2015-12-21, 20:40
Medlem
Man ska komma ihåg att Hakelius har en politisk agenda som tar sitt avstamp långt ut på högerkanten. Att han kritiserar DN är tämligen ointressant och inget att diskutera. Hakelius är känd för att främja fascism medan DN är känd för att främja sunda samhällskrafter. Att DN inte halkar ner i de bruna hjulspår som annan media numer har för vana att följa är snarare ett styrkebesked.
Citera
2015-12-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Lasse
Man ska komma ihåg att Hakelius har en politisk agenda som tar sitt avstamp långt ut på högerkanten. Att han kritiserar DN är tämligen ointressant och inget att diskutera. Hakelius är känd för att främja fascism medan DN är känd för att främja sunda samhällskrafter. Att DN inte halkar ner i de bruna hjulspår som annan media numer har för vana att följa är snarare ett styrkebesked.
Källa på det?
Citera
2015-12-21, 20:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Är inte Hakelius egen tidning, Aftonbladet också en propagandamaskin...?
Citera
2015-12-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
DN har gått från att vara en rikstidning som TV och radiouppläsare läste innantili ifrån. DN debatt var landets navel. - Idag är DN helt degenererad till att vara Södermalms kamratposten som ingen jävel läser utanför tullarna. Mest tragikomiskt är att DN själva fortfarande tror att de är en rikstidning. Tom Ölandsbladet har ju en större geografisk spridning. - Men ännu lyckas Bonniers sälja annonsplatser till astronomiska överpriser. - Det är bara att gratulera familjen Bonniers för deras falska potemkinkuliss.

DN övergav sitt uppdrag redan för ett decennium sedan. Det har bara urartat och gått i extremistisk självspinn på sista tiden. DN är radikaliserad kulturmarxism på tjack. Man lever i sin egen verklighet helt utan kontakt med människorna. Man börjar sakta ana vad man inte förstår. - Intelligens är att veta vad man inte vet, bara idioter vet allt. - DN vet allt. Allt om det goda och det onda. - George Soros duktiga apa i norra Europa snarare än folkets företrädare.
Ja fy fasiken. DN, Expressen och Aftonbladet är bannade sedan länge i min router. Går inte att surfa in på utan största krångel. Mår så mycket bättre av att slippa det inövade skådespelet och hyckleriet som sedermera övergått i religion på dessa unkna medier.
Citera
2015-12-21, 20:57
Medlem
hassehares avatar
Jag sa upp min DN prenumation i September.Hela tidningen handlade bara om flyktingar.Detta är konstigt att ingen från tidningen kontaktat mig ,om varförjag sa upp prenumationen ?
Denna tidning kommer snart att vara borta,de har ju ingen "kundkontakt" överhuvudtaget.De verkar inte förstå vem som betalar deras löner,.......det är i varje fall inte asylsökande.Det var en ganska bra tidning en gång i tiden, men har nu fullständigt spårat ur.
Citera
2015-12-21, 21:01
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det är förstås flyktingfrågan det handlar om. Ingen person på DN nämns vid namn men artikeln illustreras med ett stort foto på PW.

Vad säger ni; rättvis sågning eller alltför tuff?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johanhakelius/article21975556.ab

Allt för milt, men en rättvis artikel är å andra sidan opassande för publicering på grund av dom kraftuttryck som behövs samt dom grova, personliga förolämpningar som måste till om man skall ge en rättvis bild.

Min i det stora hela är aftonbladets artikel ändå ett positivt inslag. Det ser ut som att jag missar i min underbata spådom att Wolodarski skulle få sparken före jul, men det jag vibbar att han nog sitter tämligen löst.
Citera
2015-12-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-ex-poo
Källa på det?
? Jag tror att det är hyfsat välbekant att Hakelius är höger. Behöver du källa på det rekommenderar jag Google, alternativt att du ger dig ut i verkligheten och frågar vem som helst.
Citera
2015-12-21, 21:08
Medlem
DN har tidigare hart viss trovärdighet bland våra politiker men nu är DN till och med värre än Aftonflaskan när det gäller flyktingfrågan och politisk korrekthet.
Citera
2015-12-21, 21:29
Medlem
Citat:
? Jag tror att det är hyfsat välbekant att Hakelius är höger. Behöver du källa på det rekommenderar jag Google, alternativt att du ger dig ut i verkligheten och frågar vem som helst.
Tänkte naturligtvis på följande:
"Hakelius är känd för att främja fascism medan DN är känd för att främja sunda samhällskrafter. Att DN inte halkar ner i de bruna hjulspår som annan media numer har för vana att följa är snarare ett styrkebesked."

Källa på det?
Citera
2015-12-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-ex-poo
Tänkte naturligtvis på följande:
"Hakelius är känd för att främja fascism medan DN är känd för att främja sunda samhällskrafter. Att DN inte halkar ner i de bruna hjulspår som annan media numer har för vana att följa är snarare ett styrkebesked."

Källa på det?
Du kan läsa valfri ledarartikel i SvD eller GP för att beskåda den besatthet av det fascistioida som numera präglar dessa sidor. Det är inte så att dessa redaktioner råkar glida ner i de bruna hjulspåren, man styr snarare med en dåres envishet rakt ner i dessa. Läs och lär.
Citera
2015-12-21, 21:51
Medlem
Citat:
Du kan läsa valfri ledarartikel i SvD eller GP för att beskåda den besatthet av det fascistioida som numera präglar dessa sidor. Det är inte så att dessa redaktioner råkar glida ner i de bruna hjulspåren, man styr snarare med en dåres envishet rakt ner i dessa. Läs och lär.
Källa på det?
Referera eventuella fascistoida drag i valfri ledare du refererar till; de har nämligen gått alla utom dig förbi.
Citera
2015-12-21, 22:02
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Främst i ledet att utmärka sig för “besatthet av det fascistioida” är Henrik Arnstad, men han hänger på egen definition, och annan redaktion.

Senaste ledare:
SvD / Alexandra Ivanov: Ett nytt Europa: gamla sanningar finns inte mer
GP / Naomi Abramowicz: Miljöpartiet de meningslösa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in