Ja, att en spelare drar och en annan ansluter i samma fönster innebär inte att den ena ersätter den andra.
Alexander Milosevic
Nabil Bahoui
Sam Lundholm
Mohamed Bangura.
Vad vi fick av dom i slutändan låter jag va osagt.
Citat:
Så kan det visa sig bli, men jag tror inte det är tanken i nuläget.
Jag tror INTE vi kommer få in två anfallare av kvaliteten som Goitom och Bangura har. Får vi INTE det så är ju Eero ersättare
Citat:
Nja efter Ishizaki och Hooivelds ankomst kan det stämma. Tror Ofori har en något högre lön efter sin förlängning inför förra säsongen. I slutändan lär vi ha pengar nog för att presentera "dugliga" namn.
Tror vi snarare hade på oss en något för stor kostym förra säsongen. En gedigen spelare, en budget är nog vad vi har råd med. Gissar jag rätt så har Ofori en oroväckande låg lön och det kommer behöva lämnas utrymme för att ersätta honom i lönebudgeten. För till syvende och sist måste de årliga stora hålen i driften täckas med extraordinära spelarförsäljningar.till någon av spelarna och inte ett komplement som man vill få oss att tro.
Citat:
Jag är medveten om vår "taktik" vad gäller lönekostymen och tycker den är direkt oförsiktig, däremot så har den funkat ett bra tag nu och vi ligger bra mycket bättre till nu trots det än vad vi gjorde 2011. Säger verkligen inte att det är rätt väg men vill man ha sportslig satsning och en något sansad ekonomi kan man köra på det så länge man har en bra utvecklingspotential i truppen. Vi lär köra på i vanlig ordning. Samtidigt vet vi att Aik backar ordentligt i driften och är beroende av spelarförsäljningar för att få det att gå ihop. Det funkar riktigt bra så länge spelare säljs för rätt summor, men pendeln kan slå tillbaka ordentligt de år man inte får samma sportsliga utdelning.
Med detta sagt, vad tror du om att Aik eventuellt resonerar så att man nu rensat ut kostnader och vill undvika en baksmälla och därför är lite mer försiktig att dra på sig likadana kostnader? Eller kommer Aik köra på?
Med detta sagt, vad tror du om att Aik eventuellt resonerar så att man nu rensat ut kostnader och vill undvika en baksmälla och därför är lite mer försiktig att dra på sig likadana kostnader? Eller kommer Aik köra på?
Citat:
2015 har vi sålt:
Aik har väl sålt spelare för runt 20 miljoner om året de senaste åren. Hur mycket förväntas man dra in i spelarförsäljningar 2015?
Alexander Milosevic
Nabil Bahoui
Sam Lundholm
Mohamed Bangura.
Vad vi fick av dom i slutändan låter jag va osagt.
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-12-21 kl. 16:42.
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-12-21 kl. 16:42.