2015-01-26, 22:31
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
skapa nytt konto och skicka meddelande
Om man skapar ett nytt konto så kan man ju helt ignorera moderatorns avstängning. Vad är tanken bakom det, om någon?
"- Om du inte gillar regeln, fuska!"

Och det går inte ens att logga in på Flashback när man har blivit avstängd. Kanske alla moderatorer saknar en viss feedback just därför liksom...
Citera
2015-01-26, 22:36
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Om man skapar ett nytt konto så kan man ju helt ignorera moderatorns avstängning. Vad är tanken bakom det, om någon?

Och det går inte ens att logga in på Flashback när man har blivit avstängd. Kanske alla moderatorer saknar en viss feedback just därför liksom...

Läste du ens Najas svar? Det står i reglerna till och med om undantaget man får göra under avstängning. Men om du börjar skriva i andra trådar än feedback åker du på 1.07 medan ett av dina, om man nu har flera konton, är avstängt.
Citera
2015-01-26, 22:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri

Du kan med ett nystartat konto skriva i Feedback även om du är ävstängd med ett annat konto. Gör du mer än så faller det under 1.07.

Nästan 14000 inlägg och ställer en sådan grundläggande fråga?
Citera
2015-08-29, 11:09
Medlem
KringExs avatar
Får man skicka ett PM till en moderator och säga att h*n är värdelös och jävligt jobbig utan att få en varning eller bli avstängd?
Det finns en moderator här på FB som jag stör mig på något fruktansvärt!
Citera
2015-08-29, 11:39
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Får man skicka ett PM till en moderator och säga att h*n är värdelös och jävligt jobbig utan att få en varning eller bli avstängd?

Klart att du får detta. Moderatorerna är inte "specialskyddade" av Flashback bara för att de är moderatorer..

Men jag ser fan inte vitsen med att skicka ett sådant dylikt PM oavsett om det är till en moderator eller till valfri medlem.

Du framställer ju bara dig själv som en ren omogen idiot, om du skulle skicka dylika PM till moderator och/eller valfri medlem.
Du skulle kort och gott framställa dig själv som just "jobbig och jävligt värdelös" och rent av en gnällspik, med icke konstruktiva argument om du skulle skicka ett pm och säga "Hej du är värdelös"..

Men vill du framställa dig själv som en värdelös och jävlig jobbig för all den del skicka ett sådant PM till en moderator.. Det kommer med stor sannolikhet att bara raderas och så kommer moderatorn bara tänka "vilken jävla stolle".
Citera
2015-08-29, 12:04
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ja, så länge du inte går över gränsen till 1.08 genom att hota och ha dig.

Men som sagt, frågan är vad du vill uppnå med det.
Citera
2015-12-21, 10:00
Medlem
Salama-Blixts avatar
Tycker att Flashback borde uppdateras, så att man inte kan citera en Moderator. Då slipper man ha en dialog/monolog.
Det finns troligtvis enstaka moderatorer med ett självhävdelsebehov och då hjälper det inte att resonera med dom.
Det jag noterat och reagerar emot, är sådant som är accepterat hos SvD, DN, DI m.f. är ej accepterat hos Flashback. Det blir en omotiverad diskrepans som inte kan förklaras.
Citera
2015-12-21, 10:16
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
Tycker att Flashback borde uppdateras, så att man inte kan citera en Moderator. Då slipper man ha en dialog/monolog.
Det finns troligtvis enstaka moderatorer med ett självhävdelsebehov och då hjälper det inte att resonera med dom.
Det jag noterat och reagerar emot, är sådant som är accepterat hos SvD, DN, DI m.f. är ej accepterat hos Flashback. Det blir en omotiverad diskrepans som inte kan förklaras.
Menar du att du vill se en spärr så att man inte kan citera ett moderatormeddelande?

Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara nödvändigt. Utformningen av 0.06 (att moderatoråtgärder inte ska diskuteras i trådarna) samt den tydliga texten i FAQ borde utgöra hinder nog.

Edit: Moderatorerna deltar även i diskussionerna som vanliga medlemmar (då undertecknas inte inläggen med "mod/moderator") dessa inlägg måste ju rimligtvis gå att citera.
Senast redigerad av Tinuviel 2015-12-21 kl. 10:23.
Citera
2015-12-21, 11:36
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt

Det kan ju också vara så att vi tar yttrandefrihet på lite mer allvar än dinosauriemedia. Det är inte bara så att det ska vara fritt att yttra vilken åsikt man nu råkar ha, utan vi tar det ett steg längre och ser till att allas åsikter kan diskuteras med minsta möjliga störningsmoment. Därför raderas OT och annan skit från trådarna, som sannolikt tillåts annorstädes.

Hos oss får du yttra vad du vill med den enda brasklappen att du ska göra det i därför avsedd tråd och i därför avsett delforum.

Man kan ju givetvis tycka att det är mycket bättre att alla får skriva vadsomhels varsomhelst, men då är inte Flashback det forum man bör frekventera.
Citera
2015-12-21, 14:04
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Menar du att du vill se en spärr så att man inte kan citera ett moderatormeddelande?

Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara nödvändigt. Utformningen av 0.06 (att moderatoråtgärder inte ska diskuteras i trådarna) samt den tydliga texten i FAQ borde utgöra hinder nog.

Edit: Moderatorerna deltar även i diskussionerna som vanliga medlemmar (då undertecknas inte inläggen med "mod/moderator") dessa inlägg måste ju rimligtvis gå att citera.
Jag vill också bara inflika att regel 0.06 inte är "det är förbjudet att citera ett moderatorsmeddelande". Det är själva inläggstexten regeln tittar på. Jag kan ju kommentera modereringen / en moderatorsåtgärd utan att för den delen behöva citera ett moderatorsmeddelande. Majoriteten av de inlägg jag raderar för brott mot regel 0.06 har inte citerat något meddelande, så att ta bort möjligheten att citera moderatorsmeddelanden, det skulle vara en väldigt tandlös åtgärd. Tycker jag.
Citera
2016-07-12, 19:05
Medlem
jo men beklagar man sig för en högre moderator så håller ni vandra om ryggen
Citera
2016-07-12, 19:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
jo men beklagar man sig för en högre moderator så håller ni vandra om ryggen

Vad är en "högre moderator"?