2015-11-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Var har du fått det ifrån att IR har en stark tro på att han är oskyldig?
Jag tycker att i varje intervju så syns och hörs det mer och mer att hon absolut inte tror han är oskyldig. Jag tycker det tyder på att hon är övertygad om hans skuld men hon måste fortsätta att göra allt hon kan för sin klient. Och hennes enda möjlighet är att säga att det finns fler alternativ.....
Långsökt är bara förnamnet och IR vet så väl

Jag skojade till det med en smiley, och det misslyckades. Jag tror inte heller att Rönnbäckskan tror på att Litauern är oskyldig.

Men hon har intagit inställningen att klienten är oskyldig, och den enda som tror på hennes tricks är klienten!
2015-11-17, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det finns absolut noll saker i utredningen som pekar på att hovrätten skulle frikänna honom. Bevisningen är förödande och åklagaren har lagt ett pussel som är så gott som vattentätt.

Däremot talar mycket för att vid en ev. hovrättsförhandling så kommer frugan att vittna, då hon just nu lever på sparade småpengar och hon behöver media som betalar ett scoop.
Sanningen att säga så var hennes vittnesmål och förvirring i rätten helt i enlighet med åklagarens linje. Var ju därför IR inte såg någon anledning heller att hon skulle förhöras när de hittat en annan tolk.

NB är så körd och han kommer dömas till livstid även i HR.

Så länge hans fru vittnar till hans fördel, lämnas detta utan beaktande. Om hon däremot skulle vittna till hans nackdel, kommer detta att tas upp som en försvårande omständighet för NB.
2015-11-17, 01:13
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror detta är omöjligt. Han kommer aldrig att berätta något men jag precis som alla andra hoppas naturligtvis på att han gör det.

Frågan man måste ställa sig är: Tjänar han något på att göra detta? Svaret blir: Nej!

Som jag så många gånger förut har skrivit, så är detta ett skambrott av värsta slag och detta vet Nerijus mycket väl. Han vet också att han aldrig någonsin kommer att erhålla vare sig förlåtelse eller förståelse.

Utöver detta så har han vetskap om något som troligtvis ingen annan har. Enbart han vet exakt vad som hände. Alltså han har en viss "makt" kvar.

Han får leva med denna "makt" och med sina minnen från den 7 juni. Det enda han har kvar att "glädjas" åt under många långa år.
Håller med dig helt här. Det värsta är att han kanske njuter av sina minnen och den lilla makt han har kvar - att inte berätta.
2015-11-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag skojade till det med en smiley, och det misslyckades. Jag tror inte heller att Rönnbäckskan tror på att Litauern är oskyldig.

Men hon har intagit inställningen att klienten är oskyldig, och den enda som tror på hennes tricks är klienten!

Det i sig är Sorgligt. Att dom inte ha kunnat kommunicera alls, som det verkar. NB verkar helt ha låst sig in sin position och vill på intet sätt vidkänna något. Jag tror faktiskt IR försökt. Utan framgång. Han vidhåller, oavsett bevisning, att han är oskyldig. Vet inget. Om något.

Oavsett att det inte är någon drömsituation för en advokat med en tyst klient. Hade hon kunnat sköta det med större värdighet än att kasta "skit" till höger och vänster som inte gynnar vare sig henne eller klienten.
2015-11-17, 01:21
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Så länge hans fru vittnar till hans fördel, lämnas detta utan beaktande. Om hon däremot skulle vittna till hans nackdel, kommer detta att tas upp som en försvårande omständighet för NB.

Tja hans fru har vittnat och förhörts med helt olika uppgifter över tiden samt därtill ändrat sig. För att endast till slut uttala "jag tänker inte vittna och säga något mot min man".
Vi som följde rättegången kan nog anse att det hela var aningen bisarrt och trots hon upprepade att hon minsann inte skulle vittna mot sin man så uppgav hon ännu flera tidpunker och helt olika vad hon gjort förut. Så nej det spelar ingen roll om hon vittnar för sin make när hon samtidigt ger helt olika uppgifter varje gång. Detta gör henne extremt otrovärdig och även försvaret insåg det snabbt att det hade blivit värre av hennes vittnesmål. Hon har noll trovärdighet och det lär inte förändras
Senast redigerad av Kellywoman 2015-11-17 kl. 01:27.
2015-11-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62

IBs bevisvärde är i stort sett NOLL - oavsett vad hon i detta läge säger.
2015-11-17, 01:34
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Hur får man NB att berätta ALLT? - Realistiskt går det?
Finns det någon som har en realistisk idé om vad som skulle få den urbota Nero att kunna lossa på tungan ordentligt och verkligen berätta vad som hände, all som hände och inget annat?

Jag tror morsan är hans svaga punkt! Om hon verkligen ville veta så skulle hon få ett erkännande från honom. Med förmildrande omständigheter förvisso. Inte allt som hände.
2015-11-17, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
I Litauen finns det säkert ganska tuffa förhörsledare som borde ha kallats in ifrån början.
Polis i Litauen och Sverige tror jag skulle kunna samarbeta ganska bra.
Jag ifrågasätter verkligen vad Svensk polis får lära sig på Polis-skolan.
Jag har en kompis som arbetar inom Polisen/Krim, och han är ganska velig och saknar pondus.
Han är bara en familje-far som har trygg anställning.
Men saknar GOO.

Att "hårdare" förhör skulle ge bättre resultat tror jag inte ett spår på. NB hade bara låst nyckeln med ett ytterligare slag.

Absolut helt fel taktik tror jag. Den hade man prövat utan framgång, sedan försökte man ett annat sätt, dessvärre fungerade inte det heller.

Jag vet inte vad som skulle få NB att prata.

Tystnaden tror jag, som nämnts förut, är Skammen inför sina föräldrar.

EDIT. Eller att utelämna dom. Förräderi.
Senast redigerad av Remark 2015-11-17 kl. 01:52.
2015-11-17, 01:40
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Man vet aldrig vad framtiden har för överaskingar !!!!
Han kanske blir fritagen av några tuffa personer som man inte ska leka med.
Och dom kanske kommer att tvinga honom att prata klartext.
Och redogöra fakta.
Dessa personer kanske har mycket goda kunskaper om, när - var han fraktas.
Det är ingen omöjlighet.

Ett erkännande under tortyr är inget värt.

Vem som helst säger vad som helst och det gagnar ingen, i det här fallet familjen Holm som vill veta sanningen.
2015-11-17, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror morsan är hans svaga punkt! Om hon verkligen ville veta så skulle hon få ett erkännande från honom. Med förmildrande omständigheter förvisso. Inte allt som hände.

Därom är vi totalt eniga.
2015-11-17, 01:48
Bannlyst
Kan vi bekräfta att AJ inte hade något md mordet att göra?
2015-11-17, 01:49
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

själv tror jag att hans svaga punkt är att prata om hans sexlust. Tycker att det märks tydligt i FUPen när han får frågorna om sperma att han liksom vill förminska detta hela tiden och säga att "det han ha hänt".
Men samtidigt fanns massor av spår av sperma i rummet med utsikt över kafeet. Alltså har han runkat massor av gånger och släppt det på väggar, golv och möbler.
Jag tror att om någon fokuserar på denna sexlust och ställer frågor kring att han behöver få utlösning så ofta utanför hemmet, kanske fått honom att vara tvungen att berätta mer?

Ni män, brukar ni runka på jobbet och sprida i utrymmen för nöjes skulle eller känna en euforisk känsla av att få utlösning där folk inte misstänker? Kanske är det en hemlig dröm att kolla in tjejer och spruta på väggar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in