2015-12-22, 20:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hur menar du? Han är frisk och kry och blev nyligen modell för NLY MAN men det är tyst kring honom i Sillyvärlden.

Jag tänkte på silly. AIK är väl rätt tunna bakom Carlgren?
2015-12-22, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Bara att ringa Lee Baxter.
2015-12-22, 20:29
Medlem
regndroppens avatar
Mushekwi verkar vara klar för Dalian Yifang enligt Mörk
2015-12-22, 20:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nja målvaktssituationen är precis som den var för 2 år sen, men det stämmer att vi är tunna bakom Carlgren då Stam verkligen inte håller för ett topplag i Allsvenskan och sen har vi en 18-åring i form av Oskar Linnér som tredjemålvakt, stod och höll nollan borta mot Kalmar i år och har stått i EL-kvalet mot Vaasa och behöver utan tvekan mer kött på benen. Skulle Carlgren bli skadad en längre tid ser det pyrt ut.
2015-12-22, 21:28
Medlem
nomadics avatar
Rinne förlänger sitt kontrakt med ytterligare ett år vilket innebär att såväl han som Oscar Jansson nu har två år kvar på sina kontrakt. Då lutar väl allt åt att vi trots allt får samma målvaktssituation som förra året med två unga och talangfulla målvakter som slåss om platsen.

Kanske läge att försöka skola om en av dem till vänsterback för att få ut Valgardsson ur startelvan?
2015-12-22, 21:30
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Definiera "otroliga"?

Enligt Global Sports Salaries Survey 2015 som genomförs av Sporting Intelligence så är medellönen i de två klubbar med högst löner runt 600 000 euro/år.

De flesta klubbarna ligger i skiktet mellan 100-200 000 euro/år. Bottenlagen ligger runt 50-60 000 euro/år.

Goitom lär ju knappast vara intressant för större klubbar.

Ligan är som den amerikanska, ett fåtal spelare får nästan all lön och resten nog till kaffe och kaka. Otrolig sett till hur intressant ligan är globalt, hur bra spelaren faktiskt är och framförallt sett till Sverige. Du får bättre betalt i en mittenklubb i Kina än någon mindre klubb i Serie A/La Liga/Ligue 1. Som utlänning blir du värvad bland klubbens bäst betalda.

Dessutom stormrika ägare till många klubbar, min gissning är att lönerna där är på väg uppåt snabbt.
2015-12-22, 21:50
Avslutad
Enligt något svt knäck på Hysen från i sommras så var det sjuka löneskillader i Kinesiska lag. Utländska spelarna tjänar ordetligt med deg medans de Kinesisna utfyllnadsspelarna har en spottstyver i jämförelse.
2015-12-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Ligan är som den amerikanska, ett fåtal spelare får nästan all lön och resten nog till kaffe och kaka. Otrolig sett till hur intressant ligan är globalt, hur bra spelaren faktiskt är och framförallt sett till Sverige. Du får bättre betalt i en mittenklubb i Kina än någon mindre klubb i Serie A/La Liga/Ligue 1. Som utlänning blir du värvad bland klubbens bäst betalda.

Dessutom stormrika ägare till många klubbar, min gissning är att lönerna där är på väg uppåt snabbt.

Kina har dubbelt så stor befolkning som hela Europa så man är knappast beroende av något globalt intresse. Enligt en undersökning rättighetsinnehavare för Premier League beställde för några år sedan så var det nästan 200 miljoner kineser som följde Premier League så fotbollsintresset är enormt. Bara 3 st ligor i Europa har högre publiksnitt. Tv-tittandet är förmodligen högt, hittade inga siffror men i Indien så 75 miljoner Indier på premiären av deras liga. Tv-tittandet i Kina lär inte vara mindre.
2015-12-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nja målvaktssituationen är precis som den var för 2 år sen, men det stämmer att vi är tunna bakom Carlgren då Stam verkligen inte håller för ett topplag i Allsvenskan och sen har vi en 18-åring i form av Oskar Linnér som tredjemålvakt, stod och höll nollan borta mot Kalmar i år och har stått i EL-kvalet mot Vaasa och behöver utan tvekan mer kött på benen. Skulle Carlgren bli skadad en längre tid ser det pyrt ut.

Carlgren har 1 år kvar på kontraktet och Cetinkaya som agent så det känns ganska säkert att han försvinner nu eller i sommar.
2015-12-22, 22:17
Medlem
Ryktas om Magnus Eriksson till MFF: http://www.bt.dk/superligaen/farvel-og-tak-broendby-vil-sende-fuser-over-oeresund
2015-12-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Ryktas om Magnus Eriksson till MFF: http://www.bt.dk/superligaen/farvel-og-tak-broendby-vil-sende-fuser-over-oeresund

Intressant då han verkar kunna lämna gratis om inte Bröndby höjer hans lön rejält vilket de inte borde vilja göra så dålig som han varit. Jag är alltid emot att klubbar värvar spelare innan de gjort klart med tränare. Synd att han inte vill bo i Stockholm längre, han skulle vara bra att ha i AIK.
2015-12-22, 22:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan

Han var mycket saknad i år. Hans spelsinne, passningsfot och attityd behövs. Det bekymrar mig inte att han misslyckats i både Kina och Danmark.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in