2015-08-26, 02:43
Medlem
gasproxs avatar
Just nu är han skriven på adressen Rösjötorp 1 i Sollentuna, verkar vara en camping. Hur funkar det med adress när man sitter inne - kan han ha stått på den adressen sedan innan han hamnade i fängelse?

Någon som vet när han släpptes/kommer släppas fri?

Han har alltså dömts för sammanlagt 21 våldtäkter (varav ett offer var 14) & ytterligare 5 våldtäktsförsök. Två fängelsestraff och en vända på rättspsyk, totalt har han suttit inne i vadå...åtta år?!
Citera
2015-09-04, 15:52
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gasprox
Just nu är han skriven på adressen Rösjötorp 1 i Sollentuna, verkar vara en camping. Hur funkar det med adress när man sitter inne - kan han ha stått på den adressen sedan innan han hamnade i fängelse?

Någon som vet när han släpptes/kommer släppas fri?

Han har alltså dömts för sammanlagt 21 våldtäkter (varav ett offer var 14) & ytterligare 5 våldtäktsförsök. Två fängelsestraff och en vända på rättspsyk, totalt har han suttit inne i vadå...åtta år?!

Om jag inte missminner mig muckar han nu på måndag (eller den 14:e) från Norrtäljeanstalten.
Citera
2015-09-17, 00:25
Medlem
gasproxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Om jag inte missminner mig muckar han nu på måndag (eller den 14:e) från Norrtäljeanstalten.

Lever han då fritt, helt utan övervakning?

Lyssnade på P3-dokumentären här om veckan och vart helt chockad, har aldrig hört talas om Södermannen tidigare. Har ett par tjejkompisar som bor på bottenvåningen på just östra Södermalm där han tidigare härjade...bör man informera dem om detta eller ska jag bespara dem den oron?

Han är förvisso 65 år gammal nu, men man vet ju aldrig.
Citera
2015-09-17, 19:19
Medlem
Har inte läst hela tråden nu men finns det någon som vet vilka adresser detta gällde på Söder?
Citera
2015-09-21, 22:32
Medlem
gasproxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Har inte läst hela tråden nu men finns det någon som vet vilka adresser detta gällde på Söder?

Främst Östra Södermalm, typ Östgötagatan, Södermannagatan, Malmgårdsvägen, Katarina Bangata, mer utförlig lista från artikel i Aftonbladet:

Citat:
Två kvinnor våldtagna
9 oktober 1978, klockan 05.30
Bjurholmsplan, Stockholm

Kvinna våldtagen
3 april 1979 klockan 02.00
Scheelegatan, Stockholm

Kvinna, våldtagen
22 juni 1979 klockan 06.00
Brännkyrkagatan, Stockholm

Kvinna, våldtäktsförsök
4 juni 1980 klockan 05.30
Östgötagatan, Stockholm

Kvinna, våldtäktsförsök
14 februari 1982 klockan 03.30
Folkungagatan, Stockholm

Kvinna, ofredande
24 mars 1982 klockan 03.30
Kocksgatan, Stockholm

Kvinna, våldtagen
29 mars 1982 klockan 04.00
Malmgårdsvägen

Kvinna våldtagen två gånger
5 juni 1982 klockan 01.30
Östgötagatan, Stockholm

Kvinna, försök till våldtäkt
29 juli 1982
Katarina Bangata, Stockholm

Kvinna, våldtäktsförsök
10 augusti 1982
Östgötagatan, Stockholm
Citera
2015-12-21, 22:25
Medlem
Inte någon trevlig man detta. Tro mig, det är stor risk för att han kommer att fortsätta med sina övergrepp.
Citera
2016-02-14, 01:10
Medlem
SpottaSlems avatar
Några nyheter om Södermannen?
Citera
2016-08-02, 10:31
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpottaSlem
Några nyheter om Södermannen?

Tydligen är han försvunnen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...ab?teaser=true
Citera
2016-08-02, 13:54
Medlem
Ingen som har domen avseende våldtäkterna i Stockholm och kan dela med sig?

//ox
Citera
2016-08-02, 19:39
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ox86
Ingen som har domen avseende våldtäkterna i Stockholm och kan dela med sig?

//ox
Jag vet att dom fanns tidigare i tråden, även Göteborgsdomarna, men vet tyvärr inte exakt var eller om filerna fortfarande är aktiva.

Alltid samma tillvägagångssätt.
Antingen tog han sig in via ett fönster eller dyrkade upp ytterdörren. Var han riktigt desperat så ringde han på.
Sättet han behandlade sina offer på måste nog anses som rätt så "milt" i förhållande till en våldtäktsman.
Han var inte särskilt våldsam mot dom, han försökte "lätta upp" en del offer genom massage, det hände att han avstod ifrån våldtäkten när kvinnan var mycket ledsen och rädd.
Märklig jävla filur den där John
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2016-08-02 kl. 19:52.
Citera
2016-08-03, 06:51
Medlem
Här finns Gbg domen mm

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP) Kriminalhistoria

//ox
Citera
2016-08-09, 02:29
Medlem
JackSm1ths avatar
Aftonbladet har en PLUS-artikel om honom som är publicerad för en vecka sedan. (160802)
Flashbacks regler förbjuder mig att citera hela artikeln, så jag väljer ut några bitar.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
”Jag såg hans ögon, svarta otäcka ögon”
Så blev John Svahlstedt en av Sveriges värsta våldtäktsmän

Offren kallar honom ”monstret på sängen”, ”mannen utan ansikte”.
John Svahlstedt är en av Sveriges värsta våldtäktsmän någonsin.
I årtionden har han maskerad och beväpnad brutit sig in hos ensam*boende kvinnor och våldtagit dem i deras sängar.
Nu är Svahlstedt fri – och försvunnen.

I många år levde John Svahlstedt ett tyst och tillbakadraget liv. Han flyttade in i en husvagn på Råsjö camping i Sollentuna utanför Stockholm. Ägnade mycket tid åt sig själv och sina katter.
I maj 2010 träffade han Sanna utanför McDonalds. Hon var bara ett barn. Han ställde sig och pratade med Sanna och hennes kompis när de väntade på bussen. Han föreslog att de skulle röka ”maja”. Flickorna, som inte ens visste vad det var, sa nej.
Så småningom sprang de på varandra igen. Sanna gick igenom en tung period och mådde dåligt. Svahlstedt började köpa alkohol och cigaretter till henne.

Flickan var bara 14 år första gången han våldtog henne i den slitna vita husvagnen på den ödsliga campingen.
– Jag fattade inte vad det var som hände. Jag var så liten, säger Sanna.
Under månaderna som följde skulle övergreppen upprepas ett stort antal gånger.
Grannarna på campingen såg Svahlstedt som en intelligent ensamvarg. De kände inte till att han hade en historia som en av Sveriges värsta våldtäktsmän. Därför reagerade ingen när han om och om igen tog in den unga flickan i bostaden. De trodde att det var hans dotter.
Så småningom berättade Sanna för en socialsekreterare som polisanmälde. I december 2012 dök därför Södermannen för första gången på många år upp i polisens register igen.

I september 2015 släpptes John Svahlstedt återigen fri. I några månader var han fortfarande skriven i området där våldtäkterna mot Sanna begicks. Men i april i år tar spåren slut. Sedan dess är John Svahlstedt, nu 69 år gammal, enligt Folkbokföringen ”utan känd hemvist”.
– Vi vet inte var han finns, säger en handläggare.
Hela artikeln är nästan 10 ggr så lång som citatet.

Hur hittar vi honom? Är husvagnen borta också? Har han ny husvagn? Då borde man hitta den i Transportstyrelsens register? Och sedan får väl vi Flashbackare ge oss ut på camping och söka efter fanskapet på landets campingplatser?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in