirationsteori. Key gillar ju sånt så jag kan väl också bjuda på en.

DAX har tryckts upp långt högre än alla andra börser senaste veckan och delvis dragit med sig Europa. USA har under samma period gått ner lite grann.

Igår eftermiddag hände något där det var strul med uppdatering av index etc. Man skyllde på att det var terminerna men vad jag kunde se gällde det allt. Därefter har det i princip bara gått ner. Min konspirationsteori är att man upptäckt oegentligheter eller manipulation av nivåer och det var dessa "fuskare" man blockerade ut igår eftermiddag när man påstod sig ha "tekniska problem". Idag ramlar nivån ner till rätt ställe och liksom dom drog med sig övriga Europa upp så drar man nu med sig övriga Europa ner.

(ta det mest som en kul spekulation, men då man varken fattat uppgången som nedgången så... se mina inlägg bakåt.. jag har förgäves försökt förstå vad f-n som hänt senaste dagarna men idag justerades allt..)

Bra teori, jag tycker inte manipulatörerna är så särskilt smarta faktiskt om något så förhindrar deras grandios psykopati möjligheten för dem att vara lite "undercover" då detta mönster är så tydligt i grafen, synd bara att de inte går att komma åt dem särskilt när de är skyddade av rättssystemet som är lika korrupta som dem.

Jag kände på mig i går att något inte stämde med tjuren det var för obvious på något sätt, särskilt med trendlinjen från Maj 2008 som de spelar emot.
Senast redigerad av Key. 2015-12-01 kl. 18:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in