Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Hans-Erik Rehnstam har jag sett bilder och det är inte han som kör polisbilen som kvinnan på bilden hoppar ur. Anita Gradin säger till jurkomm 860912 att hon visserligen åker polisbil men samtidigt som Ingvar Carlsson, Kjell-Olof Feldt och Kjell Lindström till Sabb. Av filmer från mordnatten vet vi också att Ulf Dahlsten anlände vid samma tillfälle.
Finns helt klart risk för ett låst tänkande. "Barbro" . SÄPOs Inga-Lill json-ågren och emma rothschild är några namn som funnits med i mina tankar, även om den sistnämnda skulle behöva en ordentlig peruk för att likna kvinnan på bilden.
Det är ju uppenbart (åtminstone för mig) att kvinnan på bilden är ordentligt tagen av situationen, för att inte säga upprörd. Hon har fart i stegen och ser närmast ut att springa. Något som kontrasteras av hennes följe som har en mer neutral framtoning. Det är skillnad på att skynda på stegen och i det närmaste rusa, vilket jag tycker kroppsspråket ger intryck av.
Vem annars än en närstående eller någon som behövde vara där i tjänsten kan ha skjutsats dit av polisen? Kopplar man spekulationerna till Dahlgrens berättelse om nattens bilfärd så finns ju en parallell till den mystiske mannen som han kör tidigare på em och senare plockar upp på natten. Det finns också en kvinna med i bilen under natten enligt hans berättelse.
Spekulerar man vidare så ska ju OP ålagts någon form av skyddsbevakning och någon måste ju ha organiserat den. Är det i den här rollen vi skall se kvinnan på Sabb? Har en situation som ansetts under kontroll gått överstyr så förstår jag om någon har bråttom.
Kanske dags att pressa Dahlsten på mer uppgifter om vad som hände den där natten.