2015-12-20, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaawww
jag tror de svagt svagt kommer gå uppåt, årstakt a indexfond

Okej, den som lever får se..
2015-12-20, 10:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan
Okej, den som lever får se..

Landet är stort och bostadsmarknaden ser olika ut i olika delar av landet.

I Sthlm kommer det knappast gå ner speciellt mycket med tanke på bristen på bostäder.

Medan i andra delar av landet är det arbetsmarknaden som kommer bli mer avgörande för hur det ska gå.

Vad många glömmer bort är att Sthlm alltid varit dyrast i alla tider och inte sticker ut på något sätt.

Vad som är mer alarmerande är när bostadspriser skenar i mindre samhällen med få arbetsgivare. Risken är betydligt större att man hittar en bubbla där.
2015-12-20, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Landet är stort och bostadsmarknaden ser olika ut i olika delar av landet.

I Sthlm kommer det knappast gå ner speciellt mycket med tanke på bristen på bostäder.

Medan i andra delar av landet är det arbetsmarknaden som kommer bli mer avgörande för hur det ska gå.

Vad många glömmer bort är att Sthlm alltid varit dyrast i alla tider och inte sticker ut på något sätt.

Vad som är mer alarmerande är när bostadspriser skenar i mindre samhällen med få arbetsgivare. Risken är betydligt större att man hittar en bubbla där.

Japp, ligger säkert något i det du säger men är det inte mer en finanskris du är inne på?

Det känns närmare att bubblan spricker när boendekostnaderna för 14% får problem.. Sen att det i sin tur kan dra med resten av ekonomin är vi nog överens om, i det fallet du pratar om, eller?

Jag tror tyvärr du får leva med att även du kommer drabbas vid en spricka
2015-12-20, 11:14
Medlem
Uppblåst rikedom

Jag undrar varför så många bolånetagare som sitter säkert vid en eventuell krasch är så rädda?

Så länge man inte efter en omvärdering av bostaden, belånad upp sig, så ligger man ju rätt bra till, eller?

Man har ju trots allt fått känna på hur det är att vara förmögen, en stund iaf!
2015-12-20, 11:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Uppblåst rikedom

Jag undrar varför så många bolånetagare som sitter säkert vid en eventuell krasch är så rädda?

Så länge man inte efter en omvärdering av bostaden, belånad upp sig, så ligger man ju rätt bra till, eller?

Man har ju trots allt fått känna på hur det är att vara förmögen, en stund iaf!

Du verkar tro att man tjänar på att priserna går upp generellt. Men det är inte så det fungerar i praktiken.

Själv har jag mest att vinna på om priserna skulle gå ner eftersom jag står i begrepp att byta upp mig.

De enda som tjänar på skenande priser är de som kommer göra total exit, mäklare och banker etc.

Alla andra är förlorare om man vill byta upp sig.
2015-12-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissemizz
nu börjar raset! http://www.di.se/artiklar/2015/12/11/bopriserna-borjar-falla/

rädda det som räddas kan! Ni som sitter på bostäder och inte behöver dom, S Ä L J!

Hehe
2015-12-20, 11:28
Medlem
Citat:
Du verkar tro att man tjänar på att priserna går upp generellt. Men det är inte så det fungerar i praktiken.

Själv har jag mest att vinna på om priserna skulle gå ner eftersom jag står i begrepp att byta upp mig.

De enda som tjänar på skenande priser är de som kommer göra total exit, mäklare och banker etc.

Alla andra är förlorare om man vill byta upp sig.

Alla andra är förlorare som vill byta upp sig men inte du, okej?
2015-12-20, 11:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Alla andra är förlorare som vill byta upp sig men inte du, okej?

Du låter som en väldigt avundsjuk och tragisk person med ditt ständiga jämrande. Detta samtidigt som du börjar stimulera dig själv när det en månad kommer en nedgång som knappt är mätbar. Varför inte prova att debattera istället för att jämra dig hela tiden?
2015-12-20, 11:49
Medlem
Re

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du låter som en väldigt avundsjuk och tragisk person med ditt ständiga jämrande. Detta samtidigt som du börjar stimulera dig själv när det en månad kommer en nedgång som knappt är mätbar. Varför inte prova att debattera istället för att jämra dig hela tiden?

okej.....

Jag märker hur du tar åt dig av mina inlägg, hur kommer det sig tro!

Att du slänger en massa fula ord får mig direkt inte att vilja argumentera något med dig..
Senast redigerad av Pompripossan 2015-12-20 kl. 12:02. Anledning: Red
2015-12-20, 13:23
Medlem
Ge dig nu..

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du har en dålig självbild, 99% av alla som läser dina inlägg tycker bara att du är en tragisk person.

Det må vara så..

Att du håller på med personliga påhopp är ett bevis på att du har slut på argument
Håll dig till ämnet...
Senast redigerad av Pompripossan 2015-12-20 kl. 13:25. Anledning: red
2015-12-20, 13:46
Medlem
Citat:
Det må vara så..

Att du håller på med personliga påhopp är ett bevis på att du har slut på argument
Håll dig till ämnet...
Både Kurt-Sune och Svenne-i-Banan kommer ständigt med påståenden som de vägrar utveckla eller styrka. Sedan är de otrevliga och klagar på att andra inte utvecklar eller styrker sina påståenden, och ljuger sig blå i ansiktet. Jag ser det som väldigt osannolikt att de inte är så intellektuellt ohederliga med flit. Bara att försöka ignorera dem. De är troll, helt enkelt.
2015-12-20, 14:05
Medlem
Citat:
Det blir rea på djursholmsvillorna och du och bajsbosse kommer kunna välja och vraka, medan alla andra har bränt sig? Eller kanske inte...

Du är totalt fel ute i ditt resonemang är jag rädd....

Har jag sagt att djursholmsvillorna kommer reas ut? Du är förvirrad...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in