2015-12-20, 21:32
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskodlat
Så du menar på fullaste allvar att inte vänstern också varit för denna massinvandring?!
Mitt Europa bygger inga murar hette de ju för bara någon månad sen och alla 87% jublade...
Vänstern har nog i regel varit för massinvandringen - det är helt riktigt, men socialdemokraterna är en annan femma faktiskt - de har nog inte någonting emot invandring i sig, men om den hotar välfärden är det en annan sak. Se empriiskt på det hela - vilka regeringar är det som öppnat gränserna? Jo, regeringarna Bildt och Reinfeldt! Carlssons regeringar var betydligt försiktigare, och vad Löfven beträffar så år det ju så att han är den statsminister som brytt linjen från Reinfeldt och nu försöker begränsa invandringen. Då är det faktiskt rätt märkligt att skylla invandringsproblemen på honom (även om regeringen naturligtvis kan kritiseras för att varit för senfärdig, och inte gjort tillräckligt - dock är riktningen i politiken den rätta nu). För övrigt tycker jag det är lite av "Aftonbladet-retorik" att skylla regeringen Reinfeldts misstag på den nuvarande regeringen!
Citera
2015-12-20, 21:37
Medlem
Han anser att alla ska ha lika värde - varför ska han då ha lika mycket i lön per månad som jag har per år?
Citera
2015-12-20, 21:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aukupunktur88
Han anser att alla ska ha lika värde - varför ska han då ha lika mycket i lön per månad som jag har per år?
Källa på att Löfven krävt lika lön för alla. Inte ens vänsterpartiet kräver väl detta?
Senast redigerad av Clodius 2015-12-20 kl. 21:43.
Citera
2015-12-20, 21:59
Medlem
Löfven är ett jävla rövhål. Propagera för invandrares RÄTT till bostad när svenska ungdomar måste bo hemma till de är 40 utan rätt till något. Att sätta andra länders medborgare före svenska borde resultera i ett besök hos KU och en uppmaning till avgång.
/
Citera
2015-12-20, 22:01
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Löfven är ett jävla rövhål. Propagera för invandrares RÄTT till bostad när svenska ungdomar måste bo hemma till de är 40 utan rätt till något. Att sätta andra länders medborgare före svenska borde resultera i ett besök hos KU och en uppmaning till avgång.
/
Nå i sak, så sätter han flyktingar i tältläger - det gjorde aldrig Reinfeldt!
Citera
2015-12-20, 22:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Källa på att Löfven krävt lika lön för alla. Inte ens vänsterpartiet kräver väl detta?

Om alla är lika värda borde väl alla ha samma lön, i annat fall är alla uppenbarligen inte lika värda.
Citera
2015-12-20, 23:46
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om alla är lika värda borde väl alla ha samma lön, i annat fall är alla uppenbarligen inte lika värda.
Satsen "att alla är lika värda" kan betyda många saker, som likhet inför lagen, lika politiska rättigheter, men jag tror att få idag - och definitivt inte Löfven - menar att det innebär att alla skall ha samma lön!
Citera
2015-12-21, 06:29
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:

Precis, sen ha möjligheten att pensionera sig vid femtio.
Citera
2015-12-21, 07:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Satsen "att alla är lika värda" kan betyda många saker, som likhet inför lagen, lika politiska rättigheter, men jag tror att få idag - och definitivt inte Löfven - menar att det innebär att alla skall ha samma lön!

Det är inte så Löfven och resten av 7K använder begreppet lika värde, de använder det t.ex. när de diskuterar allas rätt att få komma till Sverige och bli försörjda av svenskar. Menar de allvar med att använda begreppet på det sättet ska de givetvis ha samma lön också.
Citera
2015-12-21, 07:55
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Precis, sen ha möjligheten att pensionera sig vid femtio.
????? Löfven är väl 56 och inte pensionerad!
Citera
2015-12-21, 14:48
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Det är inte så Löfven och resten av 7K använder begreppet lika värde, de använder det t.ex. när de diskuterar allas rätt att få komma till Sverige och bli försörjda av svenskar. Menar de allvar med att använda begreppet på det sättet ska de givetvis ha samma lön också.
???? Regeringen Löfven har ju som uttalad politik att alla inte skall komma till Sverige, och att flyktingströmmen skall minska, till skillnad från den politik som regeringen Reinfeldt drev, och som exempelvis Annie Lööf fortfarande förordar. Ditt inlägg blir därför för mig fullständigt obegripligt, särskilt som du inte kunna belägga att Löfven skulle förorda likalön - det går nämligen inte efter som han inte gör det!
Citera
2015-12-21, 15:17
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
????? Löfven är väl 56 och inte pensionerad!

Ja, men politiker har väl den möjligheten va? Landsförädaren Reinfeldt som ville höja pensionsåldern till 75 försvarade sig med att han minsann tänkte jobba längre än till 50, men att ändra reglerna för dessa oförbrukade pappersvändare verkade inte aktuellt när han konfronterades med denna uppenbara orättvisa!

Min kommentar gällde politikers käbbel om alla människors lika värde, vilket i praktiken är ett kvalificerat skitsnack! De har ingen som helst lust att innefattas av några solidariska besparingsåtgärder eller föregå med gott exempel!

De anser sig vara mer värda än andra helt enkelt!
Senast redigerad av _Dante_ 2015-12-21 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in