2015-12-28, 00:39
Medlem
Mackan52s avatar
Vill bara säga att BoS är som vanligt wastelands största bögklubb!

Har unvikit dom helt enkelt för att jag hatat dom sen första spelet och tänkte först bara ignorera dom. Men nyss så anföll en av deras jävla helikoptrar mig helt oprovocerat! Vad fan är deras problem?
Citera
2015-12-28, 00:48
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
I Hangmans Alley verkar det som att många Settlers bara står i en klump utan att göra nånting, jag försöker beordra dem att göra lite trädgårdsarbete, men de står fortfarande bara kvar. Är det någon annan som har haft problem med detta i just detta område? För det verkar som att de har svårt att röra på sig i trånga utrymmen.

Verkar vara någon bugg just där, jag har ingen mat där, och endast en säng, men det "bor" ändå 21 personer där, vilket är 1 mer än på det största stället där det finns typ 40 sängar, 100 mat osv.

Jag tycker det borde vara lite tydligare när man gör uppdrag som "förstör" andra uppdrag, det är bara på ett ställe det står "Om du gör det här så X, är du säker på att du vill fortsätta". Jag ville egentligen köra med en grupp, och gjorde så, men fick ett uppdrag av en annan som jag gjorde, och då fick jag "Mission failed", det framgick inte att om jag klarade uppdrag X så kommer Y försvinna. Jag orkade inte ladda om utan spelade färdigt och tänkte ladda om en tidigare sparning, men slutet är ju otroligt bristfälligt, tänk Fallout 1 (och säkert tvåan också) där man får en genomgång vad som hände med alla efteråt baserat på valen man gjorde. Det här är lite av ett Mass Effect 3-slut...
Citera
2015-12-28, 01:17
Medlem
tjenaretjenares avatar
Är på uppdraget "find the railroad" och håller på att slå in den där koden i kyrkan nu men det vill inte funka...

Edit klarade det nu.
Senast redigerad av tjenaretjenare 2015-12-28 kl. 01:37.
Citera
2015-12-28, 07:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52

Har unvikit dom helt enkelt för att jag hatat dom sen första spelet och tänkte först bara ignorera dom. Men nyss så anföll en av deras jävla helikoptrar mig helt oprovocerat! Vad fan är deras problem?
Hehehe nästa gång jag spelar ska jag köra som Pickardulverman och döda så många bos jag kan lägga till mod så jag kan bygga en settlement precis under prydwen
Citera
2015-12-28, 08:58
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52

Kort och gott: De tror att de är jättemycket bättre än alla andra

Citera
2015-12-28, 10:22
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL

På tal om minigun och Nick... Den galningen plockade upp en minigun mitt i en fight helt på eget initiativ, sen höll han fast vid den där jävla puffran så länge jag hade honom som companion.
Trodde jag hade en BoS knight i ryggen, men nädå... Det var Valentine som uppgraderade sitt vapen bara.
Citera
2015-12-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Hur gör man för att hämta Strong igen? Ensamt att gå utan honom trots att man stör sig på han ibland.

Gjorde precis samma tabbe som du.

När jag var på prywden och skulle möta crewet så ville danse hänga med och då när jag skulle välja vart dogmeat skulle så backade jag ur menyn och då drog han.
Citera
2015-12-28, 15:04
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL

Valentine är också favorit (när jag har en companion, tycker ofta dom är besvärliga).

BoS hatar jag sen allra första Fallout-rundan. Kommer ihåg när jag hittade deras bunker för första gången och bad om att få bli medlem för jag ville ha fräna vapen och powerarmor. Så gav de mig en påhittad idiot-quest och när jag gick hånade de mig mer eller mindre bakom min rygg "Pfftt, han tänker göra det, han kommer dö lol", "Men fak jo och er jävla bastuklubb då era grisar!" De sitter säkert bara i bunkern, har bögsex och runkar av varandra tills gångjärnen i deras powerarmors är helt utnötta. Fy fan!

Men nu har jag min egen "faktion" och är herre i mitt eget lilla rike så tji får dom, efter så många år kan jag äntligen hämnas (New Vegas räknas inte tycker jag, det var "för" lätt, även om det var kul) först ignorera dom så långt det går och sedan när tiden är mogen utkräva min hämnd!

Men efter denna oprovocerade attack är det rågade måttet nu spräckt. De ska alla dö, brutalt. Mina följeslagare och jag kommer trakassera deras små flygoperationer med raketgevär och så fort en öppning visar sig ska vi spränga deras luftskepp och våldta dom lika hårt i röven som en Elder på Jet våldför sig på en Initiate en fredagskväll!

Sen ska jag måla mitt hus med deras blod och dricka min kvällsgrogg ur deras urgröpta skallar!
Citera
2015-12-28, 16:43
Medlem
tjenaretjenares avatar
Är på level 27 och smidigaste sättet att få tag på en biometric scanner?
Citera
2015-12-28, 16:48
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Är på level 27 och smidigaste sättet att få tag på en biometric scanner?

Är det inte bara att skjuta sönder en turrent?
Citera
2015-12-28, 16:52
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Är det inte bara att skjuta sönder en turrent?

Finns inte i alla vad det verkar.
Citera
2015-12-28, 16:56
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Finns inte i alla vad det verkar.
http://fallout.wikia.com/wiki/Biometric_scanner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera