2015-12-23, 00:07
  #108121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag hamnar hos Speedyshare. Där väljer jag Slow Download. Då får jag meddelandet att [namgiven fil] inte är säker att ladda ner och har blockerats av SmartScreen-filtret.

Jag kör Windows 8.1 på en ny PC. Då jag klickar på informationsknappen får jag Microsoft-meddelandet Something went wrong and we can't sign you in right now. Please try again later.
Om jag klickar på Download Manager i stället så får jag meddelandet:

Skadlig webbplats blockerad

Du har försökt att komma till:
https://www.tinydm.com/

Det här är en känd skadlig webbplats. Du bör INTE besöka den här webbplatsen.
2015-12-23, 00:09
  #108122
Medlem
Med riktigt stor risk för att bli fullständigt nedskriven med uppmaningar att läsa hela tråden:

Men, fynden som gjordes längs åkervägen till Martorp.. har någon i tråden gått på djupet om det inte var Lisa själv som slängde ut dom?
Det sista hon gör sig av med är nycklarna som möjligen kan vara det sista man kan försvara sig med.

Och snälla, skäll inte.
2015-12-23, 00:09
  #108123
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Om jag klickar på Download Manager i stället så får jag meddelandet:

Skadlig webbplats blockerad

Du har försökt att komma till:
https://www.tinydm.com/

Det här är en känd skadlig webbplats. Du bör INTE besöka den här webbplatsen.

Här kan du ladda ner den

https://minfil.org/wdPbk4b2b4/Skaraborgs_TR_B_1902-15_Aktbil_89__maskad_.pdf
2015-12-23, 00:14
  #108124
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krycek66
Med riktigt stor risk för att bli fullständigt nedskriven med uppmaningar att läsa hela tråden:

Men, fynden som gjordes längs åkervägen till Martorp.. har någon i tråden gått på djupet om det inte var Lisa själv som slängde ut dom?
Det sista hon gör sig av med är nycklarna som möjligen kan vara det sista man kan försvara sig med.

Och snälla, skäll inte.
Det framgår klart av FUP och TR-domen att LH hängdes i ladan, men det finns inget direkt som bevisar att hon dog där. Så ja, man kan tänka sig ett hypotetiskt scenario att hon levde under transporten därifrån, strösslade tillhörigheter längs vägen och sedan mördades vid Martorp (eller en tredje plats).

Men du ser nog själv att det är närmare ett dåligt skräckfilmsmanus än verkligheten.
2015-12-23, 00:17
  #108125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Här kan du ladda ner den

https://minfil.org/wdPbk4b2b4/Skaraborgs_TR_B_1902-15_Aktbil_89__maskad_.pdf
Toppen ! Gick på 2-3 sekunder.

Jag ska läsa den imorgon, men vid hastig genombläddring såg jag mycket som finns i den hittills kända FUP, mycket bakgrundsinformation. Få se om någon hittar något guldkorn.
2015-12-23, 00:18
  #108126
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
...Märkte hon inte heller att hon lämnade nyckeln i moppen?
(...)
Det fanns ingen anledning för någon att dra av henne hjälmen precis innanför ingången.

Fundera på varför Lisa gick in i ladan frivilligt... Jag har redan en gissning.

Bra att du tar upp det här. Det är en kritisk del som saknas i åklagarens gärningsbeskrivning.
Hur kom Lisa till ladan, varför lämnade hon mopeden hux flux?
Som du säger bör hon haft hjälmen på sig i ladan, om inte örhängena är ditlagda i efterhand.
Det är mystiskt.
2015-12-23, 00:41
  #108127
Medlem
Detta med hennes utslängda saker efter vägen förbryllar även mej mycket,jag menar finns ju bara Lisas DNA på sakerna och om det var NB som slängde ut dom måste han haft handskar på sej och det låter inte troligt att han först vid lådan inte har handskar och sen när han slänger ut sakerna plötsligt har handskar..Men är rätt säker på att lisa dog i ladan så att hon skulle varit vid liv i bilen känna långsökt...
2015-12-23, 00:42
  #108128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Toppen ! Gick på 2-3 sekunder.

Jag ska läsa den imorgon, men vid hastig genombläddring såg jag mycket som finns i den hittills kända FUP, mycket bakgrundsinformation. Få se om någon hittar något guldkorn.
Nu har jag snabbläst den och lägger bara märke till lite utförligare beskrivning av obduktionsresultaten. Jag tycker att det är svårt att dra några slutsatser av alla detaljer omkring snaran och dess åverkan på kroppen. En smart obducent med assistans av någon knopförståndig kanske skulle kunna rekonstruera hela hänganordningen - jag tänker inte ens försöka. Jag kanske varit ouppmärksam tidigare, men nu känner jag mig övertygad om att upphängningen föregåtts av övervåld på något sätt. I slutet finns vetenskapligt sexualbrottsstoff för den som tänkt sig att bli expert på området. Imponerande vilken koll man har på även de mest bisarra och udda företeelser.
2015-12-23, 00:46
  #108129
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Bra att du tar upp det här. Det är en kritisk del som saknas i åklagarens gärningsbeskrivning.
Hur kom Lisa till ladan, varför lämnade hon mopeden hux flux?
Som du säger bör hon haft hjälmen på sig i ladan, om inte örhängena är ditlagda i efterhand.
Det är mystiskt.

Ja, det är mycket som är mystiskt... Hux flux kom en otäck mördarlitauer antingen ut och lurade in henne i ladan eller så tar han henne direkt från mopeden och in i ladan. Finns det fler sätt det kan ha gått till på tror du. Efter att ha stått i sitt älskade runkrum och fluktat på tjejerna så gör han sitt drag så fort han ser att offrets båda arbetskamrater har åkt. Det har väl ingen större betydelse hur offret kom till ladan egentligen. Det är ju vad som sker i ladan och i gamla mjölkrummet som gör att det avskyvärda svinet nu sitter dömd för mordet på flickan. Örhänget eller handsken eller om hon har haft hjälmen på sig påverkar väl inte slutresultatet.
2015-12-23, 00:48
  #108130
Medlem
Min teori är att hon precis ska åka iväg hem på moppen och NB kommer fram och frågar om hon kan hjälpa honom med en grej vid hans bil,hon tar av sej hjälmen utanför ladan men märker inte att ett örhänge lossnar,han övermannar henne och sätter sej på henne och tar stryptag om halsen tills hon blir medvetslös och sen när hon är medvetslös så tejpar han över mun och näsan och hänger upp henne..Det är vad jag tror men är inte facit..
__________________
Senast redigerad av FelipeVilla 2015-12-23 kl. 00:50.
2015-12-23, 00:53
  #108131
Medlem
Sedan skär han ner henne och tejpar över ansiktet och håret för att slippa se hennes döda ansikte eller för att hon inte ska lämna blodspår..Att han är rätt gärningsman är garanterat och ser fram emot att han döms till livstid även i HR.Och jag hoppas att han berättar varför så Lisas anhöriga får svar.
2015-12-23, 00:56
  #108132
Medlem
Har följt tråden sedan dag 1, läst FUP direkt när den blev offentlig. Är det fortfarande ingen som kan komma med en rimlig förklaring ang. spridning av tillhörigheterna? Det är många saker som stör mig och detta är nog den huvudsakliga (tvivlar INTE på att NB är skyldig utan försöker få ihop händelseförloppet).

Enligt mig tyder spridningen på att NB inte hade en aning om MPS, medan sättet kroppen är gömd på tyder på det motsatta? Vilket får mig att ifrågasätta om LH blivit flyttad direkt, eller har detta skett efter att han upptäckt mps? Det känns annars ologiskt att inte gömma tillhörigheterna tillsammans med kroppen.

Det verkar ganska logiskt att han gömt kroppen i skåpet "så länge" för att åka dit och bränna denne tillsammans med kläderna när mps försvunnit från området. Men sakerna? Det fanns inget DNA på sakerna han kastade ut men däremot på det han gömde i rishög/byscha. Har han förstått detta (då han blödde) och tänkt bränna i syfte att förstöra dna bevis? Ger iofs fortfarande ingen förklaring av spridningen.. såvida han inte tänkt att ingen ändå hittar det i åkern. Men som sagt konstigt att han då bemödar sig med att trycka in kroppen i ett skåp i en avlägsen byscha och lägga kläder över. Motsägelsefullt. .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in