Citat:
Ursprungligen postat av
Stygotius
Det låter som att du rätt nyligen fått avslutat dina studier och fått jobb? Om du då redan sparar 12 500 kr per månad låter det som att du ligger bra till sett till din planeringen. Nu vet jag i och för sig inte vad du jobbar med, men löneutvecklingen brukar ju vara mycket bra i början av karriären (vilket innebär att den disponibla inkomsten ökar väldigt snabbt). Kul att du kör på!
Det stämmer rätt bra. Mycket energi kommer läggas på jobbet och förhoppningsvis ger det resultat. Söker ständigt efter tips på hur man kan skynda på karriärsutvecklingen, några tips?
Citat:
Ursprungligen postat av
Stygotius
När du skriver "Investera" om en renovering, kommer du då räkna in renoveringskostnaden i din nettoförmögenhet? Om du inte tänker sälja boendet inom en snar framtid är renoveringar oftast snarare att se som konsumtionskostnader än en investering, enligt mig. Eller hur ser du på det..?
Tanken med renoveringen är primärt att öka min livskvalité. Men det ökar värdet på mitt boende samtidigt som jag kan förhandla till bättre boränta.
Investera är rent krasst fel att säga såklart, det generera inte i något kassaflöde/avkastning. Men jag tror mig våga lova att värdeökningen är större än investerat kapital. Time will tell.