Citat:
Ja, tyvärr tror jag det kostar en slant med gymkort.
Men en annan idé kan vara att kontakta ett "Personligt ombud". Dessa brukar finnas i de flesta kommuner. Kolla på din kommuns hemsida vad de skriver om "Personliga ombud" där.
Sedan kan du också kolla upp på din kommuns hemsida om "Kontaktperson".
Ingen mening att jag länkar då det står olika på olika kommuners hemsidor.
Men kolla dessa två i din kommun och se om du lyder under deras villkor.
De här två hjälpinsatserna är båda gratis och de kan ju hjälpa dig både rent socialt och sedan kanske även ekonomiskt?
Jag tänkte på om t. ex Personligt ombud tillhandahåller rehabilitering och anses man i behov av det så kanske man kan få ngt eko. stöd??
Kolla upp det!
Så fonder............... finns massor utav fonder att söka pengar ur.
Om du nu verkligen skulle tycka om att börja gymma så sök möjligheterna till det? Både då sällskapsmässigt(Kontaktperson)men även om det skulle kunna gå under rehab. och du kanske kan få eko. stöd någonstans ifrån.
Det KAN finnas möjligheter och det finns ingen anledning att ge upp innan man uttömt alla sådana.
Och din samtalskontakt, är det ngn du ta upp sådana här saker med?
Den kanske sitter inne med lösningar och vägar ur din låsning nu och som du inte vet om?
(nä, slav under Psykiatrins legala droger är inget bättre än att droga olagligt
)
Men en annan idé kan vara att kontakta ett "Personligt ombud". Dessa brukar finnas i de flesta kommuner. Kolla på din kommuns hemsida vad de skriver om "Personliga ombud" där.
Sedan kan du också kolla upp på din kommuns hemsida om "Kontaktperson".
Ingen mening att jag länkar då det står olika på olika kommuners hemsidor.
Men kolla dessa två i din kommun och se om du lyder under deras villkor.
De här två hjälpinsatserna är båda gratis och de kan ju hjälpa dig både rent socialt och sedan kanske även ekonomiskt?
Jag tänkte på om t. ex Personligt ombud tillhandahåller rehabilitering och anses man i behov av det så kanske man kan få ngt eko. stöd??
Kolla upp det!
Så fonder............... finns massor utav fonder att söka pengar ur.
Om du nu verkligen skulle tycka om att börja gymma så sök möjligheterna till det? Både då sällskapsmässigt(Kontaktperson)men även om det skulle kunna gå under rehab. och du kanske kan få eko. stöd någonstans ifrån.
Det KAN finnas möjligheter och det finns ingen anledning att ge upp innan man uttömt alla sådana.
Och din samtalskontakt, är det ngn du ta upp sådana här saker med?
Den kanske sitter inne med lösningar och vägar ur din låsning nu och som du inte vet om?
(nä, slav under Psykiatrins legala droger är inget bättre än att droga olagligt
)Tack för tipsen. Ska kolla upp det här med gymkort och rehabilitering i det avseendet.
Är rätt orolig över levern och har haft känningar i den på sistone. Inte direkt ont men som att det spänner eller är extra känsligt eller hur man ska förklara. Kan ju givetvis bara vara inbillning till stor del då man ligger ensam hemma och känner efter ohälsosamt mycket. Jag vet inte men ska kolla upp det. Fick en rätt dålig läkare (okunnig) hos smittskyddsenheten tyvärr men ska ta kontakt med dem är planen. Tänkte fråga om eeventuell behandling för hepatiten också...
Min kontakt/terapeut kan jag prata om allt med, får verkligen mycket hjälp både praktiskt och teoretiskt. Problemet där är väl att det börjar bli mer som en vänskap och inte terapi vilket var den ursprungliga tanken. Men det är något man kan göra något åt såklart.