2015-12-28, 01:07
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Fan va gött Uman.
Tack för programmet.

Har laddat ner alla avsnitt av "Inte ok" men ett avsnitt s01e04 går ej att ladda ner vilket är väldigt märkligt när 15 andra avsnitt tankas hem på 3-4min var.
Har som sagt gjort exakt likadant och sparat alla avsnitt på exakt samma ställe på skrivbordet och alla avsnitt funkar att ladda ner och att titta på men avsnitt 4 går inte ens att ladda ner men går att se på TV3 play så det är inget "fel" på det:
http://www.tv3play.se/program/inte-o...autostart=true

Står såhär:

Den strömmen verkar bara finnas tillgängligt i .flv. Livestreamer kan ta hem det där och jag tror att uman kör det i "Svt-kanaler" programmet i zipen. Testa att köra länken i det, kan funka om du har tur.
Citera
2015-12-28, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
"http://www.tv3play.se/program/inte-ok/478317?autostart=true"

Du ska inte ha med det där med "?autostart=true" på slutet, ta bort det innan du klistrar in URLen.

Sen använder du "Svt-kanaler2.0.exe" och anger startiden till nästa hela minut, alltså t ex 07:11 och längden anpassad för DIN hastighet på internet, dvs brukar det ta dig 3 min. att hämta En Gb så skriv då just 3 för längden.

Jag fick hem en .TS på mindre än en minut, den blir ju bara 161Mb på de 21min. programmet är.

Sen väntar programmet typ 15-20 sek. efter din angivna Tidslängd, innan det börjar konvertera till .MP4.

Bidde en .MP4 på 225Mb av den där .TS'en som var 161Mb.

.
Citera
2015-12-28, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Den undertext jag fick med det nya prg'et var dessutom oanvändbar direkt - det var ju en .Wsrt.
Att bara byta EXTension på det till .SRT funkade ej, utan jag var tvungen köra wsrt_to_srt.exe på den innan den funkade.

Så undertextformatet blir alltså inte korrekt med det nya 'undertext.exe', iaf inte med .FLV filer, jag har inte provat med nån .TS/.MP4 än.

Att undertexten är namngiven undertext är väl en effekt av att det är en snabbfix av uman. Hellre det än ingen undertext alls.

Vad gäller formatet är det svårt att glädja alla. Jag, till exempel, vill att det ska vara .wsrt fil som jag får hem eftersom det är en .wsrt.
Citera
2015-12-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Att undertexten är namngiven undertext är väl en effekt av att det är en snabbfix av uman. Hellre det än ingen undertext alls.

Vad gäller formatet är det svårt att glädja alla. Jag, till exempel, vill att det ska vara .wsrt fil som jag får hem eftersom det är en .wsrt.

Nu var det inte EXTensionen som var problemet, utan innehållet i filen.

Det fanns saker i den SUBfil den man hämtade till just programmet - jag länkade till - om Härenstam, som inte vare sig VLC Player eller Xtreamer fixade.

Tippar det var t ex följande rader:
Kod:
3
00:00:17.800 --> 00:00:21.400
<32>Helvetes jävla skit!</32>

4
00:00:21.560 --> 00:00:28.760
De svor, det var spritskämt och
sexreferenser. Jag blev helt lyrisk.

5
00:00:28.920 --> 00:00:32.120
<32>...som en handske passar en hand...</32>

Dvs det där med " </32> ".

Men när man sen körde "wsrt_to_srt.exe" på den så fungerade den.
Naturligtvis hade man lika gärna - sannolikt ... - kunnat använda t ex Subtitleedit för att konvertera undertexten med.

Och OBS! ni utvecklare: jag 'klagar' inte, jag bara informerar.

.
Senast redigerad av lbl 2015-12-28 kl. 09:28.
Citera
2015-12-28, 18:50
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Nu var det inte EXTensionen som var problemet, utan innehållet i filen.

Det fanns saker i den SUBfil den man hämtade till just programmet - jag länkade till - om Härenstam, som inte vare sig VLC Player eller Xtreamer fixade.

Tippar det var t ex följande rader:
Kod:
3
00:00:17.800 --> 00:00:21.400
<32>Helvetes jävla skit!</32>

4
00:00:21.560 --> 00:00:28.760
De svor, det var spritskämt och
sexreferenser. Jag blev helt lyrisk.

5
00:00:28.920 --> 00:00:32.120
<32>...som en handske passar en hand...</32>

Dvs det där med " </32> ".

Men när man sen körde "wsrt_to_srt.exe" på den så fungerade den.
Naturligtvis hade man lika gärna - sannolikt ... - kunnat använda t ex Subtitleedit för att konvertera undertexten med.

Och OBS! ni utvecklare: jag 'klagar' inte, jag bara informerar.

.

Hej och hå... Nu bör det gå..

Nu bör era problem med:
Kod:
#EXTM3U
#EXT-X-TARGETDURATION:30
#EXT-X-VERSION:3
#EXT-X-MEDIA-SEQUENCE:0
#EXT-X-PLAYLIST-TYPE:VOD
#EXTINF:30,
00_00_00_00.vtt
00_00_30_00.vtt
00_01_00_00.vtt
och liknande vara slut och sedan bör nu även allt laddas ned som ts som konverteras till mp4..

GOD JUL

https://minfil.org/J5S6keb3bc/Fix_28_12_15.zip
Citera
2015-12-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Hej och hå... Nu bör det gå..

och liknande vara slut och sedan bör nu även allt laddas ned som ts som konverteras till mp4..

GOD JUL

Japp!

Hämtade http://www.svtplay.se/video/5573036/...stam-avsnitt-2

utan problem, en .MP4 och en .SRT bidde det, precis som det ska va'!

Gott Nytt År!
Citera
2015-12-29, 20:06
Medlem
Nu fungerade det jättebra med undertexterna med Umans program. TACK !!!!
Citera
2015-12-29, 22:58
Medlem
Alltså jag har försökt att ladda hem lite från SVT dl men umans program.
Jag får det inte att funka filerna är "klara" men fattar inte ens vars det hamnar..
Finns det nån informations video hur man laddar ner och använder umans program? skulle vara super schysst. Eller nån länka det eller nån sida här på FL? som gör programmet begripligt. Ett lyft skulle va från pirateplayer!
Citera
2015-12-29, 23:05
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlbroman1994
Alltså jag har försökt att ladda hem lite från SVT dl men umans program.
Jag får det inte att funka filerna är "klara" men fattar inte ens vars det hamnar..
Finns det nån informations video hur man laddar ner och använder umans program? skulle vara super schysst. Eller nån länka det eller nån sida här på FL? som gör programmet begripligt. Ett lyft skulle va från pirateplayer!

Läs tråden eller sök!
Länk: Guide
Citera
2015-12-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Läs tråden eller sök!
Länk: Guide

tusen tack nu funkar det
Senast redigerad av marlbroman1994 2015-12-29 kl. 23:49.
Citera
2015-12-30, 14:58
Medlem
Euforins avatar
Använder Pirateplayer till att ladda ner avsnitt från exempelvis Svtplay.. Jämfört med Umans Downloader så är väl Pirateplayer mycket simplare? Och man slipper ju installera en massa andra program till? Men ibland får jag upp felmeddelande i Pirateplayer, så tar det ett tag sen går det ladda ner igen. Vad beror det på? Och ibland står det "avbruten" mitt under nerladdningen... irriterande!
Citera
2015-12-30, 15:11
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euforin
Använder Pirateplayer till att ladda ner avsnitt från exempelvis Svtplay.. Jämfört med Umans Downloader så är väl Pirateplayer mycket simplare? Och man slipper ju installera en massa andra program till? Men ibland får jag upp felmeddelande i Pirateplayer, så tar det ett tag sen går det ladda ner igen. Vad beror det på? Och ibland står det "avbruten" mitt under nerladdningen... irriterande!
Fördelen med Pirateplayer är ett enklare gränssnitt och att man kan dra igång flera nedladdningar samtidigt.

Nackdelen med Pirateplayer är att det till och från krånglar samt att det inte alls fungerar med en del kanaler.

Umans Downloader fungerar i stort sett med alla kanaler.

Och vaddå en massa andra program?
Det handlar om ett ytterligare program som behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in