2015-12-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Det kommer bli bra ska du se.

Andra fester som varit i samma lokaler,
https://www.facebook.com/warehouseelementenstraat/events?key=events&ref=page_internal

Vad tror du om möjligheterna att köpa ladd därinne? Vågar man vänta tills nyårskvällen eller är det bättre att fixa dagen innan? Hade ju sugit getpung om man blev lottlös

För övrigt vill jag utbringa en skål till alla taggade ams-resenärer nyåret 2015-2016!
Citera
2015-12-21, 00:02
Medlem
Kom precis hem från Amsterdam, ruset sitter rent av kvar.
Första rundan och hade nog lite expertis tips innan. Men kan bara säga att milkshaken på dampkring och white russian på rusland. Mina två favoriter med hela dammen.
Citera
2015-12-21, 14:30
Medlem
Parabolas avatar
jag och två vänner åker ner den 30e och hem den 4e och är glada i det mesta när det kommer till droger och sjuka upptåg men vi är som sagt bara tre stycken och ju fler sjuka individer desto bättre! någon som ska ner dessa datum och kanske vill hooka upp? vi är mellan 21-23
Citera
2015-12-22, 19:36
Medlem
Egenvektors avatar
Vi är ett gäng på ~10 pers som åker ner över nyår. Någon som har tips på en schysst klubb att spendera nyårsnatten på?

Verkar ju finns en hel uppsjö att välja på

http://www.iamsterdam.com/en/visiting/whats-on/new-years-eve-amsterdam

Många är säkert slutsålda dock
Citera
2015-12-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egenvektor
Vi är ett gäng på ~10 pers som åker ner över nyår. Någon som har tips på en schysst klubb att spendera nyårsnatten på?

Verkar ju finns en hel uppsjö att välja på

http://www.iamsterdam.com/en/visiting/whats-on/new-years-eve-amsterdam

Många är säkert slutsålda dock

Beror ju på vad man är ute efter.

Techno: reaktor

Hardstyle: freaqshow

Psytrance: Psychedelic space traveller

Avicii: Escape

Finns såklart mer men detta är de eventsen som jag tycker verkar fetast/mest uppstyrda
Citera
2015-12-22, 22:43
Medlem
Egenvektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ripp99
Beror ju på vad man är ute efter.

Techno: reaktor

Hardstyle: freaqshow

Psytrance: Psychedelic space traveller

Avicii: Escape

Finns såklart mer men detta är de eventsen som jag tycker verkar fetast/mest uppstyrda

Tackar!
Vi är väl ute efter något skönt ställe som inte är allt för dyrt att gå in på. freaqshow går ju på över €100 för inträde, Escape €60. Reaktor och Psychedelic har jag inte koll på.

Vi är ju ett större gäng så något ställe med blandad musik som passar alla vore väl bäst

Personligen föredrar jag house/oldschool house
Citera
2015-12-22, 22:55
Medlem
Citat:
Tackar!
Vi är väl ute efter något skönt ställe som inte är allt för dyrt att gå in på. freaqshow går ju på över €100 för inträde, Escape €60. Reaktor och Psychedelic har jag inte koll på.

Vi är ju ett större gäng så något ställe med blandad musik som passar alla vore väl bäst

Personligen föredrar jag house/oldschool house
Herregud visste inte att det kostade 100 euro. Vansinnigt dyrt... Psyrave ska ni inte gå på om ni inte är inbitna fans enligt mig. Antingen så älskar man dem eller så tycker man bara det är lökigt.

Escape är väl mest mainstream men förmodligen också sämst fest

Reaktor verkar vara en standard technofest. Gillar man techno så tycker man nog det är kul där. Kostar 40 euro inträde.
Citera
2015-12-22, 23:12
Medlem
Egenvektors avatar
Citat:
Herregud visste inte att det kostade 100 euro. Vansinnigt dyrt... Psyrave ska ni inte gå på om ni inte är inbitna fans enligt mig. Antingen så älskar man dem eller så tycker man bara det är lökigt.

Escape är väl mest mainstream men förmodligen också sämst fest

Reaktor verkar vara en standard technofest. Gillar man techno så tycker man nog det är kul där. Kostar 40 euro inträde.

Nischade ställen brukar bjuda på de fetaste kvällarna men det är ju lite trist att åka till ett techno-ställe med någon som hatar techno.

Ska nog ta och resonera med resten av gänget

En av oss blev tipsade om Studio 80, är det något du känner till?
Citera
2015-12-22, 23:15
Medlem
Citat:
Nischade ställen brukar bjuda på de fetaste kvällarna men det är ju lite trist att åka till ett techno-ställe med någon som hatar techno.

Ska nog ta och resonera med resten av gänget

En av oss blev tipsade om Studio 80, är det något du känner till?
Har varit där en gång och var mycket nöjd! Det ligger precis bredvid Escape och de kör nog rätt mycket techno osv. Rätt litet dansgolv men tyckte att stället var helgrymt den gången jag var där.
Citera
2015-12-22, 23:19
Medlem
Egenvektors avatar
Citat:
Har varit där en gång och var mycket nöjd! Det ligger precis bredvid Escape och de kör nog rätt mycket techno osv. Rätt litet dansgolv men tyckte att stället var helgrymt den gången jag var där.

Kostar "bara" €30 där och verkar helt okej!
Citera
2015-12-26, 18:09
Medlem
Citat:
Kostar "bara" €30 där och verkar helt okej!

30€ för nyår i Amsterdam är billigt. Studio 80 är ett bra val om ni är en stor grupp med olika musiksmak. Kolla Air med, ligger på Rembrandtplein med, en av de bästa klubbarna i Amsterdam när det kommer till ljus/ljud/folk. Även relativt "nyöppnade" Closure vid Rozengracht är trevligt..
Citera
2015-12-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vice99
Vad tror du om möjligheterna att köpa ladd därinne? Vågar man vänta tills nyårskvällen eller är det bättre att fixa dagen innan? Hade ju sugit getpung om man blev lottlös

För övrigt vill jag utbringa en skål till alla taggade ams-resenärer nyåret 2015-2016!

Skulle aldrig köpa droger inne på klubbarna. Varför?

- Du vet inte vad du köper i mörkret.
- Vakterna gillar att kasta ut lite folk varje kväll, hard drugs är trots allt olagligt även i Amsterdam - var på Studio 80 för 3 år sedan (nyår) och har aldrig varit med om värre övervakning i Amsterdam.....
- Sällan att folk vill sälja, speciellt inte större mängder. Kanske någon sticker åt dig ett piller om de är höga nog.

Med största sannolikhet blir du lottlös om du väntar, helt säkert om ni är flera stycken som vill smaka på Amsterdams sötsura nektar.

Skaffa i lugn och ro ett par dagar innan. Göm det väl, ibland kör de riktiga flygplatskontroller på de större klubbarna kring Rembrandt och Leidsplein.

Lycka till och gott nytt år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in