2015-12-27, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Har ni läst denna? Ngn här länkade den förut men inte mycket respons. http://palmeutredningen.blogg.se/

Helt ointressant blogg tyvärr som saknar substans.
Citera
2015-12-27, 11:28
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Men detta förutsätter att mordkulan som Berliz hittade ännu finns att få tag på. Redan i början av denna tråd kunde vi misstänka att denna "starkt deformerade"kula blivit utbytt mot en annan bättre utplacerad kula som likt alla de andra kringströdda måste ha skjutits genom en så kort pipa att spårningen kunnat bli helt godtycklig.
Berliz ?
Berätta gärna mer...känner inte igen det namnet..men minnet spelar mig kanske ett spratt.
Citera
2015-12-27, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Berliz ?
Berätta gärna mer...känner inte igen det namnet..men minnet spelar mig kanske ett spratt.

Vissa konspirationsteoretiker påstår att kulorna som hittades på mordplatsen var utplacerade.
Citera
2015-12-27, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Vissa konspirationsteoretiker påstår att kulorna som hittades på mordplatsen var utplacerade.

Av bilderna att döma är de i väldigt bra skick, förmodligen allt för bra....
Citera
2015-12-27, 14:23
Medlem
Citat:
Vad grundar du detta antagande på?

Jag har luskat rätt mycket om honom och hans histora inom polisiära högerkretsar. Jag har halva släkten i DC-S nuvarande jaktmarker och har den vägen kommit i kontakt med en del information. Men jag har ännu inte något konkret "smask" att delge som inte går att googla sig till. Dessutom vet jag att han läser denna tråd rätt frekvent.
Jag kan bara säga, att jag verkligen tror att han kommer dyka upp i utredningen igen.
Citera
2015-12-27, 15:12
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Jo, det vet jag...det var bara namnet Berliz som jag aldrig hört tidigare.
Citera
2015-12-27, 15:45
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Berliz ?
Samma här, Belich var namnet! Jag har nämnt det i flera omgångar utan att få närmare besked från någon. (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2015-12-27, 16:11
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
..........
Kopplingen mellan Östling och Holmer ar solklar. Liksom mellan dessa individer och EC, och därmed med IC och hans förtrogne och den förlängda armen Lidbom.........

Där inte ens partiordföranden Ingvar verkade sörja sin forne ledare, mentor och vän.

Samtidigt som hans senare memoarer sammanfattade mordet med en bisats.

Lidbom och Holmer är jag säker på fattade att CIA och USA mot sin vilja blivit indragna i mörkläggningen av mordet då det visade sig att Natos dolda anhang från GRU till Säpo och från psykstyre till finansmakt kunde samverka på alla nivåer och över alla gränser. Det som aldrig någonsin går att bevisa mot denna totalitära övermakt får helt enkelt inte vara sant. Ingvar Carlsson blev livrädd och verkar så fortfarande.
Citera
2015-12-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Men detta förutsätter att mordkulan som Berliz hittade ännu finns att få tag på. Redan i början av denna tråd kunde vi misstänka att denna "starkt deformerade"kula blivit utbytt mot en annan bättre utplacerad kula som likt alla de andra kringströdda måste ha skjutits genom en så kort pipa att spårningen kunnat bli helt godtycklig.

Jo, men eftersom polisen själva provskjutit 500 vapen för att hitta det rätta kan man nog anta att de kan komma närmare mördaren om vapnet dyker upp.
Citera
2015-12-27, 19:34
Medlem
ejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
Jag har luskat rätt mycket om honom och hans histora inom polisiära högerkretsar. Jag har halva släkten i DC-S nuvarande jaktmarker och har den vägen kommit i kontakt med en del information. Men jag har ännu inte något konkret "smask" att delge som inte går att googla sig till. Dessutom vet jag att han läser denna tråd rätt frekvent.
Jag kan bara säga, att jag verkligen tror att han kommer dyka upp i utredningen igen.
Men det underliga med honom är ju att ingen har kunnat koppla honom till polisiära högerkretsar. Har du lyckats med det vore det ju ett scoop.
Citera
2015-12-27, 19:47
Bannlyst
Någon som kan namnet eller som kan ta fram vittnesförhöret där en viss taxichaufför UL pekar ut Östling som kund vid Malmskillnadsgatan/Mäster samuelsgatan 4-5 minuter efter mordet?
Citera
2015-12-27, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
HAHA! Så klöverknäkten läser tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in