2015-12-23, 00:57
  #108133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Detta med hennes utslängda saker efter vägen förbryllar även mej mycket,jag menar finns ju bara Lisas DNA på sakerna och om det var NB som slängde ut dom måste han haft handskar på sej och det låter inte troligt att han först vid lådan inte har handskar och sen när han slänger ut sakerna plötsligt har handskar..Men är rätt säker på att lisa dog i ladan så att hon skulle varit vid liv i bilen känna långsökt...

Han har troligtvis haft handskar hela tiden då inget av dna bevisen är i form av fingeravtryck. Troligtvis näsblod.
2015-12-23, 01:03
  #108134
Medlem
Men hans DNA fanns ju på insidan av hennes knäppning på hennes byxor och om han hade haft handskar hela tiden och varit där och fingrat och dragit ner byxorna så hur hamnar DNA där men inte på hennes tillhörigheter?
2015-12-23, 01:10
  #108135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Men hans DNA fanns ju på insidan av hennes knäppning på hennes byxor och om han hade haft handskar hela tiden och varit där och fingrat och dragit ner byxorna så hur hamnar DNA där men inte på hennes tillhörigheter?

Var inte det också dna i form av blod? Längesedan jag läste FUPen men har för mig att inget DNA var i form av fingeravtryck. Rätta mig gärna om jag har fel! Vilka tillhörigheter var det som undersöktes? Minns att det var en del av sakerna som inte undersöktes men kan ha fel..
2015-12-23, 01:12
  #108136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Men hans DNA fanns ju på insidan av hennes knäppning på hennes byxor och om han hade haft handskar hela tiden och varit där och fingrat och dragit ner byxorna så hur hamnar DNA där men inte på hennes tillhörigheter?

Men ja, du har definitivt en poäng där.. .mycket egendomligt.
2015-12-23, 01:13
  #108137
Medlem
Jag är inte heller hundra procent säker,men vet att Lisas pappa sade i tingsrätten när han frågade NB Hur hans fingrar kunde hamna i linningen på Lisas byxor..
2015-12-23, 01:17
  #108138
Medlem
Det är många a saker i detta mordet och utförandet som är konstigt och egendomligt som inte är i linje med hur det brukar gå till,men min teori är att NB varit mycket slarvig och klantig som lämnade så mycket DNA spår efter sej,han verkar inte direkt vara smart och har agerat stressat och klantigt.Tror det är första gången för honom och han förstår ibte förän det är för sent att han lämnat alla dessa spår efter sej..
2015-12-23, 01:23
  #108139
Medlem
Och att tror att han ska neka sej igenom hela rättsprocessen är oxå ett märkligt beteende, för dom allra flesta gärningsmän brukar erkänna eller iallafall börja berätta något.Är ovanligt med att neka till allt trots att bevisen mot honom är så klara.Och att det skulle vara en komplott mot honom tror jag inte ett skit på för det är ändå 10 DNA från honom och har aldrig varit något liknande fall där plantering av så många DNA tidigare så att det är NB är GM är inget tvivel om...
2015-12-23, 01:32
  #108140
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brothersinarms
Men ja, du har definitivt en poäng där.. .mycket egendomligt.

Enligt rättsintyget hade NB hudavskrapningsskador på underarmar som kan ha avsatt blod som gav tio DNA träffar på Lisas kläder.
2015-12-23, 01:36
  #108141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Men hans DNA fanns ju på insidan av hennes knäppning på hennes byxor och om han hade haft handskar hela tiden och varit där och fingrat och dragit ner byxorna så hur hamnar DNA där men inte på hennes tillhörigheter?

Inte så svårt, kan ha något litet sår på armen, eller så kan han haft ett sår i t.ex pannan som han kommit åt med handsken

Tänk på hur ofta man omedvetet tar i ansiktet, torkar svett i pannan eller torkar sig runt mun/näsa. Inte alls svårt att få både saliv och blod på händer eller handskar utan att man tänker på det.
Speciellt om man är stressad eller förvirrad.

Sen tar man med handen handsken direkt efter på något annat och vipps så har man avlämnat blod/saliv/svett eller vad det nu kan vara.
2015-12-23, 01:39
  #108142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Inte så svårt, kan ha något litet sår på armen, eller så kan han haft ett sår i t.ex pannan som han kommit åt med handsken

Tänk på hur ofta man omedvetet tar i ansiktet, torkar svett i pannan eller torkar sig runt mun/näsa. Inte alls svårt att få både saliv och blod på händer eller handskar utan att man tänker på det.
Speciellt om man är stressad eller förvirrad.

Sen tar man med handen handsken direkt efter på något annat och vipps så har man avlämnat blod/saliv/svett eller vad det nu kan vara.

Det är den enda rimliga förklaringen. Att han haft handskar anser jag uppenbart.
2015-12-23, 01:53
  #108143
Medlem
Men detta med handskar och hennes tillhörigheter har ju ingen betydelse för domen.Men en annan intressant sak är varför det inte finns några skoavtryck från NB i arbetsboden.För hans fru har ju sagt att hans kläder var skitiga när han kom hem,men då är det märkligt inte skorna varit det och lämnat några avtryck..
2015-12-23, 02:01
  #108144
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brothersinarms
Har följt tråden sedan dag 1, läst FUP direkt när den blev offentlig. Är det fortfarande ingen som kan komma med en rimlig förklaring ang. spridning av tillhörigheterna? Det är många saker som stör mig och detta är nog den huvudsakliga (tvivlar INTE på att NB är skyldig utan försöker få ihop händelseförloppet).

Enligt mig tyder spridningen på att NB inte hade en aning om MPS, medan sättet kroppen är gömd på tyder på det motsatta? Vilket får mig att ifrågasätta om LH blivit flyttad direkt, eller har detta skett efter att han upptäckt mps? Det känns annars ologiskt att inte gömma tillhörigheterna tillsammans med kroppen.

Det verkar ganska logiskt att han gömt kroppen i skåpet "så länge" för att åka dit och bränna denne tillsammans med kläderna när mps försvunnit från området. Men sakerna? Det fanns inget DNA på sakerna han kastade ut men däremot på det han gömde i rishög/byscha. Har han förstått detta (då han blödde) och tänkt bränna i syfte att förstöra dna bevis? Ger iofs fortfarande ingen förklaring av spridningen.. såvida han inte tänkt att ingen ändå hittar det i åkern. Men som sagt konstigt att han då bemödar sig med att trycka in kroppen i ett skåp i en avlägsen byscha och lägga kläder över. Motsägelsefullt. .

NB visste att han kunde gömma kroppen i byssjan för den användes inte längre, ingen mer än han skulle komma dit. Mellanförvaring, han hade tänkt dumpa den någon annanstans men sen dök det stora sökpådraget upp, vilket sumpade hans planer. Jacka och hjälm kan han glömt i bilen eller tappat på marken på väg in till byssjan, måste ändå ha satt ner kroppen eller burit med en arm när han öppnade dörren dit in. Dessa saker trycker han ner i rishögen, syns inte "utifrån". Småprylarna kastar han ut eftersom genom bilfönstret, dessa vill han bara bli av med, förstår ju inte att området kommer att genomsökas som det gjordes.

GW Perssons teori till varför vissa småföremål hittats på lite olika ställen, från ett avsnitt i Veckans Brott.
Citat:
Jag är ganska så säker på att det är han som - inte placerat - utan slängt ut sakerna.
Först så inträffar gärningen och samband med gärningen är han så monumentalt upptagen
med den så han ser inte om hon tappat saker.


Sen, när han är klar med döljandet-av-kroppen-fasen så kommer han naturligtvis upptäcka
att här finns en massa föremål som han ej får sättas i samband med och så slänger han ut dem
och de ligger ganska väl utkastade i enlighet med hans körschema.


Det här är små grejer och vi talar om en körsträcka på flera kilometer och i det här läget,
han har säkert tänkt klarare och mer logiskt, men i det här läget vill han bara bli av med
grejerna, tänker att det här kommer de aldrig att hitta.
Det har skett i den takt han har upptäckt dem.


Jag har inga problem med spårbilden alls utan jag är ganska övertygad om att det gått till så här.
Finns enstaka fynd som kan avvika och det är nog bara för att han upptäckt dem senare,
när han hade annat körschema.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in