Citat:
Ursprungligen postat av
mace2442
Jag har ingen hypotes. Jag konstaterar att Europarådet slår fast att flera av eldhärdarna som brände ned huset bara kan ha startats av de i huset.
Därmed är det odiskutabelt att deras dödsfall vållades av dem själva. Om de sen gjorde det oavsiktligt eller genom klantighet är ointresant
Finns bara ett Folk fortfarande, Ukrainare och de har gjort sitt val två gånger om
...och fortfarande använder jag ordet "folk" i dess statsrättsliga betydelse - d.v.s. befolkningen i ett område. Därmed kan vi lika gärna tala om "Krims folk" som "Ukrainas folk", och för den delen "Östergötlands folk" eller "Sveriges folk".
Annars lider både du och din mer vulgäre och primitive antagonist
HappySadSally samma brist på känsla för källkritik. Det finns uppgifter som cirkulerar som både stöder att det var ett massmord, och att det var en olyckshändelse. Har t.o.m. sett antydningar att det skulle vara någon form av kollektivt självmord. Du frågar dig inte varför det är så? Saken är den att det pågår ett propagandakrig.
Primus casus belli est verum!
Man bör därför ta allting med en nypa salt och se till vad som är rimligt. "Självmordhypotesen" faller på sin orimlighet anser jag. Att historien var skrämmande för rysktalande står dock utan tvivel.
(Jag förstår alltså inte vad du menar angående eldens uppkomst - "
Om de sedan gjorde det oavsiktligt eller genom klantighet..." - svårbegriplig mening - jag får inte ut något vettigt budskap ur det!)