2015-12-28, 00:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
Varför tror du det är medvetet?

Själv tror jag man ska ta henne på orden, Det handlar om ett hat på samma sätt som annan extremism som föds i utanförskapsområden. Jag hyser förståelse för detta m h t vår bristande eller obefintliga integration. Trots att jag personligen skulle vilja satsa mycket mer på åtgärder som främjar verklig integration dömer D. ut mig såsom varande förtryckande vit. Är det ett framgångsrecept? Hon låter väl mer som en skolbrännare än skolbyggare!
Hur mycket satsas idag? Hur mycket mer vill du satsa? Vad är "verklig integration" - låter läskigt.
Citera
2015-12-28, 00:13
Medlem
LucioFontanas avatar
Skit i det! Dom får säga vad fan dom vill, för de blir aldrig vita ändå, även om det heter vita av avund.
Citera
2015-12-28, 00:15
Medlem
Kobolds avatar
För det första så verkar denna Emma Dominguez vara en smula förvirrad. Visst, hon är inte vit som en nordbo, men nog är hon vit som en sydeuropé. För det andra är kultur inget man kan stjäla. Kultur är något man delar med sig av och sprider, annars dör den ut. Om Emma Dominguez prompt vill ha sin kultur för sig själv så kan hon flytta någonstans där kulturer inte kommer i kontakt med varann. Saudiarabien skulle nog passa. Du måste inte bo kvar i Sverige om du känner dig så jävla förtryckt och kränkt av att din granne tar åt sig av din kultur.
Citera
2015-12-28, 00:28
Medlem
Efter att ha läst allt för många tweets så ser man ju vilken typ Emma är.

Redan när jag var ung så försökte dom hjärntvätta kidsen men det fungerar inte ute i förorterna eller rättare sagt inte där jag bodde iaf.

Jag kan bara säga att som vit man uppväxt i en förort så känner jag mycket väl till mina "vita privilegium".
Fick veta det både fysiskt och psykiskt under hela min uppväxt och jag har sedan länge slutat skämmas för och vara vit. Man blir formad av sin omgivning men det upp till en själv och gå all in.

Det ända som stör mig är att jag slösat hela kvällen på och läsa massa skit i stället för och göra något vettigt då jag inte ens bor i Sverige längre. Jag får sluta och läsa på internet helt och hållet för en stund tror jag, jävla julledighet .
Citera
2015-12-28, 00:45
Medlem
Japhys avatar
Det verkar alltså som om det hela är en "beef" som det ju heter på getto-språk, mellan Saga Berlin och Emma D. Måste säga att jag i detta står helt på Emma Ds sida. Klart hon inte vill att en innerstadsmedelklass ska komma till förorten, klä ut sig till gettoneger och får priser för musikvideos till en musikstil som ska vara getto, fattigdom och kriminalitet. Hon har givetvis helt rätt i sin analys att många medleklassflickor med ambitioner ser en chans att göra både namn och hacka genom att "orta till sig" och därigenom få sitta i tv-sofforna som nån slags representanter för en livsstil de inte har en aning om, annat än genom film och litteratur(?).

Enda jag kan se som lite skenheligt är Emma Ds uppenbara vilja att sko sig på en, i det stora hela bidragsfinansierad sektor, vars pengar i stort kommer från en vit medelklass fickor.

Nåja, det hela liknar cat-fight, men kan säkert bidra till ett uppvaknande för en del av den medelklass som dras till nu-vänstern, takc vare identidetspolitiska skäl, men som aldrig skulle våga göra annat än att se ner på och förakta hederlig svensk arbetarklass.

För övrigt:
Vimur vilka oerhörda inlägg du kommer med. Tackar!
Citera
2015-12-28, 00:56
Medlem
BWV639s avatar
Detta är ett av många tecken på identitetspolitikens kollaps. Det var en nödvändighet att den skulle bli likt en ouroboros som äter upp sig själv.
Citera
2015-12-28, 01:11
Medlem
Alltså jag kommer inte in på artikeln med min padda men ändå skapat mig en bild genom att läsa tråden.

Jag tycker det är bra att " vänstern" blir tydlig. Då går det att bemöta dem med argument. De saknar alltid det sista avgörande argumentet för de är just kommunister och bygger sin bild på "upplevelser" och skattefinansiering.

En annan sak, man kan inte än annat än förundras över.

Vad håller vänstern på med? Håller de på att ruttnas sönder innefrån, finns det ingen som kan slå näven i bordet, att någon jävla ordning måste vara i ett parti? Varför vill man samla dessa stollar?!

Vänstern, patetiskt trams. Förr, hade de något att komma med, ibland,
.
Senast redigerad av Lagring 2015-12-28 kl. 01:20.
Citera
2015-12-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Man kan ju undra hur stort stöd hon har från källarskäggen? Vidare kan man ju också fråga sig med vilka medel hon ska använda när hon säger:

"Jag vet att du aldrig kommer att lämna den platsen åt oss. Men vi ska ta den. Vi ska bygga våra egna institutioner, våra egna skolor. "

Vi närmar oss en resurskris i välfärdssektorn. Det finns numer bara pengar till basbehov. Insatser som personlig assistans ska bli allt svårare att få. Det kommer inte att finnas pengar till att bygga skolor vars enda syfte är att fostra elever som ska hata Sverige och svenskar.

Ändå kan jag tycka att Dominguez gör ett bra jobb eftersom hon löper linan ut med identitetspolitiken och visar dess yttersta konsekvenser. Den exkluderar vita och då bör vita inte befatta sig med den. Hur många är då på tåget?
T.o.m sionisten Ekeroth har erkänt faktumet att dom flesta judar dvs sionister är emot svensk nationalism. Dom flesta svenskar och västerlänningar skiter i att det begås folkmord på vita kristna ryssar i Ukraina, sionisterna i Kiev får västerlänningarnas stöd. Dessa horder av ointegrerbara som kommer att föröka sig som råttor och bara vara kravmaskiner med extremt våldsamma tendenser, det är långt ifrån oförtjänt. Ni har med ert kära sionistiska USA hjälpt muslimerna att bedriva utrotning på kristen ursprungsbefolkning.
Senast redigerad av Persetan 2015-12-28 kl. 01:18.
Citera
2015-12-28, 02:09
Medlem
Tjoflos avatar
Det här är Nyheter24, de vill ha tappade människor som skriver skräp som irriterar och gör människor arga, då genererar de mer trafik och får mer pengar.
Citera
2015-12-28, 02:24
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Läste artikeln och en del av kommentarerna och hela tråden. Vimurs inlägg är otroligt bra.
Själv kan jag ingenting om politik och teorier om detta. Men för mig är det tydligt att Emma är en Chilensk ättad kommunist bosatt i förort söder om stan. Hennes konstiga åsikter är vanliga i de kretsarna. De är heller inte alls ofarliga. Förutom att oftast vara vänner med källarskägg och radikala muslimer i allmänhet så finns det andra våldskapital att ta av. Farliga vägar att vara ute på i mörkret utan ficklampa.
Ikväll diskuterade jag just fenomenet chilenska kommunister med en chilenare som aldrig varit kommunist. Som är uppvuxen i Chile och arbetade där halva sitt liv. Han är inte överklass utan tillhör en militär familj.
Hans åsikt är klar "son ladrones y rateros" buscando plata. Alltså tjuvar och skojare ute efter andras pengar. Håller med.
Svårare än så är det inte.
Tårtkärringen är bara en gammal maffia flicka från förr. Ingen hjälte. Vad får alla vänster folk sina vanföreställningar ifrån?
Snurriga och halvt obegripliga idéer. Dessutom, tjejen som skrev artikeln är väl inte svart, rasifierad eller liknande? Sedan när är latinamerikanska tjejer rasifierade om de inte är mulatter?
I Chile är det mycket impopulärt att säga att någon är svart eller indian som inte är det. Anses inte fint. Indian är en förolämpning i Chile och mörkhyade finns nästan inte.
Citera
2015-12-28, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
En halvspanjor berättar för svenskar att vi borde sluta låtsas att vi är svarta och sluta trycka ner hennes grupp (svarta), eh, va? Tror hon att hon inte tillhör samma grupp? Spanjorer, som plundrade, krigade, koloniserade och förslavade mer än någon annan? Hon har knappat någon ursäkt för att ha det dåligt i dagens samhälle, då hon själv är vit, men av någon anledning fårr för sig att hon är förtryckt för att hon har bosatt sig i någon förort.

Lite konstigt kan jag tycka. Som någon annan nämnde så bodde de gamla 1800-talssvenskarna på gårdar och kämpade för mat när "hennes" förfädrar utrotade ursprungsbefolkningen på en hel kontinent. En kontinent där för övrigt den spanskättliga befolknigen lever ett ganska gott liv medan ursprungsbefolkningen fortfarande är tiofaldigt mer förtryckt än sveriges minoriteter.

För övrigt förvånar det mig alltid när latinos placerar sig i samma utsatta grupp i Sverige som folk med afrikanskt ursprung. De flesta sydamerikanska invandrarna är från Chile som numera är ett OECD-land med stabil ekonomi och goda möjligheter. De pratar ofta om deras föräldrars hemland som om det vore Uganda eller Somalia där deras släkt fortfarande lever i misär som ett resultat av europeisk kolonialism. Hade de faktiskt åkt till Santiago eller Buenos Aires hade de insett att de hade kunnat vara vilka europeiska städer som helst. Nåja, OT, ursäkta.
Senast redigerad av Flaskbacck 2015-12-28 kl. 02:51.
Citera
2015-12-28, 02:54
Medlem
Ja fy fan vad rätt!!

Schysst namn också! Din jävla feta svarta fot

*Edit: det var visst Din jävla bleka vita fot.
Sorry menade inte nåt rasistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in