2015-12-28, 23:57
Medlem
Han har dessutom inget alibi samt försökt få brodern och frun att ljuga om var han var,samt att han har våldsporr i datorn med tejpade unga kvinnor.Nej finns bara en gärningsman och det är NB

Hade det varit nåt enstaka DNA bevis så hade man kunnat plantera hans blod eller så men nu är det så många som 10 st och det är helt omöjligt att göra..
Senast redigerad av FelipeVilla 2015-12-29 kl. 00:02.
2015-12-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är sant - han var överallt - men nu är det förhörsledaren de vill ska bli utan jobb tydligen..
Alternativteoretikernas attack del 78 från yttre rymden.

Så det handlar inte om vad NB sagt, innebörden av hans ord. Det handlar om att FL missar att NB faktiskt har sagt detta två månader tidigare.

... Och så blir det stooora ord om att han (FL) ljuger med flit och eftersom han ljuger så borde han nog förlora sitt jobb.

FL har inget att oroa sig för enligt min, och troligen de flestas, bok. NB verkar dessutom ha ett ytterst selektivt minne över huvud taget.

I likhet med dom från ytte rymden verkar han minnas små Detaljer, särskilt dom som inte är kontrollerbara.

Däremot under "sökveckan" skulle NB ha med sig AB i släptåg på varje liten utflykt. Det tyckte AB var märkligt.
2015-12-29, 00:23
Bannlyst
Citat:
NB har sagt detta och det är det som det visslas om - däremot är det givetvis överbetonat om att FL ska anmälas, förlora sitt jobb och han medvetet ljuger.

Att inte minnas är också en aspekt - speciellt när FL inte fortsätter mer och själv säger att det kan dubbelkollas via ljudfil. Han ger sig med andra ord om detta. Hade han fortsatt envetet och anklagat NB för lögn hade varit en helt annan femma. Pressat på och trackat.

Det sker inte.

Jo, det har jag förstått också att mördarens bästa vänner har hakat upp sig på vad FL påstår att den misstänkte mannen har sagt. Men vad är det som säger att han talar sanning om tankresan alls. Han ljuger ju om allt annat så varför skulle det vara sant att han tankat bilen på lördagen? Irina säger i ett av förhören att dom åkte till Källby på söndagen för att tanka bilen? Stämmer det? Hur ofta tankar man bilen två dagar i rad? Det är väl skit samma i och för sig. Dom kommer ju aldrig nånstans med detta trams i hovrätten ändå så varför lägga ner energi på detta.
2015-12-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blygtjej
Jo, det har jag förstått också att mördarens bästa vänner har hakat upp sig på vad FL påstår att den misstänkte mannen har sagt. Men vad är det som säger att han talar sanning om tankresan alls. Han ljuger ju om allt annat så varför skulle det vara sant att han tankat bilen på lördagen? Irina säger i ett av förhören att dom åkte till Källby på söndagen för att tanka bilen? Stämmer det? Hur ofta tankar man bilen två dagar i rad? Det är väl skit samma i och för sig. Dom kommer ju aldrig nånstans med detta trams i hovrätten ändå så varför lägga ner energi på detta.

EXAKT. Det har ingen som helst betydelse för hur HR-dom kommer att falla. Alls.
2015-12-29, 01:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
FL har inget att oroa sig för enligt min, och troligen de flestas, bok. NB verkar dessutom ha ett ytterst selektivt minne över huvud taget.
Nej, det tror jag rakt inte, det är ju dels ren bullshit och i sig ovidkommade för målet (förhör med IB) likaväl som att hon teg och samtyckte på sina förhör med NB.
Jag tittade igenom överklagan och den del som handlar om DNA och jag blir inte riktigt klok på detta när man sen lyssnar och jämför med TR.
I spoilern med citeringar.

Senast redigerad av develi 2015-12-29 kl. 01:53.
2015-12-29, 01:53
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Frågan är oxå hur L H transporterades till Martorp.
Inga DNA från L H i N B bil.

Med tanke på den behandling L H fått så borde det finnas DNA i N B bil även om han lindat in henne i plast.

Mycket är fortfarande ogjort.

Jag tycker själv att DOM är hastat fram på enbart DNA som kan planteras, o veliga vittnen.
Samt i en del fall felaktigt uppfattade förhör på grund av språksvårigheter.
Samt ledande frågor.

Med facit i hand så borde man låta L H ligga kvar där man hittat henne.
Eller tagit med L H och inget sagt.
Och väntat ut eventuell Gärningsman som säkert tänkt återvända när stormen lugnat sig.
Där tagit Gärningsmannen på bar gärning.

Så tänker jag en lekman.
Men proffs är nog mer komplicerade.

Nu har man slumpat den möjligheten.
KLUMPIGT NOG.

Än sen!

Låt säga att man väntat på att GM skulle komma tillbaka. Sökningarna har avstannat, Lisa är bortförd. Han går dit, polis ligger i buskarna och griper honom när han går ut.

- Vad gjorde du därinne?
- Jag letade efter ett par gamla stövlar som kanske låg därinne. Så såg jag att ett skåp stod öppet och kollade in.
- Hittade du stövlarna då?
- Nä dom va inte där.

Skulle detta bevisa att han var mördaren när inte DNA, vittnen, hårstrån, snara gör det, ja då begriper jag inte vad du far efter?

Att låta Lisa ligga kvar är etiskt omöjligt, det förstår du väl! Dessutom omöjligt ur utredninssynpunkt, ju längre hon ligger desto mindre bevis kan hittas.

Du har tittat för mycket på deckare.
2015-12-29, 02:04
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Nej, det tror jag rakt inte, det är ju dels ren bullshit och i sig ovidkommade för målet (förhör med IB) likaväl som att hon teg och samtyckte på sina förhör med NB.
Jag tittade igenom överklagan och den del som handlar om DNA och jag blir inte riktigt klok på detta när man sen lyssnar och jämför med TR.

Jag fattar överhuvudtaget inte hur man kan påstå att man inte letar efter spår från andra. Hur tror hon att det går till egentligen när man bara letar efter spår från några personer.?

" Jaha, här har vi spår från någon annan ja, det slänger vi då, ojdå här har vi ett till, det slänger vi också. Äntligen, här har vi ett spår från Nerijus, det slänger vi inte. Det sparar vi och så letar vi vidare men bara efter spår från litauerna".

Det är ju helt sjukt!
2015-12-29, 02:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Med facit i hand så borde man låta L H ligga kvar där man hittat henne.
Eller tagit med L H och inget sagt.
Och väntat ut eventuell Gärningsman som säkert tänkt återvända när stormen lugnat sig.
Där tagit Gärningsmannen på bar gärning.
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Att låta Lisa ligga kvar är etiskt omöjligt, det förstår du väl! Dessutom omöjligt ur utredninssynpunkt, ju längre hon ligger desto mindre bevis kan hittas.
Du har tittat för mycket på deckare.
Men jösses, detta missade jag. Man borde inte skratta då det är så makabert men jag kan inte låta bli för det var så tokigt. Låta Lisa ligga kvar?!
2015-12-29, 02:10
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Men jösses, detta missade jag. Man borde inte skratta då det är så makabert men jag kan inte låta bli för det var så tokigt. Låta Lisa ligga kvar?!

Eller hur?

Det bevisar nämligen vem " den riktiga mördaren" är. Det är han som går till boden när sökningar har avstannat. Inga fler bevis behövs! Klappat o klart!
2015-12-29, 02:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag fattar överhuvudtaget inte hur man kan påstå att man inte letar efter spår från andra. Hur tror hon att det går till egentligen när man bara letar efter spår från några personer.?

" Jaha, här har vi spår från någon annan ja, det slänger vi då, ojdå här har vi ett till, det slänger vi också. Äntligen, här har vi ett spår från Nerijus, det slänger vi inte. Det sparar vi och så letar vi vidare men bara efter spår från litauerna".
Det är ju helt sjukt!
Hahahahaha, rolig beskrivning. Såg framför mig hur NFC stod utan skyddskläder och handskar och kastade tops över axeln!
HovR ska ju lyssna av vad som sägs likaväl som vi kan göra det? Det är ju som jag skrev nyss med ljudfiler och förhör - det går ju att dubbelkontrollera ("ska" i detta fall..) Sen rör runt med DNA av olika sorter, påstår vilken bevisning som ska vara "förmer" än den andra och dra in fingeravtryck?
Senast redigerad av develi 2015-12-29 kl. 02:21.
2015-12-29, 02:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Eller hur?

Det bevisar nämligen vem " den riktiga mördaren" är. Det är han som går till boden när sökningar har avstannat. Inga fler bevis behövs! Klappat o klart!
Den stackars anställda på Martorp som då råkar gå in där, kanske ska hämta nåt, ligger väldigt brunt till. Kobajsbrunt.
2015-12-29, 02:39
Bannlyst
Citat:

Jag förstår inte syftet eller målet med det Rönnbäck tar upp. Hon har ju redan uttömmande svar på det hon fabulerar om. Hon har ju inte ett rätt när det gäller vare sig DNA eller psoriasis?! Ändå tar hon upp detaljer som hon redan har svar på och låtsas att hon inte förstått, eller vad?
Är som här i tråden haha
Vad är nästa steg, ska hon anklaga NFC och teknikerna för tjänstefel? Och sen anklaga poliserna från förhören? Hela världen måste ha gjort fel för annars skulle inte NB sitta häktad?

Hennes märkliga planteringsscenario fungerar ju inte ens i praktiken.

1.En blodtjuv, typ en vampyr, stjäl blod av NB utan att han märker något?
2.De som "hotat" NB mördar LH o sen tvingar de NB att droppa lite blod på kläder och annat.

Ungefär så seriös och påläst verkar Rönnbäck, som dessa två alternativ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in