2015-12-19, 12:20
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insensible
Anoto är nästa FING

Det där måste ändå klassas som en överdrift.
Citera
2015-12-19, 13:58
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insensible
Anoto är nästa FING, kortsiktigt är aktien utsatt av traders som gör bra med pengar på vollan men när den nya marknaden börjar ankomma 2016 och blomma ut 2017 då är ett GAV på 1-1,40kr grunden till många nya miljonärer.

Haha... Finns fanimej inte en aktie på detta forum som INTE är nästa fing om man ska tro folket som postar här.

Anoto är skräp..
Citera
2015-12-19, 14:25
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound

Vi återkommer om 4 år när många har förstått fördelen med digitalpennan och dot pattern är standard,större än FPC isf..
Citera
2015-12-19, 18:32
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound

Detta kan inte bli annat än succé.

omsättningen för 2016 lär hamna mellan 1 och 1.5 miljarder. Möjligtvis ännu högre. Ett rejält lyft från vad gamla Anoto lyckats med.

Tstudy och HP är en säker inkomst i 5 respektive 4 år framöver.

ordrar kommer hagla in under 2016. Har man den bästa och billigaste tekniken, så kommer man få leverara till massorna
Citera
2015-12-19, 23:59
Medlem
JoeL431s avatar
För oss som inte hänger med. Vad kan tekniken användas för, vilka är de kommande kunderna enligt win-win scenario?
En digitaliserande penna som kan förvandla handtext till digital? Är marknaden mobiltelefoner eller är det en penna all-in för allt bruk? Vad ska HP göra med tekniken?
Citera
2015-12-20, 06:30
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
För oss som inte hänger med. Vad kan tekniken användas för, vilka är de kommande kunderna enligt win-win scenario?
En digitaliserande penna som kan förvandla handtext till digital? Är marknaden mobiltelefoner eller är det en penna all-in för allt bruk? Vad ska HP göra med tekniken?

Användningsområden är oändliga. Tom blinda kan nyttja den.
I början var syftet att rikta sig mot high end users och sen mot övriga marknaden men vi snart där också iom att pennan börjar sprida sig i skolorna. Speciellt i Asien där vi redan har en jättekund med löpande kontrakt som troligen utökas i storlek (har redan utökats från 60,000 pennor till 400,000 i snitt per år.

När det gäller tekniken så satsar Anoto på skärmar av alla storlekar inkluderat mobiler och vad vi hoppas på är att tekniken blir standard,alla stora tillverkare integrerar den med andra ord. Ja då brakar
det löst ordentligt. Vad som talar för det är att alla större aktörer har gått ut med pennor men precisionen är inte i närheten av Anotos och deras dot pattern är överlägset billigast.

HP har inte avslöjat nått än men de lovar nått nytt med seamless collabaration mm där Anoto passar in. Jag tror vi blir överraskade av vad som kommer att presenteras i produktfamiljen med Anoto teknik och mera är på väg kommande år.

Som Stein antydde att pennan blir lika vanlig som mobilen,jisses... Men de är bara en del av produkterna de kommer att sälja så man kan börja räkna på lite mer än antal pennor snart.

Fakta gossar,inget hauss puss.....
Citera
2015-12-20, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Användningsområden är oändliga. Tom blinda kan nyttja den.
I början var syftet att rikta sig mot high end users och sen mot övriga marknaden men vi snart där också iom att pennan börjar sprida sig i skolorna. Speciellt i Asien där vi redan har en jättekund med löpande kontrakt som troligen utökas i storlek (har redan utökats från 60,000 pennor till 400,000 i snitt per år.

När det gäller tekniken så satsar Anoto på skärmar av alla storlekar inkluderat mobiler och vad vi hoppas på är att tekniken blir standard,alla stora tillverkare integrerar den med andra ord. Ja då brakar
det löst ordentligt. Vad som talar för det är att alla större aktörer har gått ut med pennor men precisionen är inte i närheten av Anotos och deras dot pattern är överlägset billigast.

HP har inte avslöjat nått än men de lovar nått nytt med seamless collabaration mm där Anoto passar in. Jag tror vi blir överraskade av vad som kommer att presenteras i produktfamiljen med Anoto teknik och mera är på väg kommande år.

Som Stein antydde att pennan blir lika vanlig som mobilen,jisses... Men de är bara en del av produkterna de kommer att sälja så man kan börja räkna på lite mer än antal pennor snart.

Fakta gossar,inget hauss puss.....

Bra där!

Tror man får ett väldigt bra "hum" Om man söker på "anoto", "livescribe" och " we-inspire" på youtube.
Citera
2015-12-20, 12:41
Medlem
SDRMLMs avatar
Skönt många optimister som håller den här tråden rullande. Jag är skeptisk men fortsätter att fylla på, vill inte stå utanför OM raketen fyras av 🎆
Citera
2015-12-20, 12:52
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDRMLM
Skönt många optimister som håller den här tråden rullande. Jag är skeptisk men fortsätter att fylla på, vill inte stå utanför OM raketen fyras av 🎆
Så är det. Varför sitta i andra aktieforum och skriva som man inte är intresserad av för tillfället.. Ja ok om man heter Erik så går det väl an haha! Eller nån låtsas rädda dina pengar tradare..
Citera
2015-12-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDRMLM

Får jag fråga just vad det är som du är skeptisk till? Väldigt sunt att vara det och inte vara helt gift med aktien. Bara nyfiken
Citera
2015-12-20, 13:59
Medlem
Jag har ägt aktien sen oktober men sålde i för 3 veckor sedan. Känns som det måste komma in lite intäkter snart, för att den skall gå uppåt igen.
Inget som vet lite mer om vad exakt avtalet med hp innebär? När kommer det släppas produkter.
Jag håller mig utanför tillsvidare men är beredd att gå in igen, när det kommer positiva nyheter.
Citera
2015-12-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Jag har ägt aktien sen oktober men sålde i för 3 veckor sedan. Känns som det måste komma in lite intäkter snart, för att den skall gå uppåt igen.
Inget som vet lite mer om vad exakt avtalet med hp innebär? När kommer det släppas produkter.
Jag håller mig utanför tillsvidare men är beredd att gå in igen, när det kommer positiva nyheter.

Beundrar er som tänker som du! Kulor av stål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in