2015-12-25, 21:12
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Du är dig lik. Varje gång det finns någon typ av officiella dokument så tror du det är gudsord som förtäljer en absolut sanning.

Se på den filmade dokumentationen här när dina avgudade fascistpolare pucklar det sista livet ur de fallna människorna. Det avgörande är inte den tekniska definitionen av dödsorsaken utan den helt sinnessjuka grymhet dina fascistpolare visar som du försöker mörka.

http://youtu.be/AWtMcpcSinY
Håller med om att filmsnutten är besvärande för den ukrainsk nationalistiska sidan. Ingen bör ha avlidit av dessa hopp från relativt låg höjd och det viftas med påkar... MEN förställer filmen överhuvud händelserna i Ukraina? Hur har du det med källkritiken? DU har inte precis gjort dig känd för skarpsinne tvingas jag konstatera!
Citera
2015-12-25, 21:29
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Håller med om att filmsnutten är besvärande för den ukrainsk nationalistiska sidan. Ingen bör ha avlidit av dessa hopp från relativt låg höjd och det viftas med påkar... MEN förställer filmen överhuvud händelserna i Ukraina? Hur har du det med källkritiken? DU har inte precis gjort dig känd för skarpsinne tvingas jag konstatera!
Hur trög är du då och hur lite har du hängt med? Filmen är bara en av flera dokumentation av hur det gick till. Hade du hängt med det minsta så hade du sett dessa grymheter från flera vinklar och från fler filmer som inte har blivit ifrågasatta.
Citera
2015-12-25, 22:01
Medlem
Citat:
OK. Din hypotes tycks alltså vara att elden som ledde till den tragiska händelsen - "massakern" - orsakades av misstag av separatistanhängarna? För du tror väl inte på den absurda teorin jag sett att de skulle satt eld på huset för att bli martyrer?

Jag har ingen hypotes. Jag konstaterar att Europarådet slår fast att flera av eldhärdarna som brände ned huset bara kan ha startats av de i huset.

Därmed är det odiskutabelt att deras dödsfall vållades av dem själva. Om de sen gjorde det oavsiktligt eller genom klantighet är ointresant

Citat:
Förhandlingar baserade på principen om folkens självbestämmanderätt....

Finns bara ett Folk fortfarande, Ukrainare och de har gjort sitt val två gånger om
Citera
2015-12-25, 22:03
Medlem
Citat:
Du är dig lik. Varje gång det finns någon typ av officiella dokument så tror du det är gudsord som förtäljer en absolut sanning.

Ja du vet att av någon anledning finner jag en opartiks utredning mer värd än något vem som helst kan fejka ihop och lägga på youtube. Du brukar ju föredra lögner och förfalskningar så bara att du tror på nått indikerar ju var vi har sanningen

I synnerhet när vi vet hur mycket ryssarna redan har förfalskat
Citera
2015-12-25, 22:15
Medlem
Citat:

Dödsfallen ska ha upptsått vid hopp från de övere våningarna. Det bör vara en 20 meter rätt ned i hårdgjorda ytor. Helt klart högt nog för att kunna ge dödlig utgång. Sen får vi ju komma ihåg att ambulansväsendet i princip stod still. Vissa ambulanser var "kidnappade" av de olika fallangerna och fick bara köra deras skadade osv.
Citera
2015-12-25, 22:20
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Ja du vet att av någon anledning finner jag en opartiks utredning mer värd än något vem som helst kan fejka ihop och lägga på youtube. Du brukar ju föredra lögner och förfalskningar så bara att du tror på nått indikerar ju var vi har sanningen

I synnerhet när vi vet hur mycket ryssarna redan har förfalskat

För ordning skull då. Är problemet att du inte tror på videodokumentatinen? Skulle du på något sätt tänka om om det går att visa att den är autentisk?
Citera
2015-12-25, 22:44
Medlem
Citat:
För ordning skull då. Är problemet att du inte tror på videodokumentatinen? Skulle du på något sätt tänka om om det går att visa att den är autentisk?

Jag tror betydligt mer på Europeiska rådet än youtube så enkelt är det.
9 döda kan aldrig någonsin få mig att anse att det blir en massaker oavsett så i det fallet så är det kört. Däremot kan du om du kan visa att Europarådet har fel få mig att ändra uppfattning om deras rapport men då krävs det att du kan överbevisa deras påståenden med veriferbara fakta som tex Rättsmedicinska protokoll från officella källor i Ukraina, prorysk propaganda duger således inte alls.
Citera
2015-12-25, 22:57
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Jag tror betydligt mer på Europeiska rådet än youtube så enkelt är det.
9 döda kan aldrig någonsin få mig att anse att det blir en massaker oavsett så i det fallet så är det kört. Däremot kan du om du kan visa att Europarådet har fel få mig att ändra uppfattning om deras rapport men då krävs det att du kan överbevisa deras påståenden med veriferbara fakta som tex Rättsmedicinska protokoll från officella källor i Ukraina, prorysk propaganda duger således inte alls.
Vi kan nog sammanfatta det i att du tror mer på vad du vill tro på än vad du kan se på med dina egna ögon.

Ge dina ögon en chans till

Citera
2015-12-25, 23:03
Medlem
Citat:
Vi kan nog sammanfatta det i att du tror mer på vad du vill tro på än vad du kan se på med dina egna ögon.

Nä. Vi kan konstatera att jag utgår från en känd Europeisk organisation som har lagt avsevärd tid på att utreda frågan och du föredrar att tro på Youtube videos som du inte har minsta anning om vem som har skapat eller i vilket syfte.

Ska jag dessutom tolka det som att det var så mycket fakta du hade att komma med?
Citera
2015-12-25, 23:25
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Nä. Vi kan konstatera att jag utgår från en känd Europeisk organisation som har lagt avsevärd tid på att utreda frågan och du föredrar att tro på Youtube videos som du inte har minsta anning om vem som har skapat eller i vilket syfte.

Ska jag dessutom tolka det som att det var så mycket fakta du hade att komma med?

Uppenbarligen sättet du i motsättning det du tror på och vad videon visar så vi får väl låta läsarna bedöma om videon är en illistiga förfalskning eller om den visar den råa verkligheten.

Senast redigerad av HappySadHarry 2015-12-25 kl. 23:29.
Citera
2015-12-26, 00:00
Medlem
Citat:
Uppenbarligen sättet du i motsättning det du tror på och vad videon visar så vi får väl låta läsarna bedöma om videon är en illistiga förfalskning eller om den visar den råa verkligheten.

Jag tror ingeting. Jag vet vad Europeiska rådet skriver i sin rapport. De har varit på plats och utrett frågan vilket du inte har. Därmed kan man läsa rapporten och så behöver man inte tro nått alls utan man kan basera sin uppfattning på fakta istället för ett par taksiga Youtbevideos som är synnerligen enkla att förfalska.

Men låt oss ta en titt på dina "bevis".

Det här ska alltså vara efter att kravallerna har rasat så länge att huset är övertänt och folk måste hoppa.

Vart tog det tältläger som fanns runt byggnaden vägen?

Sen är det märkvärdigt rent också. Efter ett bra tag av langning av bland annat molotovs och gatsten med mera borde det millt sagt vara lite mer skräp på marken.

Beskjutningen kom innifrån byggnaden, "One of the pro-Ukrainian protesters who was shot (non-fatally) by a sniper from the trade unions building was Andrey Krasilnikov, a Russian citizen and Euromaidan activist"

Det som antagligen ska föreställa "kroppar" är ju uppenbar fejk. En sätter sig upp ....
Citera
2015-12-27, 08:29
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Jag har ingen hypotes. Jag konstaterar att Europarådet slår fast att flera av eldhärdarna som brände ned huset bara kan ha startats av de i huset.

Därmed är det odiskutabelt att deras dödsfall vållades av dem själva. Om de sen gjorde det oavsiktligt eller genom klantighet är ointresant

Finns bara ett Folk fortfarande, Ukrainare och de har gjort sitt val två gånger om
...och fortfarande använder jag ordet "folk" i dess statsrättsliga betydelse - d.v.s. befolkningen i ett område. Därmed kan vi lika gärna tala om "Krims folk" som "Ukrainas folk", och för den delen "Östergötlands folk" eller "Sveriges folk".

Annars lider både du och din mer vulgäre och primitive antagonist HappySadSally samma brist på känsla för källkritik. Det finns uppgifter som cirkulerar som både stöder att det var ett massmord, och att det var en olyckshändelse. Har t.o.m. sett antydningar att det skulle vara någon form av kollektivt självmord. Du frågar dig inte varför det är så? Saken är den att det pågår ett propagandakrig.

Primus casus belli est verum!

Man bör därför ta allting med en nypa salt och se till vad som är rimligt. "Självmordhypotesen" faller på sin orimlighet anser jag. Att historien var skrämmande för rysktalande står dock utan tvivel.
(Jag förstår alltså inte vad du menar angående eldens uppkomst - "Om de sedan gjorde det oavsiktligt eller genom klantighet..." - svårbegriplig mening - jag får inte ut något vettigt budskap ur det!)
Senast redigerad av Clodius 2015-12-27 kl. 08:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in