Fallout 4 är mer CoD än RPG i mitt tycke :S Taskiga dialoger, tafatt handling.....osv :S
Du spelar inte många Bethesda RPGs om du blir förvånad över det. Samt att när ens DPS bestäms av en skills och inte av hur snabbt ens Monster-indränkta hjärna kan klicka för att säga pang är det en RPG.
Varit rätt uppenbart länge vilken riktning Bethesta kör, förväntar ni er oldschool RPG har ni kommit fel. Kan också tycka att det är synd, men när jag köpte Fallout 4 så visste jag vad jag skulle få och är därför inte besviken.
Den breda massan vill inte ha ändlösa textbaserade dialoger istället för bättre grafik och stora världar. Tyvärr. Svårt att klandra företaget för de val de gjort, spelen säljer som smör.
Okej, då har jag tydligen gjort mer än main questen.
Det är ju synd att många av de där uppdragen försvinner efter att man har kört en bit på BoS eller institutet. Jag gick med institutet, körde klart den questlinen så nu finns det alltså i stort sett bara Minutemen och Non faction quests kvar? Vad gör man i de där non faction questsen?
Okej, då har jag tydligen gjort mer än main questen.
Det är ju synd att många av de där uppdragen försvinner efter att man har kört en bit på BoS eller institutet. Jag gick med institutet, körde klart den questlinen så nu finns det alltså i stort sett bara Minutemen och Non faction quests kvar? Vad gör man i de där non faction questsen?
Institute har väl också side quests?
Non faction quests kan ju vara uppdrag i andra vaults, i städer och så vidare. Sen finns det factions som inte tillhör storyn som du kan gå med i och göra uppdrag åt.