2015-09-01, 21:55
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Hur som helst gick det alldeles utmärkt att svetsa och det exploderade inte det minsta
Ja, det ska inte vara några problem att svetsa ett stycke från själva "behållaren", men att säga att det är fullkomligt ofarligt är dumt, det finns alltid någon som inte har den blekaste aning om vad han pysslar med och börjar svetsa eller skära på fel ställe.
Citera
2015-09-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langochgrov
Allt jag handlat på Biltema har varit skräp så det är smartare att lägga lite mer eller köpa originalet istället för att kast ut penhar på skräp. Många gånger har de som jobbar där noll koll.
Så du har garaget välfyllt med märkesverktyg o maskiner du nästan aldrig använder? Låter ekonomiskt.
Jag måste bara kontra med att i allt jag skruvat fast på mina bilar från Biltema har hållit bilen ut, bortsätt slitagedelar.
Men så äger jag en V40-00 som jag köpte fabriksny. Det är mer Biltema än Volvodelar i den.
Citera
2015-09-02, 01:57
Medlem
Djupet på gängorna på en yttre styrled till en audi a3 var för litet. Fick plocka fram kapen och kapa av stången på styrväxeln. Lite halvpissigt sådär.
Citera
2015-09-03, 00:04
Medlem
Zarks avatar
Jag har köpt torkarblad vid olika tillfällen de senaste åren på Biltema.
På två av dom har snäppfästet gått av vilket resulterat i att hela torkarbladet lossnat från metallarmen under användning.
Ljudet och bilden av en naken metallarm som skrapar över vindrutan är inget man vill uppleva

Köpte ett par träåror för två år sedan. Dom är fortfarande hela
Citera
2015-09-03, 00:32
Medlem
Matsalus avatar
Måste nog varit 18år sedan då de gav sig in att sälja lite IT-Prylar.
Köpte ett Nätverskort och efter jag satt i nätverskortet och sedan petat in disketten för att installera drivrutinerna så visade det sig att det var virus på diskettjäveln!

Tror vi gick tillbaka och de i kundtjänst ryckte på axlarna typ och sa att det var medvetna om problemet.

Annars har allt annat fungerat bra då man mest köper slit & släng som bromkloss,olja och glidmedel.
Citera
2015-12-28, 19:23
Medlem
Köp INTE Biltemas billigaste variant av vindrutetorkare eftersom det är en jävla skitprodukt med alldeles för hårt gummi som gör att dom börjar gnissla direkt. Köpte idag deras nästdyraste variant och dom var fan inte mycket bättre Nej, nästa gång blir det Bosch vindrutetorkare!
Citera
2015-12-28, 19:38
Medlem
hippilis avatar
Topplockspackning till Volvo 240 var för tunn så den höll inte tätt. Vet inte om jag kan fått en med fel på men köper inte packningar där någon mer gång.
Citera
2015-12-28, 21:41
Köpte en minibrännare (artnr 17612) att sätta på de små gasoltuberna. Perkele vad livsfarlig!!!!!!
Man var tvungen att hålla den spikrakt upp annars började den flamma upp okontrollerat. Totalt obegripligt att de får sälja sån skit.

Köpte även bromsrengörare (artnr 364550) som innehöll 400ml för 50:- tyckte den var dyr. Var och köpte promeister bromsrengörare hos en annan biltillbehörsfirma idag, kostade 39:- för 500ml.
Tyckte den var lite vassare än biltemas.
Citera
2015-12-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Topplockspackning till Volvo 240 var för tunn så den höll inte tätt. Vet inte om jag kan fått en med fel på men köper inte packningar där någon mer gång.

Hade du planat toppen hade inte problemet uppstått....

Skyll inte på biltema i detta fall
Citera
2015-12-28, 21:55
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxor1
Hade du planat toppen hade inte problemet uppstått....

Skyll inte på biltema i detta fall

Tjaffsa inte om något du inte vet för den VAR planad och det funka perfeckt med annan packning. Det KAN ha varit fel på den packningen från biltema men jag chansar inte igen
Citera
2015-12-28, 21:57
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfamats
Köpte en minibrännare (artnr 17612) att sätta på de små gasoltuberna. Perkele vad livsfarlig!!!!!!
Man var tvungen att hålla den spikrakt upp annars började den flamma upp okontrollerat. Totalt obegripligt att de får sälja sån skit.

Alla billiga såna brännare har samma problem. Jag köpte en på ebay som beter sig likadant så då köpte jag en på Jula istället men den är likadan. Working as intended troligen.
Citera
2015-12-28, 23:15
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Köp INTE Biltemas billigaste variant av vindrutetorkare eftersom det är en jävla skitprodukt med alldeles för hårt gummi som gör att dom börjar gnissla direkt. Köpte idag deras nästdyraste variant och dom var fan inte mycket bättre Nej, nästa gång blir det Bosch vindrutetorkare!
Jag köpte också deras torkare för ca. 100kr styck för några veckor sedan. Funkade perfekt i början när det var 10 grader varmt, de torkade extremt bra. Men sedan blev det minusgrader och de stelnade och började gnissla ja, torkar bara halva rutan och lämnar massor med ränder. Riktig skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in