Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Bortsett från perioder av överväldigande bevisanhopning, gör FL nästan det. Obekant med svenska förhörsmetoder och matad med (verkliga) förhörssekvenser i amerikanska dokumentärer var min spontana reaktion att de svenske är så mjuka och respektfulla ! Nu finns det ju olika skolor när det gäller effektiviteten i olika metoder - jag tenderar att tycka att det inte var någon effektiv metod att pressa och pressa på en person som tycks känna sig förföljd. Chansen finns att han kände sig ännu mera förföljd och slöt sig ännu mera. Sagt utan expertis och utan att kunna föreslå något bättre alternativ. Att metoden skulle ha varit otillbörlig är en helt annan fråga och på den är jag övertygad om att svaret är Nej.
Problemet är väl inte förhörsmetoden om det är en gärningsman som nekar i sten trots bevisning, det finns det ju otaliga exempel på. Då spelar det nog ingen roll vad som frågas eller hur det frågas. Hustrun har redan indikerat att detta skulle komma i förhör, han är tvärvrång som person verkar det som, dvs utöver att han knappast har vinstvinning vid erkännande.
Citat:
Men allt som gäller hans tankar så mycket som jag förstått nå fram tills hans tankar, jag har inte lyckats med det, trots att jag frågade ofta, vad funderar du på, kan du inte prata med mig.
Han berättar inte?
Nej
Citat:
Ja tycker om det är han, då, då berättar han, men om det är han som är skyldig jag vet inte vad kan motivera honom att berätta.