På tal om tyst, bara jag som reagerar att man helt glömt löfvens plan om att flytta kvotflyktingar? Systemkollaps? hot om att MP lämnar regeringen? Det har ju verkligen inte gått bra för Löfvens Regering så är väl väl logiskt att man är tyst, man vill väl undvika att påminna folk om att samhället faktiskt kan braka ihop pga detta. Man hoppas väl att våra grannar i söder ska stänga sina gränser så Löfven och Romson slipper gråta i TV igen om att man tagit "för mycket ansvar" eller något.
Vi måste ju faktiskt lösa logistik inom hela samhället och ordna tak över huvudet i vinter för 180k människor, vissa ska ges asyl, andra ska skickas hem, och så ska de som vill och kan ha något att göra också. 180 * 0.40 = 72. Så
72 000~ beräknas saknas skäl för asyl, och det kommer ta 1.5-2 år för många at få sin asylsökan prövad. Men sen då, jag tror inte vi kan räkna med att 180k kommer vänta i upp till 2 år. Riktigt oflyt situation Europa har hamnat i, kan inte beklaga mig nog över det som händer.
Citat:
Ursprungligen postat av
xxxlover
Asylsökande ja, men det betyder inte att vi tar emot denna mängden som uppkommer i tråden.
40% förväntas nekas asyl läste jag från MGM i en ny rapport igår. Det gällde främst de från Irak, Albanien och Afghanistan, sen nämndes även inresetillstånd till Schengen om man nekas så det är också därför vissa tagit tillbaka sin asylsökan.