Citat:
Ursprungligen postat av
Trumpetflugan
Jag har inte påstått att du påstått att gud kan skapa vad som helst
Nu är du inte ärlig i diskussionen, du inkluderade visst mig när du skrev:
"Grejen med gud är ju att han kan, enligt
er fundamentalister skapa vad som helst"
Citat:
Ursprungligen postat av
Trumpetflugan
(även om han borde kunna det om han är allsmäktig).
Det är bara fundamentalister som drar sådana slutsatser sade du ju själv. Innebär detta att du är en fundamentalist?
Citat:
Ursprungligen postat av
Trumpetflugan
Det jag anmärkte på var att du tar saker som gud bestämmer som goda för att gud säger att de är goda. Och att det är då man överger sitt eget tänkande och kan betrakta sig som en farlig fundamentalist.
Jag har inte övergett mitt eget tänkande, tvärtom utmanas jag dagligen t.ex. här på Flashback, och tvingas argumentera för min tro och mina åsikter. Långt mer än medelsvensson någonsin behöver göra.
Du själv tar saker som demokratin Sverige bestämmer som goda, bara för att riksdagen säger att de är goda. Men vad riksdagen säger är bevisat tusentals gånger godtyckligt och beroende av vart vinden har vänt opinionsmässigt.
Ena dagen är det gott och riktigt att ta emot alla flyktingar, nästa dag har opinionen vänt och det är inte gott, man vänder kappan efter vinden.
Och du själv verkar överge ditt eget tänkande eftersom du inte ens berör mitt inlägg som du skenbart svarar på. Du argumenterar inte en enda gång emot mina argument, utan skiftar fokus på något helt annat och anklagar mig för att vara fundamentalist.
Vad i mina argument #112 är feltänkt menar du?