Jag använder flashback för dels nöjesläsning, finns många roliga trådar. Men framförallt för att i aktuella frågor så hittar man länkar från alla möjliga medier - flashback är bra på det.
Så när jag ser en nyhet så går jag ofta in på flashback för att se vad som skrivs och länkas här om densamme. När det gäller stora händelser, tex vid Breivik-attentaten är flashback oslagbart. Uppdateringarna duggar tätt, och jag gick inte runt och läste igenom norska medier för fräschaste rapporteringen - jag fick den länkad här. Ett annat exempel är Husby-kravallerna. Då satt jag klistrad framför forumet

Men ja, hur påverkar detta i vardagen. Jag blir definitivt mer negativt inställd. Det kan påverka mitt humör.
Ibland har jag uppehåll från att läsa här, men nyfikenheten tar mig alltid tillbaka.
Och jo, en och annan har väl blivit indirekt idiotförklarad i diskussioner genom åren då man själv haft en större bild pga flashback.
Hängt här sedan...2003 tror jag. Var på annat konto då. Kan ha varit 2005 med.
Det är en intressant aspekt med, jag gick på gymnasiet då. Det var först under och kanske mer efter universitetet jag fick en något förändrad bild av flashback. Högre ålder spelar spelar säkert in med. Från att ha älskat det, till att fortfarande gilla men ändå se att det finns negativa aspekter med flashback också. Dock försvarar jag alltid flashbacks existensberättigande när forumet kommer på tal.